A legnépszerűbb üzenetküldők közül több is fizetős, prémium funkciókat nyújtó csomagokkal újított az utóbbi időben. A Snapchat fejlesztését végző Snap most közölte, hogy a Snapchat+ prémium szolgáltatásra már 1 millióan iratkoztak fel.
Hirdetés
Az üzenetküldők ilyen formában szeretnének újabb bevételi forrásokat nyitni – a legnagyobbak, beleértve a Metát és a Twittert is, egyre csökkenő árbevételt vetítenek előre, ugyanis a digitális reklámokra fordított költségvetés mindenhol csökken a magas infláció és lassuló gazdaság, recessziós félelmek miatt. Értelemszerűen az, hogy a Wall Street célszámait nem tudják elérni, még nagyobb tőzsdei zuhanásokat okoz a befektetői elégedetlenség miatt, ami egyre inkább az előre jósolt, következő negyedéves számokra is kiterjed.
Ezért az üzenetküldők is felgyorsítanák az új bevételi forrásokat. A Snapchat+ például havi 4 dollárba kerül az USA-ban, 11 exkluzív funkciót kínál, láthatóbb üzenetekkel, extra ikonokkal, asztali funkcióval, például. Ezzel egyszerre újabb országokban válik elérhetővé.
Van ilyen csomagja többek között a Twitternek és a Telegramnak is – a Facebooknak és az Instagramnak még nincs.