A Microsoft visszavonta a hányós IE-reklámot

A közelmúltban, valószínűleg a Vista kampányának bakijainak következtében, a Microsoft marketingtevékenységének látványos javulását tapasztalhattuk meg minden téren, s ennek egyik jele, hogy mind több humoros, szellemes akció, hirdetés szerepel a kínálatban. A koncepcióváltást kiválóan mutatja az a reklámsorozat, amelyet az Internet Explorer 8-as verziójának népszerűsítése céljából készítettek.

Hirdetés

Az amerikai komikus, Bobcat Goldthwaite (például a Rendőrakadémiából ismerhetjük) által rendezett videók főszereplője Dean Cain, akit a nézők a Superman-sorozatban láthattak. Mindegyik klip egy problémára, illetve az Internet Explorer által kínált megoldásra hívja fel a figyelmet, és mind feszegeti a határokat, épp ezért hatásosak és élvezhetők.

Ezek között szerepel egy olyan, ahol egy nő, hát igen, hány, és nem is egyszer. Az „akció” oka a minisztori szerint az, hogy meglátta férje böngészési előzményeit, vagyis hogy mely oldalakat látogatta meg. Ezt a hirdetést azóta már eltávolították a kampány weboldaláról, illetve a YouTube-on indított csatornából, de máshol azért még megtalálható. A klip természetesen az IE 8 „pornómódját”, az InPrivate browsingot reklámozza. A valóban kissé gusztustalannak nevezhető tartalom sokakat felháborított, akadtak, akik úgy vélték, kizárt, hogy ezt a Microsoft készíttette volna, biztosan az Apple-hívők keze van a dologban.

De természetesen akadtak olyanok is, akik összességéban kifejezetten humorosnak találták a reklámot (magamat is közéjük sorolom), és persze olyanok is, akik kontraproduktívnak, a Microsoftot lejáratónak ítélték.

Döntse el mindenki maga. De ne feledjék: tényleg realisztikus a felvétel, ne evés közben nézzék meg.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények