A reklámblokkoló-blokkoló blokkolójának rövid története

A Facebook nekiment a hirdetésellenes mozgalomnak, a közösség ellentámadásba lendült, majd kapott egy újabb pofont.

Alig néhány órával azután, hogy kedden a Facebook bevezette a reklámblokkolókat megkerülő algoritmusát, az Adblock Plus közössége felkérést kapott, hogy találjanak valamilyen kerülőmegoldást. A kiszervezés eredményeképp ma hajnalra megszületett a javaslat. Újra szűrhetőek a hirdetések - jelentette büszkén az Adblock Plus, a blokkoláspártiak pedig ünnepi hangulatban kezdtek bele a szűrők frissítésébe.

A Facebook gyorsan kiadott egy közleményt, eszerint csalódottak a fejlemények láttán, ugyanis az új szűrőalgoritmus, amit az Adblock Plus publikált, nem csak reklámokat, hanem a felhasználók bejegyzéseinek egy részét is láthatatlanná teszi, ez pedig "nem egy jó élmény az embereknek", ezért már dolgoznak a probléma kezelésén, a gondolkodás nélküli tiltás helyett olyan eszközökre fókuszálva, melyek az emberek kezébe adják a döntést, milyen hirdetéseket kívánnak megtekinteni.

A TechCrunch névtelen forrásra hivatkozva írta meg magyar idő szerint szintén péntek hajnalban, hogy nem csak tervezi a válaszlépést, a Facebook már el is kezdte a preventív kód terjesztését, ami mostanra nagyjából minden felhasználóhoz eljutott. Az érdekellentét és a harc folytatódik, egyelőre reklámokkal a közösségi térben, hivatalosan a még személyesebb üzenőfal jegyében.

Azóta történt

  • A NoScriptben sem bízhat az ember

    A fejlesztő kártékony kóddal pimpelt hirdetésekből tartja fent magát, így nem kifejezetten hiteles tőle a biztonságosabb internet ígérete. A reklámblokkolót is kijátszaná.

Előzmények