Szárnyal a Huawei az okostelefonos piacon

Míg idén a nagy versenytársak (Apple, Samsung, Xiaomi) az okostelefonos piacon gyakorlatilag stagnáló eredményeket tudtak felmutatni, addig a kínai Huawei rekordot döntött a P9-nek és a P9 Plusnak köszönhetően – derül ki a vállalat tegnapi közleményéből.

A vállalat úgy adott el legalább 10 millió, a német Leicával együtt kifejlesztett prémium kategóriás készüléket, hogy közben a tavaszi piacra lépéskor az Egyesült Államokban nem tudtak megjelenni.

A felső kategóriás telefonok sikere vezetett el ahhoz, hogy 2016 harmadik üzleti negyedévében a vállalat egyrészt 33 millió okostelefont adott el világszerte, illetve képes volt több országban – pl. a hatalmas kínai piacon – növelni a részesedését. Ők maguk úgy tartják, hogy az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban elértek egy mérföldkövet, és „jelentős áttörésnek” számít a növekedés megugrása.

Terveik szerint összesen 12 millió P9/P9 Plust tudnak a kiszámított életciklus alatt eladni, addig míg jövőre megjelennek e készülékek továbbfejlesztett változatai, utódai.

Egyébként is jól megy nekik: helyi források szerint a vállalat egyik vezetője közölte, hogy a Huawei nemcsak teljesítette idei tervét (140 millió eladott okostelefon), de meg is haladták azt. Ráadásul mindezt úgy, hogy év elején 100 milliót tűztek ki célul, ezt csak az ősszel módosították 140-re.

Azóta történt

Előzmények