Új hozzászólás Aktív témák
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16192 üzenetére
Szia!
Nekifogtam mégegyszer, átkötve van töltés nélküle nincs, járattam, átkötve, ha visszakötöm a visszajelző kábelt, akkor nem jó. Lámpa világít.
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16210 üzenetére
Az van rajta amit szétszedtem, már összerakva. 1db generátor volt mindvégig és 2db fesszabályzó.
Ezt mértem ki, jó volt, és azóta össze is raktam.
Ne haragudj, ha nem vagyok érthető, sajnos előfordul, megpróbálok mindent leírni minél részletesebben.A probléma ott volt, hogy a generátort nem raktam vissza a kocsiba,nem kötöttem akkura, hanem megforgattam önmagában egy motorral.
Szóval, ha jól értem:
Segédkábellel tölt, így ezek lehetőségek maradnak:
A fekete diódák közül valamelyik tönkrement, vagy több is,
Rossz a feszültségszabályzó.Esetleg, hogy a műszerfalon lévő izzó nem 1,2W-os? Cseréltem már azt már is tudja a fene, a könyvben volt valami róla.
A fekete három diódát kimértem, de azért is szét fogom szedni mégegyszer, ilyesmire eddig képes voltam, így nem értem
A szabályzók keféin ott van a tápfesz.Megpróbálom tovább rajtahagyni a segédkábelt, és nagyobb fordulatra emelni a motort....
Köszi a tippeket, és bocs ha érthetetlen vagyok
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16213 üzenetére
Milyen dióda jó bele amit lehet kapni?
Vagy csak a bontott jó? -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16218 üzenetére
Jaja! Azt tudom! Amúgy megtaláltam a régi levelezésbe!
Köszi![ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
KisCobiii
aktív tag
válasz bringasisti #16234 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
Azt hadd kérdezzem meg, hogy az olajbetöltő nyílásból szív vákumot?
Ennek mi értelme van?"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16242 üzenetére
Bízzunk benne, hogy még nagyon sokáig el lesz így.
Az enyém 2006-ban került hozzám,de ez a hang ugyanígy,ugyanilyen mértékben megvan.
Mintha így találták volna ki. 😈 -
KisCobiii
aktív tag
válasz bringasisti #16236 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors és magyarázó választ!
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16212 üzenetére
Szia!
Vettem új diódàkat, a régieket próbàlom kiszedni, és bàr azon kívül hogy nem teljesen egyforma értékeket mérek rajtuk, ugyanolyanok mint az újak a műszer szerint.
(egyik irànyban kb 0.4V másikban szakadás)
(lekötöttem őket, úgy mértem, mert javasolta valaki, hogy azt is le kell)
A gond az, hogy alul leforrasztom, felül nem megy, olyan mintha préselve lenne, vagy én nem tudom.....
Ilyenkor mi a teendő? Vagy ez ilyen találd fel magad történet?
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16247 üzenetére
A lámpát mindig visszadugtam a helyére, a diódahídnál a másik felére gondoltam, azzal nem boldogultam.
Tudom hogy a tények alapján hülye vagyok, én is ezt hinném, ha más írná, de ha hiszed, ha nem, ez nem tölt, csak a segédkábellel, akkor is ha lehetetlen
Ha hazaértem lefotózom, hogy néz ki a teteje.
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16253 üzenetére
Ja! Az 120-as volt! De a fogaskoszorút épp ezért kellett kicserélni,
haza vágta,hosszában a
felét ledarálta!a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16255 üzenetére
Igen! A bendix az nem lett cserélve, visszament a régi, az a nagyobb nem volt jó,hiszen az favorité!
a csoda csak a skoda
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16251 üzenetére
A làmpa világít, ha testre van kötve, ha a generátorra van dugva, indításkor nem alszik el, és ha le van húzva, nem ég egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16268 üzenetére
Köszi! Ez ok! Megnézem! Viszont a generátor milyen alkatrésze okozhat ilyen galibát, ha okozhat!
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16271 üzenetére
Ok! Megmérem! Mennyivel kell töltsön? 14,5 körül?
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16274 üzenetére
Szia.
A Formanomnál ez a feszűltség dolog úgy néz ki, hogy ha rajta vannak menet közben a fogyasztók,-csak a tompított és 2-es állásban a fűtőventillátor-, akkor a feszem 13,3-13,5volt,fordulatszámtól függetlenül. Ha nincs menet közben semmi plusz fogyasztó ráadva, akkor 14-14,2 volt között van. Viszont ehhez nem kell az 1500-as fordulat, mert alapjáraton is ennyi és 2500-on is ugyanezt mutatja a beépített voltmérőm.(erről régebben tettem fel fotót, mikor ez téma volt)
Valószínűleg a fesz.szabályzóm így van belőve...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16278 üzenetére
Kínából rendeltem autós feszmérőt,kétféle típust.
