- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Milyen program, ami...?
- Windows 11
- Ubuntu Linux
- Milyen routert?
- Microsoft Outlook topic
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Synology NAS
- Lejtőre került a streaming
Új hozzászólás Aktív témák
-
anulu
félisten
na, ez egy olyan terület, ahol meghagyom a beta-tesztelést bárki másnak...
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
azbest
félisten
Normális akkupackban van sok szenzor a modulokban és folyamatosan monitorozza azt.
Az autótüzeknél nagyon elvitte a média buta irányba az egész kommunikációt.
Az elektromos tüzek leginkább a 12v-os rendszerben keletkeznek, a benzines autókat is érintve. Tehát nem az akku pack gyullad ki, hanem a gagyi 12v-os rendszerben lesz zárlat.
Az elektromos autóknál az lehet még új faktor, hogy a garázsokba nem szakszerűen szerelnek be töltőt és ezért a töltő bekötésénél melegszik túl és gyullad ki kábel. -
azbest
félisten
Felesleges a műfelháborodás. A hatóság legfrisebb, 2020as leírása ez.
Mivel éves szinten 200 ezer körüli az usában leégő autók száma (usa), így ahhoz képest csak elenyésző mennyiségű az elektromos hajtásláncú autóké. A benzines autók egyik leggyakoribb kigyulladási oka a 12v-os rendszerük meghibásodása. Az elektromos autókkal riogató tüzeknél is sok esetben a 12v-os rendszer vagy a garázs rossz elektromos rendszere az elsődleges forrás.
Cikkekben lehet olvasni számokat, de sokszor úgy kell vadászni a forrást, hogy ők honnan vették. Pl.
" a US insurer studied data from the National Transportation Safety Board and concluded that battery-powered EVs suffer only 25 fires per 100,000 sold, compared to 1,530 for petrol or diesel vehicles, and notably 3,475 for hybrids. However, that report has been debunked for poor methodology."
[link]Ha tudsz újabb, hivatalos statisztikát, akkor kérlek linkeld be.
[ Szerkesztve ]
-
Rive
veterán
A hatóság legfrisebb, 2020as leírása ez
Akkor ha idén valaki egy huszadik századi statisztikára hivatkozik pl. Covid dolgában akkor az úgy már úgy OK is lesz
Az az adatsor alkalmatlan annak az alátámasztására, amire beraktad. Ha nem rögtön visszavagdalkozol, akkor szimplán ennyi maradt volna.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
azbest
félisten
tessék prezentálni újabb, jobb hivatalosat
A hivatkozott dokumentum pedig tökéletesen alkalmas arra, hogy megmutassa, valójában a hibás akkuk miatti EV-tüzek nem szignifikáns jelenség, csak buta hisztéria. Az elektromos autótűz és az akkuról hajtás az két teljesen külön tészta.[ Szerkesztve ]
-
rolee9309
csendes tag
Szerintem itt nem az a baj, hogy hivatalos vagy sem, hanem hogy nem feltétlenül tükrözi a valóságot, ezalatt a 6-10 év alatt sokat változott az autók/balesetek száma, aránya.
Tudom, ha nincs újabb, hivatalos adat, akkor ennél jobb nincs, de attól még eltérhet a valóságtól.
Tegnapi példa: földhivatalban dolgozom, bejött egy ügyfél, hogy jogtalanul használják a földjét, nézzük meg, ki az, aki be van jelentve. 2001-es bejelentés, az előző előtti tulaj volt, de a jelenlegi tulaj elmondta, hogy az örököstől vette meg, aki be van jelentve, már rég elhunyt.
Nekem ez volt a legutolsó, HIVATALOS adat, mégsem fedi a valóságot (IPL-ben is lecsekkoltam, már 2014-ben elhunyt.) -
-
azbest
félisten
válasz arnyekxxx #11 üzenetére
a szövegértés nem hátrány amúgy. Oda van írva, hogy lehet találni cikkeket (újabbakat), de nehéz kideríteni, hogy milyen forrás alapján írták, például: és idézet.
Ja bocs, nem gondoltam, hogy ki kell írni a például szót, mert a pl. nem elég egyértelmű.de tényleg, ha valaki tud frissebb számokat valahol, ami elég hiteles forrás, akkor kérem linkelje. Mert állandóan bulváros ferdítésekről és hamis sugalmazásokról látok írásokat elsősorban.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
-
L.Edit
tag
Lehet hogy ez jelenleg egy "nem létező probléma", de a jövőben csökkenteni szándékoznak az előállítási költségen, tehát a nagyobb volumenben gyártott, minőségben szórást mutató cellákból felépített pakknal is üzembiztosnak kell mutatkoznia kifelé a járműnek.
Az hogy azon belül, rendeltetésszerű működés közben le-leválasztja a gyengébb cellákat a többiről, hogy bizonyos szituációkban azok ne menjenek katasztrofális sebeséggel tönkre, és a beavatkozás miatt elmarad az akkutűz, az csak egy igazán hasznos feature-e.Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
azbest
félisten
jó felvetés, amit mondasz. Viszont szerintem sajnos ezek sem azt fogják fejleszteni, hogy hibatűrő legyen az akkupakk. Nem is tudom van-e forgalomban olyan jármű, aminél a bms nem az egészet tiltja le, hanem cella szinten van leválasztó. Sőt, sok esetben az egész akkupakkot letiltja, de minimum a modult.
Gondolom drága lenne, ha minden cellához vezetne külön vezérelhető leválasztó (még akár egyszer használatos, kiolvadós formában is). Pedig egyre inkább a fixen összeszerelt és nem megbontható megoldások jönnek majd. Mert úgy költséghatékony, súly hatékony és erős. Most úgy tervezik őket, hogy hiba estén a gyártói megoldás a csere és a selejt újrahasznosítása. Hallani cégekről, akik foglalkoznak akkupakk javítással úgy, hogy kielemzik melyik modulban melyik cella ment ki és azt külön leválasztják, célzott megfúrással a cella melletti vezetéket. Egy-egy cella elvesztését még tudja kompenzálni a bms.
Például [link] (itt most nem az egybeöntött, hanem a mobulra szedhetőt mutatja)
[ Szerkesztve ]
-
Xpod
addikt
A PH! cikk alapján nekem úgy tűnik, hogy a hardveres problémát szoftverrel akarnak megoldani.
Illetve a kérdés, ha dollármilliárdokat költenek fejlesztésre, akkor hol az eredmény? Ugyanazokat a lítiumos akkukat használják amit már 5 éve is. Félévente kijön egy új világ világmegváltó akkufejlesztés de valahogy nem akar eljutni az eszközökbe.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
L.Edit
tag
Ezek szerint egy elég jelentős ellenállással kell bekötve legyen a cella a közösítő plane-re ahhoz, hogy egy "érzékeny" múltiméterrel meg lehessen találni a hibást. Mert az ezen az ellenálláson eső feszültséget, illetve ennek a feszültségnek a többiektől való eltérését keresheti meg vele. Illetve a gyártó szándéka szerint ezeken egyenlíti ki a cellák apróbb feszültségeltéréseit, ami különben korlátozás nélküli áramokat okozna az összekötött cellák között.
A cellánkénti aktív leválasztás azért nehéz dió, és azért nem gyakorlat nagy áramúrendszereknél, mert a kapcsoló elemnek ON állásban is marad csekély ellenállása. Ami hozzáadódik a cella belső ellenállásához és a kötelezően rajta is átfolyó áram csökkenti a terheléskor elérhető tényleges kapocsfeszültséget.
De ha ez ismert, elég csekély illetve a karakterisztikája ismert, akkor ez is használható arra amit az első bekezdésben leírtam.Természetesen az ilyen elrettentő mennyiségű cella láttán egyből azon gondolkodnék, hogy ezt a kapcsolóelemet az áramméréssel és praktikusan egy hőmérővel együtt, a cellán belül illene elhelyezni, abból kivezetni és buszra kötni, mint a cellán kívül megvalósítani.
Szerintem azért lehet ez egy opció, mert fertelmes mennyiséget kell ezekből a cellákból legyártani, és az elektronikával még mindig olcsóbb lehet, mint nagyon kis kapacitás és belsőellenállás tűréssel vásárolni a minőségi cellákat ill. erre a szintre összeválogatni.
[ Szerkesztve ]
Csíramentes, mosott-szárított belsőség eladó.
-
Xpod
addikt
Melyikben? Én úgy tudom továbbra is 99%-ban lítium aksikat használnak mindenhol. (laptop, telefon, autó, roller, stb.)
Most hirtelen a grafén akku ugrik be, ami emlékeim szerint összesen egy Redmi telefonba került be.Hol a többi amire azt mondták ez a tuti?
