Nagyszabású terveket vázolt fel a Spotify a napokban: arra készülnek, hogy a következő 10 éven belül már éves szinten 100 milliárd dolláros árbevételük lesz. Azt is várják, hogy a podcastok és hangoskönyvek világába történő költséges terjeszkedés végül nagyon nagy nyereségeket hoz majd.
A Spotify 2018-ban ment tőzsdére, és nemrég tartotta meg az első befektetői napját – remélték, hogy sikerül lázba hozni a Wall Streetet is, a lassuló globális gazdaság ellenére.
Ahhoz, hogy a Spotify elérje célját, 2021-hez képest meg kell tízszerezze az árbevételét. Ennek érdekében befektetések is várhatóak.
A nagy tőzsdei lejtő elől egyébként a Spotify sem menekült, idén piaci értékének 53 százalékát veszítette el. A Spotify vezetői szerint sokan úgy gondolják, hogy a Spotify egy rossz, de legalábbis nem jövedelmező üzlet, ők viszont szeretnék eloszlatni ezeket a feltételezéseket. Eddig állítólag azért nem érték el a céljaikat, mert nagyon agresszív költekezéseket folytattak – a befektetések azonban már most jobban teljesítenek, mint várták. A podcast-üzletet egy 20 milliárd dolláros lehetőségnek látják például.
A következő 10 évben nem csak zenét, podcastot és hangoskönyvet kínálna a Spotify, új tartalmi kategóriákba is betörne – valamint 2030-ra 1 milliárd felhasználót gyűjtene. Jelenleg havi szinten 422 millióan használják a szolgáltatást.
A Spotify egyébként nem csak a streamingcégeket érintő, súlyosan pesszimista jövőkép miatt van nehéz helyzetben, de moderálási botrányba is keveredett Joe Rogan kapcsán.
A káros tartalmak szintén problémás területet jelentenek, erre válaszul létrehoztak egy tanácsot, ami a gyűlöletbeszéd, szélsőségek, tévinformációk és online bántalmazás ellen küzd majd.