Bámészkodókat beazonosító reklámtábla a Samsungtól

A Samsung arra vágyik, hogy újfajta digitális kijelzői fokozatosan felváltsák a manapság népszerű citylightokat, ennek megvalósításához pedig egy olyan eszközt fejlesztett, amely a nézők kora és neme szerint változtatják a megjelenített hirdetéseket. A Samsung PROM, vagyis PROactive Merchandising egy olyan integrált tartalomkezelői fejlesztés, amely valós időben a megfigyelt közönség demográfiai és egyéb jellemzőire szabva változtatja a kivetített reklámtartalmat.


A Nyugat-Európából vagy a tengerentúli repülőterekről már ismert megoldás egy kamera segítségével felvételt készít a „digitális hirdetőoszlop” előtt bámészkodókról, majd beazonosítja korukat, nemüket annak érdekében, hogy a többségnek tetsző hirdetést mutassa meg. A rendszer segítségével a reklámozók fontos statisztikai adatokhoz juthatnak azzal kapcsolatban, hogy kik, mennyi ideig, hol és melyik hirdetésüket nézték leggyakrabban vagy éppen legritkábban anélkül, hogy személyiségi jogokat sértő adatok kerülnének a birtokukba – írja a Samsung sajtóközleményében.

A kültérben és beltérben egyaránt használható Samsung PROM intelligens és interaktív kijelzője automatikusan érzékeli és követi a képernyőt figyelők arcát egy Allio névre keresztelt, nagyfelbontású WDR (nagy dinamikai változású) kamera segítségével.  A rendszer így képes az aktuális tartalmat éppen figyelőkről olyan statisztikai adatokat generálni és elemezni, mint például hányan, milyen korú és milyen nemű emberek, mennyi ideig, milyen tartalmat néznek egy időben.

Azóta történt

Előzmények