Egymilliárdért vesz céges közösségi oldalt a Microsoft

Több szaklap is beszámolt arról, hogy belső források szerint a Microsoft a Yammer, a világ egyik vezető közösségi szolgáltatását üzemeltető cég felvásárlásáról tárgyal, és a hírek szerint hajlandóak lennének érte egymilliárd dollárt fizetni. Az érintett vállalatok egyelőre senkinek nem kívánták kommentálni a szóbeszédet.

Hirdetés

A nálunk talán kevéssé ismert, 2008-ban indult Yammer vállalati mikroblog-szolgáltatásból nőtte ki magát egy adott területre koncentráló, zárt közösségi oldallá, ahol engedélyezés után szervezetek és cégek alkalmazottai kommunikálhatnak egymással. Jelenleg körülbelül 5 millió egyéni felhasználót tartanak számon, több mint 200 ezer vállalat lépett be a rendszerbe – köztük a Fortune magazin 500 legkiemelkedőbb vállalatot tartalmazó listájáról az ott szereplő cégek négyötöde. A vállalkozás igen jövedelmezőnek számít, 2010-ben azt közölte a Yammer vezetője, hogy minden negyedévben megduplázzák bevételeiket.

yammer

Habár megerősítés még nincs, a találgatások már elindultak, és a közelmúlt eseményei alapján nem lehet megalapozatlannak nevezni azokat a feltételezéseket, melyek szerint a felhőszolgáltatásokat gőzerővel terjesztő Microsoft kiváló terepet, ígéretes piacot kaphatna a Yammerrel az ipari szektorban, amennyiben összedolgoznák a Live szolgáltatások közös munkát is biztosító megoldásait (pl. SharePoint, Exchange, Lync, Office) a Yammer platformjával és lehetőségeivel – a Yammer már eddig sem egyszerű üzenőfalként működött, hiszen külön fórumokat, csoportokat lehetett létrehozni benne. Egy egységes, a Microsoft eszközeivel kibővített platform jelentős mértékben segítené a cégközi kommunikációt, kiegészítené a többi kapcsolattartási formát (e-mail, azonnali üzenetküldés stb.), és komolyan javítaná a Microsoft meglehetősen gyenge pozícióját ezen a piacon, ahol például az IBM vagy a Cisco is kínál hasonló termékeket.

Azóta történt

Előzmények