Hirdetés

Nagyot fejlődött a Google vezető nélküli autója

A cég a hivatalos blogban jelentette be, hogy újabb mérföldkőhöz közelednek, ugyanis a közelmúlt kísérletei és tapasztalatai alapján jelentős mértékű átalakításokat hajtottak végre a tesztelés és fejlesztés alatt álló vezető nélküli autójuk vezérlő szoftverében és szenzorainál.

Hirdetés

A viszonylag friss helyi törvények által biztosított lehetőséggel élve az autót már kivitték közútra, de mindeddig csak kis forgalmú vidéki utakon tesztelték Kaliforniában. A következő lépcső a városi körülményekhez való alkalmazkodás, ám ez – írja Chris Urmson, a projekt vezetője – nagyságrendekkel bonyolultabb feladat, mint az országúti közlekedéshez való alkalmazkodás. Most azon dolgoznak, hogy a rendszer képes legyen kezelni a városi közlekedés ezernyi „ingerét”: figyeljen a gyalogosokra, a buszmegállókra, a közlekedési lámpákra és táblákra, az iskolák előtti átkelőknél segédkezők stoptábláira stb.

Mindez hallatlanul bonyolult feladat, ám ha sikerrel járnak, az jelentős mértékben javíthatja a közlekedésbiztonságot: ahogy Urmson írja, a szoftver nem fárad el, többfelé tud figyelni stb.

Az Egyesült Államokban egyébként mindeddig négy államban (Nevada, Florida, Kalifornia, Michigan) engedik az utakra a fejlesztés alatt álló vezető nélküli autókat – de egyelőre természetesen mindenütt csak úgy, hogy a biztonság kedvéért egy sofőr is ül a kocsiban. A fejlesztők remélik, hogy hamarosan elkezdődhetnek a tesztek a városi utakon is.

Azóta történt

Előzmények