A Google új reklámstratégiája: célzott hirdetések érdeklődés alapján

A Google ugyan engedélyezni fogja a felhasználóknak, hogy megadhassák azokat az érdeklődési köröket, amely témákban a jövőben hirdetéseket kívánnak fogadni, de már nem csupán az általunk beírt keresési paramétereknek megfelelő reklámokkal fogunk találkozni, hanem a korábban látogatott oldalak alapján is célba vehetnek minket a hirdetők – bárhol, bármikor.
A rendszer kísérleti tesztjében a vállalat a tulajdonában álló YouTube-on keresztül fogja elindítani az új reklámozási stratégiáját. A felhasználók célzott megszólítását úgy teszik lehetővé, hogy egy átfogó érdeklődési profilt készítenek a szörfölőről az alapján, hogy milyen weboldalakat látogatott és milyen videókat nézett meg, majd az internetvállalattal szerződött partnercég a YouTube-on felbukkanó saját hirdetésében érheti el őt. Amennyiben például egy utazási irodát látogattunk meg a közelmúltban, a videomegosztóra tévedve máris egy ígéretes külföldi út reklámja villanhat fel előttünk.
A Google jelenleg kétféle módon helyez ki reklámfelületet: vagy azt figyeli, hogy a keresőfelületen milyen szavakra és kifejezésekre keresünk rá, vagy elemzi azokat az oldalakat, amelyeket meglátogattunk (amennyiben a weblapok szerepelnek a cég AdSense programjában.) E módon a reklám legfőképpen akkor jelenik meg, ha az tartalmilag is kapcsolódik az oldal profiljához: sporteszközöket jobbára a sportoldalakon, kalapácsot pedig a barkácsbolt honlapján hirdetnek. Az  új rendszerben viszont a weblap témájától függetlenül is találkozni fogunk mindenféle hirdetésekkel – vagyis akár sporteszközökkel kapcsolatos reklámot láthatunk a barkácsboltban, új tulajdonosokra váró kalapácsokat pedig a sportoldalakon.
A technológia által felfedezett érdeklődési körök később módosíthatóak lesznek, sőt a felhasználók azt is beállíthatják majd, hogy milyen tartalmú hirdetésekre nem kíváncsiak. A célzáshoz használt sütik küldését bármikor le lehet majd tiltani, de annak érdekében, hogy a beállítások a sütik törlése után is megmaradjanak, egy plugin telepítése szükséges.
Az új reklámkihelyezési lehetőség a tesztelés után várhatóan a magyarországi AdWorlds-partnerek eszköztárába is bevezetésre kerül.

Azóta történt

Előzmények