A BKK szoftverfrissítéssel védekezik a csalásokkal szemben

Az index.hu tegnapelőtti, nagy vihart kavart riportja elérte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ingerküszöbét is, és ma közölték, hogy a fellépnek a híradásban ismertetett csalási forma ellen, és már folyik a jegykiadó automaták módosítása.

Hirdetés

Az említett riport arról számolt be, hogy egyre gyakoribb az, hogy bűnözők papír zsebkendővel eltömik az automaták pénzvisszadó nyílását, így a vásárlók nem jutnak hozzá, a reklamálás pedig körülményes, a kártalanításra pedig akár egy hónapot is kell várni.

A BKK közleményében arról tájékoztat, hogy szoftverfrissítést hajtanak végre az automatákon, amelyek ezek után 40 másodperc elteltével visszahúzzák a visszajárót, ha azt nem vették el, emellett fotókat is készítenek, hogy az eltömítőket könnyebb legyen azonosítani. További intézkedésként a nyitóképernyő hírsávjában az eltömítések kezeléséről tájékoztató szöveg jelenik meg magyar és angol nyelven, illetve az automata képernyővédőjén is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg.

Tanácsok

A BKK az átállás végrehajtásáig azt javasolja az automatákat használó utasoknak, hogy aki teheti, bankkártyával vásároljon, illetve ha mégis készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a visszaadó nyílást. Probléma esetén az ügyfélszolgálati telefonszám hívásánál célszerűbb az automatán található „segítség” gombot használni: „Ennek megnyomásával az utas közvetlenül kapcsolatba léphet ügyfélszolgálati kollégánkkal a telefonos menürendszer végighallgatása nélkül, ráadásul a telefonhívással szemben ingyenes is” – írták.

A BKK közölte,, hogy minden bejelentést kivizsgálnak 30 napon belül, a kártalanítást pedig olyan formában adják, ahogy az ügyfél kéri (utalás vagy készpénz).

A feltárt esetek által okozott kárt a BKK összesítette, és a Fővárosi Főügyészségen rongálás miatt feljelentést tett. A vállalat a károsultaknak is azt javasolja, tegyenek feljelentést.

Azóta történt

Előzmények