Átlagosan egy óra YouTube-ot nézünk telefonról

A tévén nézett videós tartalmak mennyisége majdnem duplázódott egy év alatt, a szolgáltató szerint még bőven van hova nőni.

Hatalmas látogatói- és megtekintési számokat jelentett be a YouTube az idei VidConon. A 2010 óta minden évben megrendezett konferencián több száz online videós, illetve iparági szakember képviselteti magát. Mára ez a legnagyobb ilyen esemény világszerte.

A YouTube bejelentette, hogy havonta másfél milliárdan használják a szolgáltatásait, ami nagyon magas szám, de sokkal korábbra várták azután, hogy négy évvel ezelőtt érték el az egymilliárdos aktív felhasználót.

Amiatt viszont tényleg érdekes volt Susan Wojcicki vezérigazgató asszony előadása, hogy elárulta, a felhasználók napi szinten átlagosan egy teljes órányi videót megnéznek - kizárólag a mobiljukat használva. Wojcicki azt is hozzátette, az emberek tévézési szokásait alapul véve még bőven van hova nőni.

Ezt azzal támasztotta alá, hogy az átlagos amerikai napi 4 órát tévézik, ennek megfelelően egyébként a televíziókra optimalizált YouTube felhasználás nőtt a legjobban, az előző évhez képest 90 százalékkal több videós tartalmat fogyasztottak az emberek okoskészülékeiken.

Az elmúlt évben tapasztalt bővülésben még minden bizonnyal nincs komoly szerepe a YouTube TV elindulásának, de a szolgáltató azzal számol, hogy a februárban bejelentett, 35 dolláros havidíjért elérhető OTT (Over-The-Top) szolgáltatás tovább erősíti majd a YouTube pozícióját.

Azóta történt

  • Nemcsak a logó újult meg a YouTube-on

    A fontosabb változások a mobilos változatot érintik. A fejlesztők azt ígérik, hogy idén még több újítással jelentkeznek.

  • Bezár a YouTube-MP3

    Az oldal üzemeltetői valószínűleg belátták, hogy a tavaly indított perben mindenképp veszítenek, így kiegyeztek.

Előzmények