Bár még nem derült ki, hogy az emberek ilyen jövőre vágynának, de lassan minden nagy cég bejelenti a maga metaverzumának a fejlesztését, valamilyen formában. Várható volt, hogy mindenki profitálna majd az ötletből, a Morgan Stanley szerint a divatipari- és luxuscégek sem maradnak ki.
A szakemberek becslései szerint 2030-ra a digitális keresletből a luxusmárkák további 50 milliárd dolláros bevételre tehetnek szerint, csak a metaverzumon keresztül. Bár a bevételi forrás ebben a szektorban alacsony a digitális termékekből, nagy változásra számítanak.
A szakértők azt mondják, a metaverzum fejlesztése éveket vesz majd igénybe, de az NFT-k és a közösségi játék (avataron keresztül használt online játék, koncert, stb.) rövid távon is nagy bevételi forrásokat jelent a luxusmárkáknak. A Morgan Stanley szerint a luxuscégek piacát csak ezek több mint 10 százalékkal növelhetik 8 éven belül, a bevételeiket pedig 25 százalékkal. A luxuscégek a játékplatformokkal és a metaverzumok üzemeltetőivel is együttműködnének.
Jelezték, hogy bár kis összegről van szó, de az olasz Dolce & Gabbana legutóbbi NFT-eladása (9 NFT-t adtak el 5,7 millió dollárért) azt mutatja, a virtuális luxustermékek iránt nagy kereslet lesz a jövőben.