Megkopott a Google legendás mottója

A vállalat átalakulása új jelmondatot is hozott, de a régi úgy beágyazódott, hogy három évig tartott a kivezetése.

A Google alkalmazottai számára készült iránymutatás, a magatartási (etikai) kódex előszavában már 18 éve kiemelt helyen szerepelt a vállalat nem hivatalos mottója, a „Don’t be evil”, azaz „Ne légy gonosz!”. Ám amikor a nagyszabású átalakítási folyamat során 2015 őszén létrejött az új anyacég, az Alphabet, akkor a régire reflektáló, de új jelmondatot választottak: „Do the right thing”, ami körülbelül annyit jelent, hogy „Cselekedj helyesen/becsületesen/tisztességesen!”.

Ugyanakkor a magatartási kódexben megmaradt a régi mottó – egész mostanáig, mivel a Gizmodo a múlt héten szúrta ki, hogy valamikor pár héttel ezelőtt megváltoztatták a kódex szövegét, és az új változatban már nincs benne a jelmondat, pontosabban más helyre került.

A régi előszó így kezdődött: „»Ne légy gonosz.« A Google alkalmazottai ehhez tartják magukat, amikor kiszolgálják felhasználóik igényeit. De a »Ne légy gonosz.« ennél sokkal többet jelent.”

 

Google
[+]

 

A frissített verzió viszont már így indul: „A Google magatartási kódexe az egyik módja annak, hogy a Google értékeit átültessük a gyakorlatba.”

 

Google
[+]

 

Ugyanakkor a mottó nem tűnt el teljesen, viszont új helyet kapott, ugyanis a dokumentum utolsó mondatába ágyazták be: „És ne feledjétek… ne légy gonosz, és ha látsz valami helytelen dolgot, beszélj róla!”

Azóta történt

Előzmények