Komplett megoldásaival erősít a T-Systems

Ez év márciusától T-Systems Hungary néven működik tovább a Deutsche Telekom magyar informatikai leányvállalata. Elődcégeivel már több, mint tíz éve sikeresen van jelen a magyar piacon az az informatikai szolgáltató, amely az anyacég adta telekommunikációs tudást és tapasztalatot ötvözi informatikai megoldásaival.

A 100 százalékosan DT-tulajdonban lévő T-Systems a német konszern informatikai megoldásokra szakosodott divíziója a vezetékes kommunikációért (T-Com), az online- (T-Online) és a mobilszolgáltatásért (T-Mobile) felelős divíziók mellett. Az előbbi úgynevezett "négy oszlopra épülő cégstratégia" Magyarországra teljesen adaptálható az ugyancsak többségi DT-tulajdonban lévő Matávra, és rajta mint tulajdonoson keresztül az Axeleróra, illetve a nevét éppen a napokban T-Mobile-re váltott egykori Westelre alapozva. A T-Systems Európa második legnagyobb it-szolgáltatója, világszerte 45 ezer alkalmazottal. A cégcsoport 25 országban képviselteti magát és rendelkezik mindazokkal a szakágazatokkal - rendszertervezés, -építés, -üzemeltetés, outsourcing-szolgáltatás, tanácsadás -, amelyek egy ilyen nagy informatikai vállalkozástól elvárhatók. Képes egyedi rendszereket fejleszteni, erőforrás-tervezést bevezetni és támogatni, kínál termékalapú megoldásokat és tudásmenedzsmentet is - tudtuk meg Sasi Pétertől, az utóbbi részleg vezető tanácsadójától.

Közismert, hogy a modern telekommunikáció és informatika igen szorosan összefonódott és talán az is, hogy az előbbi ágazat, különösen a mobiloperátorok bonyolult szolgáltatáspalettája erős it-támogatást igényel - mondja Sasi Péter. Példaként saját tapasztalatai közül kiemeli a T-Mobile/Westelnél végrehajtott egyik projektjüket: a cég összes tömegkommunikációs rendszere - intranet, weboldal, WAP-site - egységes feltöltési rendszere kialakítását. A sokféle szolgáltatás és a különböző technikai formátumok (például mobil- és vezetékesszabványok) összehangolása komoly kihívás volt, amelynek teljesítéséhez - hasonlóan sok más feladat megoldásához - egy nagy nemzetközi háttérrel működő, külön innovációs központtal is rendelkező szervezet tud kellően hatékony támogatást adni. A T-Systems tehát fő feladatából adódóan erős it-szolgáltató, amely azért terjesztette ki tevékenységét a telekommunikációs ágazatokra is, mert az anyacégnél felhalmozódott tudást mind a piaci elvárásokat, mind a megoldások korszerűségét, mind azok üzleti hasznát tekintve optimálisan ötvözi. Ennek nyomán azután a vállalat az évek során erős pozíciókat szerzett a közműszolgáltatók körében, a nagyüzemi feldolgozóiparban és az e-kormányzati beruházások terén is. (Magyarországon például ügyfele a Magyar Posta, amelynek SAP-rendszerét szállították, a BKV, amelynek erőforrás-kihelyezés formájában működtetik it-rendszereit és számos Volán-társaság.)

A T-Systems Sasi elmondása szerint a biztonsági megoldások terén is nagyságából fakadó, átfogó kínálattal rendelkezik. Alapfilozófiájuknak megfelelően nem kizárólag technikai kérdésként kezelik a problémát, hanem ezzel egyenrangúan figyelembe veszik az emberi tényezőt is. Hogy a két oldal mennyire elválaszthatatlan, azt például németországi közszolgáltatóknak készített biztonsági szabályzataikban kellett érvényesíteniük. Viszonylag új ága a biztonsági szakterületnek az elektronikus iratok kezelése: a dokumentumok megfelelőségének biztosítása, hitelesítésük, az úgynevezett record management. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján nem kérdéses, hogy gondoskodni kell az elektronikus iratok származásának és útjának, a bennük foglalt vagy velük kapcsolatos döntések felelőseinek nyomon követéséről. A következő évek nagy informatikai lehetősége lesz az ilyen dokumentumkezelő rendszerek telepítése.

NAPI Informatika

Azóta történt

Előzmények