Magyar diákok fejlesztése segíthet megoldani az élelmezés problémáit

Fiatal programozók közösségi célú applikációi mutatkoztak be a Future Makers Nagydíj döntőjében.

A friss közlemény szerint a feleslegessé vált élelmiszerek újrahasznosítását és egyszerű elosztását segítő interaktív közösségi alkalmazás, a Foodcoin lett a Future Makers Nagydíj első helyezettje. A budapesti gimnazisták által kifejlesztett alkalmazás mellett számos olyan digitális megoldás is bemutatkozott a diákok számára kiírt programozóverseny hétvégi döntőjében, amelyek hozzájárulhatnak napjaink legégetőbb társadalmi és környezeti problémáinak megoldásához. A UPC Magyarország, a SKOOL és a Kódgarázs közös pályázatának győztesei a nemzetközi közönség előtt is bemutathatják majd alkotásukat Dublinban, a világ legizgalmasabb innovációs eseményén, a Coolest Projects versenyen.

A UPC budapesti főhadiszállásán a hétvégén a legjobb 11 csapat személyesen prezentálta ötleteit a zsűritagoknak, akiket az informatikai megoldások újszerűsége és kidolgozottsága mellett azok közösségi hasznosságáról is meg kellett győzniük a versenyzőknek. A Future Makers Nagydíj döntőjében számos olyan közösségi célú fejlesztésüket is bemutatták a tizenéves tehetségekből álló háromfős csapatok, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy világunk élhetőbbé, fenntarthatóbbá váljon. A káros szenvedélyekről – így többek között a mobilfüggőségről – való leszokást segítő applikációkat, adatvizualizációs megoldást és a globális problémákat bemutató ismeretterjesztő honlapokat is prezentáltak a tizenéves fejlesztők.

Végül a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulói, Boér Bence, Tóth Ambrus és Szigeti Péter pályázatát találta legjobbnak a szakmai zsűri.

Korunk egyik fő problémája az éhezés, és az a paradox helyzet, hogy ehhez képest a fejlett országokban tonnaszám kerül a szemétbe olyan étel, amely még fogyasztható. Erre az ellentmondásra kínál egy lehetséges megoldást a Foodcoin, egy olyan közösségi platform, ahol a felhasználók megoszthatják egymással a számukra feleslegessé vált élelmiszert. Az interaktív felület számos kreatív elemet tartalmaz; a készítők például arra is figyeltek, hogy értesítést küldjön, ha egy általuk feltöltött termék lejárati dátuma közeleg, és egy integrált térkép segítségével megmutatja, hol vehető át az élelmiszer. A felhasználók aktivitásukkal pontokat, úgynevezett étel-érméket gyűjthetnek, amelyeket aztán különböző kedvezményekre használhatnak fel.

Szintén dobogós helyezést ért el az FSociety team, akik a tanárok és a diákok kapcsolattartását egyszerűsítő weboldallal neveztek versenyre, valamint a ProgramozóTrió lányokból álló formációja, akik a különböző vallású emberek közötti kommunikációt segítő applikációt készítettek. A káros szenvedélyekről való leszokást segítő digitális megoldásáért a zsűri különdíját kapta az OrangeFlag, a mezőny legfiatalabb csapata. A győztes csapat három tagja májusban két kísérővel együtt utazhat majd a dublini Coolest Projects eseményre, ahol nemzetközi közönség előtt is bemutathatják alkotásukat. A második és harmadik helyezett sem tért haza üres kézzel: őket értékes mobileszközökkel díjazta a UPC.

Azóta történt

Előzmények