Hirdetés

A DIGI kiszállt az idei frekvenciatenderből

Úgy látják, már nincs mód arra, hogy erős versenytársként jelenjenek meg.

A DIGI még a múlt pénteken jelentette be, hogy a számára kedvezőtlen feltételek és a jól látható esélytelenség miatt nem pályáznak az idén kiírt frekvenciatenderen.

Habár a terjeszkedés és a verseny megújítása miatt a vállalat számára létfontosságú lett volna egy sikeres pályázat a szegmensben, a körülmények ismeretében nem meglepő a döntés. Az 1800 MHz-es és 900 MHz-es frekvenciasávok esélyt adtak volna a DIGI-nek, hogy némiképp megbontsa a magyar oligopol piacot, ám a kiírás feltételei gyakorlatilag kizárták a céget ebből a folyamatból.

Hirdetés

A DIGI Csoport aláírásgyűjtést is szervezett, és meg is köszönték annak a 100 ezer embernek, akik aláírták a DIGI-t támogató petíciót, de ez kevésnek bizonyult.

A vállalati közlemény megállapítja, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által közzétett, a spektrum használatára vonatkozó frekvencia aukció olyan diszkriminatív kritériumokat tartalmazott, amelyek ellehetetlenítették a DIGI részvételét a tenderben. A DIGI elküldte észrevételeit a hatóságnak, melyben a vállalat kérte a kritériumok hazai és európai szabályozás olyan alapelveivel való összehangolását, mint az átláthatóság, objektivitás, arányosság elve, és a verseny előmozdítása, melyek mind az ügyfelek érdekeit mind pedig a távközlési piac fejlődését szolgálják.

Azonban, írják, dacára a vállalat erőfeszítéséinek a tender végleges kiírásánál a DIGI észrevételeit nem vették figyelembe, ezzel lehetetlenné téve annak indulását.

A DIGI úgy véli, hogy a verseny akadályozásával és egy negyedik mobilszolgáltató spektrumhoz való hozzáférésének gátlásával az NMHH jelentősen csökkenti az előfizetők lehetőségeit arra, hogy versenyképes áron jussanak hozzá alapszolgáltatásokhoz.

Közlik, hogy előfizetői támogatásának tudatában a DIGI Csoport a továbbiakban is fejleszti mobilhálózatát, így biztosítva magas színvonalú szolgáltatásait magyar előfizetőinek.

Ezzel a DIGI reményei elszállni látszanak, mivel a rendelkezésükre álló szűk frekvenciakeretben, a jelenlegi mintegy 160 ezer előfizetővel gyakorlatilag esélytelenné váltak arra, hogy érdemben befolyásolják a piacot.

  • Kapcsolódó cégek:
  • DIGI

Előzmények