Volt grafén, volt valami vasosid-os, meg még egy csomó.Én úgy látom a fejlesztés kb kimerül abban, hogy a lítium akkukból próbálnak még többet kicsikarni kockáztatva a biztonságot.
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Xpod
addikt
Én amennyire tudom, megálltak egy cellaméretnél mind fizikai, mind kapacitás tekintetében. mert tovább nem lehet "biztonságosan" vékonyítani az elektródokat, illetve nem lehet tovább csökkenteni az elektródok közötti távolságot. (emiatt lettek érzékenyek a melegedésre az akkuk, ha túlmelegszik összeér a két elektróda és már lehet is pillecukrot sütni)
Az akkuk kapacitása már csak attól függ, hogy hány db cellát tudnak beszuszakolni egy adott fizikai egységbe. (pl a hőmérséklet meg egyéb érzékelők elhagyásával nyernek egyesek extra fizikai helyet)
[ Szerkesztve ]
Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
senior tag
Ez még érdekes az irodalomjegyzékéből:
A Review of Battery Fires in Electric Vehicles
(Statisztika nincs benne, de azért az kiderül, hogy az akku-pack is lehet a tűz forrása.)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
azbest
félisten
nem... van többféle kémiás megoldás. Van amelyik hamarabb degradálódik, cserében nagy ampereket tud. Másik meg sokkal tartósabb, cserében kicsit kevesebb amper. De a mai akku méreteknál és szervezésnél elég nagy ampereket tudnak már a tartósabb fajták is. A kevesebb ritkaföldfémet tartalmazó, nehézfém mentes, vas tartalmúak nagyon tartósak és elég erősek is, plusz kevésbé sérülékenyek. A cellékból pedig rengeteg fajta van, többféle méretű hengeres tekercsek is. A gyártásukban is optimalizáltak, hogy kevesebb lépésből, olcsóbban lehessen, jobb cellákat csinálni. Emellett van amelyik gyártó a tasakos fajtákra esküszik, de azok magukban kevésbé védettek.
#26 Mr K
persze, hogy lehet. Előfordulhat gyártási hiba vagy sérülés. Csak nem az a jellemző ok a legtöbb tűznél. Például tegnap hallottam, hogy a nikola által használt akkuk gyártójánál volt olyan széria, aminél a lézer heggesztés rosszul volt beállítva ezért átégetett olyan részt, amit nem kelett volna. Ezért ott a korrózió idővel beindulhat és ez növeli a zárlat esélyét. Most áll a balhé, hogy beépítették vagy sem a prototípusokba azokat. [link][ Szerkesztve ]
-
Xpod
addikt
Ok, értem hogy van többféle kémiás megoldás, ezt én is írtam. De én úgy látom mégsem tudnak/akarnak a gyártók elszakadni a lítiumtól az eszközökben. Mindenbe (telefon, laptop, roller, elektromos autó, powerwall, stb) továbbra is lítiumos akkukat tesznek.
Hol itt az innováció? Hol van a kutatásra elégetett pénz eredménye?Most kezdődjék a tánc! - mondta a papagáj és berepült a ventilátorba.
-
Noukoum
veterán
Azért nem szakadnak le róla, mert az jelenleg a legjobb.
Hol itt az innováció? Hol van a kutatásra elégetett pénz eredménye?
Nézd meg a terméket amit megveszel és nézd meg 10 éve milyen volt. Ott megtalálod.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
"Mivel éves szinten 200 ezer körüli az usában leégő autók száma (usa), így ahhoz képest csak elenyésző mennyiségű az elektromos hajtásláncú autóké"
Természetesen ez egy szokásos ferdítés a statisztikával, mert nem veszi figyelembe sem az átlagéletkort, sem az átlagos futási teljesítményt, holott mindkettő szignifikáns hatással van a kigyulladás valószínűségére.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Shadowbull #31 üzenetére
Az innováció egy új ötlet kitalálását és megvalósítását jelenti, a már létező termék folyamatos továbbfejlesztése és a gyártás optimalizásása, felpörgetése az nem innováció.
-
fairi
addikt
válasz arnyekxxx #32 üzenetére
Innováció csak marketing hülyeség.
Valóságban újdonság kutatólaborokban születnek, és míg ipari használatba kerül eltelik 10-15 év, közben persze oly sokszor hallod, hogy unalmas lesz. pl. solid-state battery
Mikor új technika megjelenik az is évek míg kiderül tényleg forradalmi lett vagy túlértékelt szemét. Visszatekintesz majd kimondott ez nagy innováció volt, másik nagy scam volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen