Ismét rekord negyedévet zárt az Apple, 75,9 milliárd dolláros bevételt sikerült realizálni a karácsonyi szezont is magába foglaló, 2016-os első fiskális negyedévben. Ebből 18,4 milliárd dollár, azaz 24 százalék a profit. Egy évvel korábban egyébként 74,6 milliárd dollár folyt be a kasszába, amiből 18 milliárd volt a nyereség.
Hirdetés
Továbbra is az iPhone tartja el a vállalatot: a negyedévben 74,8 milliót adtak el 51,6 milliárd dollár értékben, míg az iPad értékesítés 16,1 millió darabot tett ki (7 milliárd dollár). 5,3 millió Mac is gazdára talált a boltokban, amiért 6,7 milliárd dollárt fizettek a vásárlók összesen.
Tim Cook az iPhone mellett az Apple Watch és az Apple TV említését sem felejtette el, bár egyedi számokat ezek esetében nem közöltek, csak összevontat. Azt viszont igen, hogy egymilliárd aktív Apple eszköz van használatban, ami újabb mérföldkő a cupertinói cég életében.
Az egy évvel korábbi adatokhoz képest Kínában nőtt legjobban a forgalom, 14 százalékkal több bevételt termeltek az országban, míg Japánban 12 százalékkal esett az értékesítés volumene. Ezzel egyébként Kína megelőzte Európát is (18,4 milliárd dollár VS 17,9 milliárd).
(forrás: Mikhail (Vokabre) Shcherbakov) [+]
Legjobban az "egyéb termékek" (Apple TV, Watch, Beats, iPod és a kiegészítők) nőttek az előző évhez képest, 62 százalékkal több bevételt generálva 4,35 milliárd dollárt hoztak a konyhára. A szolgáltatások (Apple Care, Music stb) értékesítési volumene is negyedével nőtt, 6 milliárdot kaszált az Apple a virtuális javakkal. Az iPad értékesítés azonban hanyatlik, darabra 25 százalékkal adtak el kevesebbet mint egy évvel korábban, ami 21 százalékkal jelentett kevesebb pénzt a cégnek.