(Frissítve) Leálltak a MÁV jegykiadó automatái

A Déli pályaudvar lezárása után újabb csapás érte a vasúttársaságot: az index.hu portálnak ma olvasók jelezték, hogy a pályaudvarokon nem működnek a jegykiadó automaták. A lap kérdésére a MÁV Start Zrt. azt válaszolta, valóban gond van, mivel hardverhiba miatt az ország összes automatája leállt, és nem elérhető az online jegyértékesítés sem. (A hír írásának időpontjában a központi oldal, az Elvira sem volt elérhető.)

A tájékoztatás szerint a hibát a cégnél már vizsgálják, addig azt tanácsolják, hogy a pénztáraknál váltsanak jegyet, az ottani gépek működnek. Ám az online lefoglalt jegyeket itt sem tudják kinyomtatni, ezért az online foglalásokat a vonatokon a kalauzoknak kell jelezni, akik kitöltenek majd egy „utasleadási lapot”, azaz egy jegyzőkönyvet, ami arról szól, hogy valaki az adott kóddal utazott.

A lap egyik, épp Győrben dolgozó munkatársa szerint ez a gyakorlatban a következőképpen működik: az embereket a pénztártól átküldik az ügyfélszolgálathoz, ott be kell mondaniuk az e-mail címüket, majd kapnak egy cetlit, amit a vonaton be kell mutatniuk a kalauznak.

Frissítés: Délutánra sikerült újra működőképessé tenni a rendszert, a MÁV az utasok elnézését kérte a meghibásodás által okozott kényelmetlenségekért. A kiadott közlemény szerint: „A leállásokat az okozhatta, hogy a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez. A MÁV informatikusai a gyártót is bevonták a mielőbbi helyreállítás érdekében.”

Azóta történt

Előzmények