A kék kijelzőst építettem be. A másik piros számokat mutat. Ezt is bepróbáltam és azt vettem észre, hogy ez majdnem két tizeddel többet jelez ki,minden mérési tartományban.Igaz nem direktbe kötöttem be, hanem csak az utastéri világítás lábaira forrasztottam rá a vezetékeit.
Kérdés,a kettő közül,melyik mér valódi értéket. Ha komolyan érdekelne a dolog,rámérhetnék múltiméterrel. De, valóban,+ - egy tized,még nem a világ vége...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16280 üzenetére
Nem az ajtó utastéri kapcsolójára kötöttem, hanem az utastéri világítás,tetőben lévő kapcsolójának a rámenő vezetékeire forrasztottam a műszer drótjait.A másikat is itt mértem meg. Azt hallottam,hogy a szivargyújtó csonkjára érdemes inkább rákötni,mert idáig kevesebbet utazik az áram és kisebb a lehetséges veszteség.
Csak a mérő számára ott lent nem igazán akartam kifúrni a műszerfalat. Emiatt került fel a két napellenző közé,besűllyesztve.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16282 üzenetére
Persze, ez a lényeg.
Nincs extrém feszültség esésem,ha bármilyen fogyasztót ráterhelek az áramkörre.
Kivéve, ha önindítózok,mert akkor abban a pillanatban leesik a feszűltség 9-10 voltra. De csak addig, amíg forgat. Lehet,hogy az akksi kapacitása már kicsi,vagy valahol nem elégséges a föld kontakt.
Pedig már ahol lehet,minden fémes érintkezést rendbe tettem.Pl.az akksi föld vezetékét, a motor és kasztni között az átvezetést ,generátor rögzítő csavarokat és az ön.ind. mínusz csatlakozását.
De végül is, öt éves már benne az 56Ah-s akksi... -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16288 üzenetére
Most húsvétkor nem volt mínusz 10 fok
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16290 üzenetére
Azt az oktatóm mondta anno, hogy bekapcsolt tompítottal indítózva kinyírjuk az akkut, ezek szerint van valóságalapja?
Mondjuk én az a típus vagyok, aki ha nem muszáj nem égeti a lámpát, illetve még járó motornál kikapcsolom ha odaérek az uticélhoz.Ezt a részét nem értem amit írtál:
"Mivel ezek a kocsik bolygóműves önindítótval rendelkeznek lemerült akksival is pöcre indulnak, viszont mivel az akksi meleg annyi áramot vesz fel amit a generátor tud tolni. Röpködnek a 40-50 Amperek."
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16294 üzenetére
Ha sűrűn lemerítik mélykisütés közeli állapotra az akksit, akkor van az, hogy károsodnak a cellákban a lemezek. Meggörbűlnek és ezáltal összeérhetnek egymással.Ez rövidzárlatot okoz és lecsökken a kapacitása.
A másik esetben ugyanez a végeredmény,mivel széthullik a rácsozat szerkezete, leesik a cella aljára és rövidre zárja azt.
Való igaz, nem az a baj, ha lemerül valamennyire, akár 50%-ra,hanem a teljes kisütés okoz károkat.
Egyszer, régen,betévedtem egy akksis ürgéhez és láttam szétszedve egy ilyen példányt. Össze sem lehetett hasonlítani az ép cellájúval.. -
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16250 üzenetére
Na összeraktam, delejeztem is ahogy mondtad, de a töltésjelző nem mindig alszik el mikor beindítom, csak akkor ha kicsit rálépek a gázra és akkor leàllításig jó. Viszont van hogy alapjaraton leesik 11.7 re a fesz. Nem értem....
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16300 üzenetére
A másikkal is ugyanez a helyzet, ugyanígy nem alszik el a lámpa, csak gázadásra de ott még nem néztem feszültséget, de ez hol tölt hol nem. Az akku vadi új, nem szeretném kukázni egy hét után.
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16306 üzenetére
A formant nem szerelték tetősínnel, (vagy csak nyugatra)azt csak később a feli kapott, most az a kérdés, fellehet-e szerelni a formanra!?
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16303 üzenetére
Megnéztem a másik szabályzóval, azzal sem jó, terhelés alatt alapjáraton, leesik a fesz 12Voltra. (Bekapcsolt lámpa, ventillátor, stb...) A generátor lenne rossz?
