A cég tegnap bejelentette, hogy új funkcióval bővült az Elmű-Émász EnergiApp elnevezésű mobil applikációja keddtől, és az új megoldás bevezetésével lehetővé vált, hogy a fogyasztók a villanyóra adatait a mobiltelefonnal készített fotón küldjék be, így nem kell a leolvasóra várni.
Hirdetés
Az applikáció keddi budapesti bemutatóján Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára elmondta: az ágazati törvények tavaly év végén elfogadott módosításával megteremtették annak lehetőségét, hogy az áram- és a földgázelosztó társaságok a mérőberendezések leolvasását a felhasználó részére biztosított applikáció útján is elvégezhessék. Ennek feltétele, hogy az applikáció a mérőállást rögzítse és az elosztónak továbbítsa.
Kaderják Péter reményét fejezte ki, hogy az Elmű-Émász csoport után más áram- és gázszolgáltatók is elérhetővé teszik fogyasztóiknak a mérőórák applikáción át történő leolvasását.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy ez a módszer csak egy lépés a fogyasztóbarát energetikai szolgáltatások felé. A tavaly év végi törvénycsomag már megtette a következő lépéseket a felhasználók és az elosztók, illetve kereskedők közötti általános elektronikus kapcsolattartás megteremtése irányába. A fogyasztó választása esetén a korábban papír alapon végzett kommunikáció a jövőben elektronikus úton is teljesíthető.
Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász igazgatósági elnöke egyebek mellett kiemelte, hogy a hatékonyság javításához új utakat kell találni. A vállalatcsoport nyitott a digitális fejlesztésekre és az okos hálózati beruházások megvalósítására. A digitalizáció esély az energiagazdaságnak, valamint új üzleti lehetőségeket is jelent a vállalatnak – fogalmazott. Majd kifejtette: a munkaerőhiány miatt új lehetőségként tekintenek a mobil applikáción alapuló ügyintézésre. Az Elmű-Émász applikációja magyar fejlesztés.