Hirdetés

Már akkor idegesek leszünk, ha két másodpercet kell várni a szelfi feltöltésére

Az Ericsson és a Vodafone idegrendszeri eljárásokkal vizsgálta, hogy a hálózati teljesítmény hogyan befolyásolja az előfizetők érzéseit, ingerültségi szintjét és a szolgáltatói márka megítélését.

A héten befejezett kutatási projektjében az Ericsson és a Vodafone Germany idegrendszeri eljárásokat használt annak megértésének érdekében, hogy a mobil széles sávú előfizetők mit gondolnak a gyenge hálózati teljesítményről. Egy elektroenkefalográffal (EEG) 150 előfizető agyi aktivitását figyelték, akik önként vállalták a részvételt a németországi Düsseldorfban végrehajtott kutatásban. Az eredmények azt mutatták, hogy még a legkisebb késések és zavarok is növelték a feszültséget és az ingerültséget, és negatív hatással voltak az előfizetői hűségre és a szolgáltatói márkára.

Hirdetés

A vizsgálatban részt vevő előfizetőknek 13 konkrét feladatot kellett elvégezniük 10 perc alatt egy okostelefonnal, míg a kutatás vezetői a szolgáltatási minőségben romlást szimuláltak. A feladatok olyan szokásos tevékenységek voltak, mint például weboldalak böngészése, videók online streamingje és szelfik feltöltése. Az EEG-készüléken kívül íriszkövető eszközt és pulzusmérőket is használtak az előfizetők figyelmének és szívverésének figyelésére.

Ericsson
[+]

Az előfizetői hűségre és a márkapercepcióra gyakorolt hatások vizsgálatához a vizsgálatot kiegészítették egy kérdőívvel, amit az előfizetők kitöltöttek a feladatok elvégzése előtt és után is.

„A vizsgálat bizonyítja, hogy az okostelefon-használók milyen gyorsan elégedetlenné válnak, ha a széles sávú hálózat nem működik elég hatékonyan” – nyilatkozta az eredményeket kommentálva Guido Weißbrich, a Vodafone Germany hálózati teljesítményért felelős vezetője „A letöltés vagy feltöltés közben akár egy 1 másodperces késlekedés is jelentős negatív hatással van a felhasználói élményre, így a streaming szolgáltatásoknak mindent meg kell tenniük a tartalmak hosszas pufferelésének vagy lefagyásának elkerülésére.”

A kutatási projektből származó információk hatására az Ericsson hozzáadta és bevezette az „Ericsson neurometrikus elemzést” az alkalmazásélmény-optimalizálási portfóliójához. Ez az új ajánlat globálisan lesz elérhető a szolgáltatók számára.

Azóta történt

Előzmények