Az Apple tegnap jelentette be, hogy egymilliárd dollárt fektetnek be az Uberhez hasonló modellt követő kínai vállalatba, a tavaly fúzióval létrejött, ma már a piac közel kilencven százalékát birtokló Didi Chuxingba (Titi Csuhszing – 滴滴出行) – ez a részesedés azt jelenti a hatalmas országban, hogy naponta 11 millió utazás zajlik le.
Hirdetés
Az Apple vezetője, Tim Cook, aki hamarosan Kínába utazik, azt nyilatkozta, hogy befektetésük főként stratégiai célú, mivel az országban minél több piaci szegmensben szeretnének jelen lenni, de abban is biztosak, hogy az egymilliárd dollár gyorsan megtérül a dinamikusan terjeszkedő üzletben.
Az elemzők úgy vélekednek, hogy a lépést az is motiválhatta, hogy az iPhone értékesítése elérte a csúcsot, nem lehet további bővülésre számítani, legutóbbi negyedéves jelentésük szerint 13 év óta először csökkent a vállalat árbevétele, így szükséges új utakat keresni. Az egyik ilyen, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az online szolgáltatásokra, illetve több jel utal arra, hogy az Apple egyre intenzívebben érdeklődik az autóipar és a személyszállítás iránt.
A nemrég még Didi Kuaidi nevet viselő Didi Chuxing közleményében azt írta, hogy történetük során ez a legnagyobb egyedi befektetés.