Hirdetés

Fizetős Facebookkal menti a reklámüzletét a Meta

Elon Musk és az X néhány napja indították el az előfizetéseket, a Meta sem késlekedett, itt van Európában a reklámmentes, fizetős Facebook és Instagram.

Az X közösségi platform a napokban, a pletykáknak megfelelően indította el két előfizetői csomagját. A Premium+ csomag reklámmentes élményt ígér havi 16 dollárért, és minden eszközt és funkciót garantál – de egyelőre csak weben keresztül elérhető. Az alapcsomagért havi 3 dollárt kér az X, de itt nincs szó reklámmentességről. Egyeseknél már a video- és audiohívás lehetősége is hamarosan elérhető lesz. Musk számos lehetőséget tesztel és vezet be azért, hogy monetizálja a platformot, amelyből szuperappot szeretne építeni. A napokban olyan jelentések is előkerültek, amelyek szerint Musk azt akarja, hogy a teljes pénzügyi életüket az X-en éljék az emberek.

Nem vicc többé a fizetős Facebook sem

A Meta szintén a várakozásoknak megfelelően Európában elindítja az előfizetéseket. Így itt a fizetős Facebook és Instagram, mindkettő reklámmentességgel felel meg az EU-s szabályozásoknak.

Az EU-ban havi 9,99 eurót kérnek a webes felhasználóktól, 12,99 eurót az androidos vagy iOS-es felhasználóktól.

A szabályozások veszélybe sodorták a Meta célzott hirdetéseit, hiszen hozzájárulás nélkül ezeket nem lehetett volna tovább szórni, ami a bevételi oldalon nagy lyukat ütött volna. A trösztellenes nyomásnak megadva magát a Meta abban látja a megoldást, hogy ingyenes, reklámmal támogatott csomagja mellé fizetős, reklámmentes alternatívát kínál, így megfelelhet a szabályozásoknak anélkül, hogy a reklámüzlete sérülne.

A Meta idén 390 millió eurós bírságot kapott az ír DPC-től, továbbá megtiltották, hogy szerződéses alapra hivatkozva küldjenek az online tevékenység alapján célzott reklámokat a felhasználóknak – akkor a cég azt mondta, megkérdezi majd az európaiakat, hozzájárulnak-e a cégek célzott hirdetéseihez.

Azóta történt

Előzmények