Kikapcsolhatóvá teszi a Google a nyomkövetést

Akár meglepőnek is nevezhető elsőre Amy Changnak, a Google Analytics termékmenedzserének csütörtöki blogbejegyzése, melyben Chang bejelenti, hogy a fejlesztői csapat néhány héten belül elérhetővé tesz egy böngészőkiegészítőt, melynek segítségével le lehet majd tiltani a Google Analytics tevékenységét.

Ez a forgalomfigyelő és -mérő technológia a Google egyik leghasznosabb, a felhasználói szokásokról legtöbb információt nyújtó megoldása, az ezt használó cégek, honlaptulajdonosok megtudhatják, hogy a felhasználó mennyit időt töltött az adott oldalon, honnan érkezett oda, mit keresett ott – vagyis az optimalizálást szolgáló, az adatokat anonim módon kezelő marketingeszköz. A Kaliforniai Egyetem kutatása szerint 2009 márciusában az összesen 400 ezer felső szintű domén 71 százaléka használta – e tanulmány szerint ugyanez az arány a Google AdSense esetében körülbelül 35 százalék, míg a DoubleClicknél körülbelül 26 százalék: a Google „nyomkövetői” jelen vannak az internet 100 legnépszerűbb oldalából 92-nél, a többi esetében pedig 88 százalékuknál.

Az AdSense hirdetésmegjelenítő szolgáltatás esetében már létezik az „opt-out” funkció, ha a felhasználó törli a nyomkövető sütiket (az AdSense ugyanazt a cookie-t használja, mint a DoubleClick, a két hálózat meg is osztja egymással a begyűjtött információk egy részét).

Mivel a Google Analytics a cég egyik fontos szolgáltatása, szakértők úgy vélik, a Google a privacy terén igyekszik javítani megítélésén, ám közben bíznak abban, hogy csak nagyon kevesen fogják a beépülőt telepíteni.

Azóta történt

Előzmények