[ Szerkesztve ]
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16313 üzenetére
Nem hiszem, hogy nekiesek, ha elb@szom oda a tető,javítani költségesebb.....
a csoda csak a skoda
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #16318 üzenetére
Lehet kapni megfelelőt, csak a minőségtől félek. Ha 500 km múlva széthullik, akkor inkább nézek másik önindítót most.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #16320 üzenetére
Tudom, hogy van ami használható. Azért kérdezem, hátha van valakinek tapasztalata vele.
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16316 üzenetére
Ez injektoros, igaz azt én tettem rá. Nem lehet ezt valahogy átbuherálni, hogy menjen? Engem kicsit zavar hogy a rádió kikapcsol a feszültség miatt alapjáraton, néha afelett is, pedig egyáltalán nem egy nagy szám.
[ Szerkesztve ]
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz bringasisti #16325 üzenetére
Van egy szivargyújtós feszültségmérőm, azzal mértem ezt az alacsony értéket, menet közben alapjáraton, teljes terheléssel (AC, lámpák, rádió) azóta feltöltöttem az akksit, az szépen tartja a 12,7-8V-t az akkun mérve műszerrel, ha megy a rádió, innen is jöttem rá, hogy nem az akku miatt kapcsolt ki, de most a motort nem indítottam be. Majd megnézem műszerrel az akku kivezetésein is alapjáraton. Lehet hogy csak a szivargyújtós cucc mutatott rossz értékeket, a rádió pedig mint írtam el volt kötve, lehet hogy a tyúkbél tápkábel (0,25mm) is beleszól, főleg hogy 4 hangszóró van rajta, de azt sem én raktam bele, minimum 0.5ösre fogom cserélni ha oda jutok egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16325 üzenetére
Valamikor régebben említetted a Homasita Áruházat. Most voltam a Pólus-nál,ott van egy szép nagy területen boltjuk. A bőség zavarában szenvedtem.
Nagyon kellene nekem egy szívargy.-ról menő, 12voltos forrasztópáka. Itt lehet ilyet kapni, ára sem vészes.Nincs nagyobb teljesítményű, csak ez a 30wattos.Kérdezném,hogy evvel lehet-e két,1,5mm.-es rézdrótot összeforrasztani úgy,hogy rendesen átfussa a cin.Vagy ez a 30watt nem ad akkora forróságot a páka hegyére, hogy erre alkalmas legyen? -
vil59
tag
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16331 üzenetére
Igen. A rövidzárlatot hogy érted?
Megpucolom a drót végét, és ezt akarom hozzá forrasztani a szivargyújtó hátsó csonkjára. Innen vinnék áramot,egészen hátra, a csomagtérajtóig. Oda is kerűlne egy szív.gy. aljzat,de nem beépítve. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16331 üzenetére
Ja, már kezdem érteni,!
Arra gondoltál, nehogy a szabadon maradt forrasztás hozzáérjen valamihez és zárt okozzon. Emiatt kell a zsugorcső, mint szigetelés.
Ha meg több szál drót fut egymás mellett, akkor nem szig.szalaggal kötöm össze őket, hanem sebtapaszcsíkkal kőrbetekerve. És nem válik el egymástól késöbb sem.Magát a forraszt is lehet így, ha egyenes ágon fut.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16334 üzenetére
Köszönöm,hogy tettél egy forrasztás próbát. Ezek szerint,a 30wattos páka elbírja az ilyen átmérőjű drótot. Vastagabbat meg úgysem forrasztok.
Sajnos nem tudok áramot vinni a kocsihoz a lakásból.
Vajon hogy érdemes használni a pákát? Álló motornál,mikor a feszmérőmön 12,6volt van,vagy alapjáraton,mikor már a generátor tőlt és a fesz 14volt? Utóbbinál lehetséges, hogy jobban felforrósodik a páka hegye? -
vil59
tag
válasz bringasisti #16336 üzenetére
A rádió állandó 12voltját is a szív.gy. csonkjáról vettem le. A csatlakozás biztonságosan van megoldva. Össze kötegeltem ott a vezetékeket,ha esetleg mégis elválna valami utólagos forrasztás, akkor sem tud hozzáérni idegen felülethez.Amúgy, ha már rádió,ennek a testelését a kormányoszlop kasztnihoz csatlakozó rögzítő lemezére csavaroztam. Egy külön furatot létesítettem erre a célra.
