A közleményben azt írják: „A 4iG menedzsmentje diverzifikált, platform- és gyártófüggetlen termék- és szolgáltatási portfólió kialakítására törekszik annak érdekében, hogy biztosítsa a cégcsoport folyamatos üzleti eredményességét a főbb stratégiai iparágakban. A 4iG legfontosabb megbízásai a logisztika, az oktatás, a gyógyszeripar, az egészségügy, valamint a járműipar és légi személyszállítás, a bankszektor és pénzügyi tanácsadás területéről származtak, de további jelentős eredményeket ért el a társaság a licensz- és eszközbeszerzések, illetve az infrastruktúra-üzemeltetés és az IT biztonság területén.”
Hirdetés
A cégcsoport fejlődési dinamikája megkérdőjelezhetetlen: év végére a 4iG Nyrt. IFRS szerinti konszolidált értékesítési árbevétele 57,3 milliárd forint volt, amely 39%-kal több az előző évinél. A vállalatcsoport üzleti eredménymutatói szintén jelentősen javultak: az adózott eredmény 3,4 milliárd forint, amely 21%-kal haladja meg a 2019-est; EBITDA-ja pedig 5,05 milliárd forint, 24%-kal magasabb a 2019-ben elért, a pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredményénél.
A cégcsoportnál az IV. negyedévben végrehajtott akvizícióknak – INNObyte Zrt., DTSM Kft. – valamint az organikus fejlődésnek (+17%) köszönhetően jelentősen növekedett a munkavállalói létszám. A 4iG csoportnál a foglalkoztatottak száma 2020-ban mindösszesen 48%-kal növekedett, és december 31-én elérte a 924 főt.
A már megvalósított, illetve a tervezett akvizíciók nagy mértékben támogatják a vállalatcsoport eredménymutatóinak további javulását, az erőforrások nagy léptékű bővítését és a stratégiai célok megvalósítását. A 4iG stratégiai célkitűzése, hogy a hazai technológiai vállalatok között az abszolút első helyre kerüljön, és emellett meghatározó pozíciókat építsen ki a távközlési piacon is. Ebben partnere az Antenna Hungária Zrt. lesz, és a tervek szerint a társaságok közösen valósítják meg expanziós stratégiájukat ezen a területen – írják.