A szoftverrel préselne ki még több pénzt a vevőkből a Ford

Első körben a kisteherautóktól várják a forradalmat: a fizetős szoftverek és szolgáltatások révén jelentősen növelnék a bevételeket, sokkal többet költhetnek a járművekre a tulajdonosok.

Navin Kumar, a Ford Pro pénzügyi igazgatója a napokban közölte: a Ford arra számít, hogy egyre több és jobb szoftvert tud majd beépíteni a járműveibe, a forradalom pedig a kisteherautókkal, teherjárművekkel indul. Így az egyébként is erősen nyereséges Ford Pro ágazat járművenként további 4-5000 dollárral növelheti a bevételeit.

Kumar szerint szoftver- és adatközpontú flottaszolgáltatásokkal, biztonsági funkciókkal és részleges önvezetéssel is sikerül majd fokozni a bevételeket.

A J.P. Morgan egy befektetői konferenciáján Kumar elmondta, hogy az évtized közepére már láthatóak lesznek a Ford törekvéseinek eredményei, és az ebből származó nyereség. A Ford akkor mutatja majd be a következő-generációs, elektromos teherjárművekre szabott, digitális intelligenciaplatformját.

Az összekapcsolt járművek aránya ennek hatására 60 százalékra nőhet 2026-ra, a fizetős szoftverekkel rendelkező járművek aránya megtriplázódik, és eléri majd a 36 százalékát.

Nyereségesebb második-generációs EV-ket ígérnek (az F-150 Lightning esetében is), ez elsősorban a további szoftveres és szolgáltatásokból származó, fizetős funkciókból ered majd.

Nagyot erősítene a Ford Pro Európában is, ide ősszel érkezik az új Transit Custom, majd jövőre az elektromos Transit Courier és Transit Custom.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Ford

Azóta történt

Előzmények