Az Apple köteles a Samsungot reklámozni

A mobilos szabadalomháború újabb, ezúttal már szó szerint bizarr fázisához érkezett el: miután az Apple elvesztette formatervezési perét a Samsung ellen Nagy-Britanniában, az ügy ezzel még nem zárult le: Colin Birss bíró hozott egy olyan határozatot, mely szerint az Apple-nek helyi weboldalán, illetve a brit lapokban egy közleményt, egy „antireklámot” kell megjelentetnie hat hónapon át, mely azt tartalmazza, hogy a Samsung nem másolta le az iPad formaterveit.

A döntés igen szokatlan, és bár nem pénzről szól, roppant szigorúnak mondható, ugyanis lényegében azt jelenti, hogy az Apple egy versenytárs termékét reklámozza – többek között saját honlapján.

Birss legalább olyan híres lett az ügy kapcsán, mint az a chicagói bíró, aki egy hasonló pert szüntetett meg, gyakorlatilag azért, mert értelmetlennek ítélte, ugyanis a brit jogász igen egy részletes szakmai vélemény után egyszerűen indokolta döntését: szerinte nyilvánvaló a különbség a két cég termékei között, mivel a Samsungé „nem olyan dögös” (not as cool), mint az amerikaiaké.

A történet persze még nincs lezárva: az Apple keresi a jogi lehetőségeket a korábbi döntés megváltoztatására, a Samsung továbbra is hangoztatja, hogy ők egyrészt nem loptak, másrészt kárhoztatják a versenytársat a szabadalmi perek miatt, melyekkel szerintük az innovációt akadályozzák.

Azóta történt

Előzmények