Daniele Schillaci ügyvezető elmondása szerint a Brembo fékgyártó cég technológiai startupok felvásárlását fontolgatja, hogy a prémium fékek piacán a szoftver is nagyobb szerephez jusson.
Az olasz cég ügyfelei közé tartozik a Ferrari, a Tesla, számos Formula-1-es csapat. A vállalat legújabb fékrendszere a Sensify, amely mind a négy kerék esetében függetlenül működik: egy digitális „agy” figyeli az adatokat, és igazítja a fékezést a személyes vezetési stílushoz és az útviszonyokhoz. Ennek ellenére itt még nem a szoftveren van a hangsúly – Schillaci szerint azonban hamarosan nagyobb szerephez jut a szoftveres rész, és az évtized végére talán már az határozza meg a fékrendszereket.
Schillaci szerint nem az árbevétel növelése a lényeg, az alap üzletágat szeretnék fejleszteni. Az idei évben technológiai labort is nyitnak a Szilícium-völgyben, hogy felgyorsítsák a digitalizációs stratégiát, és felmérjék a startupok terepét.