Páka ügyben, most így utólag gondolkodtam rajta, hogy ezt 12voltra méretezték.Járó motornál,nálam csak 14 Volt van,de akkor valószínűleg marad az álló helyzetben való forrasztás...[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #16339 üzenetére
Nekem a karburátoros Favorittal semmi gondom nem volt az alapjárati feszültséggel, motorvezérlő elektronika nélkül, a Feliciánál meg van elektronika, és gond is. Bizony, be-be halványul a lámpa, a rádió áthidalja a feszültségleesést, de pl. a mobiltöltő már nem, és jelez, hogy bizony 12 V alá esett a rendszer.
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16344 üzenetére
Ó, az már kiderült: fesz-szabályzó és az alkatrész árak baromi drágák, ezért gondoltam, hogy bontottan olcsóbb egy másik.
Valami huszonhatezer lett volna az egyik fesz szabályzó, a szénkefe 5 ezer, egy másik helyen meg 39 ezret mondtak. (nem bárdi, nem unix, skodabolt). Komplett HELLA generátor: 48.500 lett volna.Bontottan meg megkapom 10 rongyért.
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16347 üzenetére
Szia, köszönöm. Kicsodák ők pontosan? Rád hivatkozzak?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16350 üzenetére
Már fent volt egy ideje gúgli driveon, azt osztottam meg.
Köszi az infót, én is próbáltam pesti bontókat egyelőre. Mindenhol csak a klímás verzió van. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16353 üzenetére
Végülis időközben 2 bontó esélyesnek bizonyult, ma megnézem őket.
Ma nem próbáltam képet feltölteni. -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16355 üzenetére
Fura, valami zavar van a rendszerben.
időközben visszajeleztek, 15-ért szereztem egy bontottat, kompletten.14,2 a feszültség fordulaton is, úgyhogy jó lesz.
Köszi a bíztatást, hali! -
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16359 üzenetére
De a felfogatása más, gondolnám.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16363 üzenetére
Igen, azt a helyet kerülöm.. olajilag.
Most megnéztem újra.
Van ott az a kimenő tengely és rajta egy-egy műanyag persely, ami összér és külön-külön fordul el egymáshoz képest. Az egyik a lépcsőstárcsáé, a másik a levegőcsappantyúé.
Valószínűleg pontosan van ez illesztve a tengely átmérőjére és ha alámegy az olaj által bevitt por, akkor megszorúl a persely.
(na, ezt most túlmagyaráztam..)
Köszi a választ.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16365 üzenetére
Úgy gondolom, a kartergáz talán nem jöhet szóba. Ugyan alapjáraton, ha leveszem az olajbetöltő sapkát, akkor bizony pöfög kifelé ott a légáram.De nem füst,nem is benzin szag, hanem inkább olajgőz illat. Talán erősebben jön,mint kellene.
Viszont, ha leveszem a légszűrőház fedelet, se abban, se a karbi tetején,ahol a fúvókák vannak, nincs lerakódásnak nyoma.Teljesen tiszta és száraz minden.
Amit viszont nem tudok, hogy ez a légkiáramlás a szelepfedél alól,vajon honnan ered? Gondolom, vagy a gyűrűk kopottak, vagy a szelepszár szimmeringek cserések ?
De viszont a motorolaj nem fogy feltűnően. Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16367 üzenetére
Végűl is,amióta nálam van a gép,ez mindig így volt, nem rosszabbodott a helyzet.
-
andras966
csendes újonc
válasz bringasisti #16370 üzenetére
Nekem még régebbi manuális váltóm van az az ,hogy a hátramenetnél az 5. fokozatból kell hátra húzni.
Amit csatoltam képet olyat szeretnék berakni.
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16380 üzenetére
Szia, mármint "mondjak" ?
Szóval, a jelenségekről nem tudok többet mondani, pár napja szereztem a motort, egy yamaha srx 400-as.
1 hengeres, dupla karburátoros, illetve primér, és szekunder.Karburátor robbantott
KarburátorHa belenézek a tankba, látok rozsdafoltokat, de egyelőre még nem nyúltam hozzá, az átírást, stb. intézgettem.
Sok munka lesz vele, de régóta szemeztem már a típussal, és most - derült égből - szóltak, hogy van egy, ami eladó bár elhanyagolt állapotban van, viszont nem kerül egy vagyonba. :-DArra gondoltam, teljesen laikus első lépésként, hogy a benzincsapot nézem meg, hogy milyen az áteresztése.
De azért kérdeztem itt, mert a robogós fórumon kevéssé vannak már képben a karbiról, Ti meg jobban, érzésem szerint.Hali!
u.i.: rúgásra indul hidegen, melegen relatíve könnyedén, az olajat picit eszegeti.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen