Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15276 üzenetére
Szia.
Elképzelhető,hogy nem zár rendesen a karbiban a tűszelep,mert kiverődött a záróhegye,vagy a fészke.Az utóbbi be van préselve a fedélbe,de tűszelepet lehet kapni,külön.Le kell ellenőrizni,hogy amikor az úszó ütközésig feltolja a tűszelepet,vagyis lezárja a benzin beáramlását a kádba,akkor nem ereszt-e át folyamatosan.
Ha igen, magas a kádban a benzinszinted.
Ha lent van a fedél,kb.45°-os szögben megdöntve,rá kell engedni az úszót a tűszelep golyójára,hogy zárjon.Majd meg kell szívni a karbifedél oldalán a bemenő benzincsonkot.Ha jó a zárása a tűnek,akkor nem tudsz levegőt átszívni rajta.
Ezt én már végigcsináltam,de csak ellenőrzés miatt.
Üdv. -
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15281 üzenetére
Szia.
Mint írtad,500 alapjáraton is ketyeg.Ha itt sem ingadozik,akkor a talptömítésnél nem szív fals levegőt.
Esetleg lecserélheted a gyertyákat-D17yc Brisk,vagy BP6 EFS japán NGK.Ezeket ajánlja a gépkönyv.
Üzemmeleg motornál,biztos,hogy függőlegesen áll a karbi tetején a hidegindító 4szögletü lemez?
Teljesen ki van iktatódva a lépcsőstárcsa?
Az úszó nincs felakadva,a stiftje a helyén van?
Karbi oldalán a pohár jó?Van benne egy golyó,a szűrője felett.Itt van a felesleges üz.a visszafolyó ága.
Ha leveszed a légszűrőház tetejét,látod a 3 kalibrált furatot a karbi tetején.Nem dugította el valami?
Ami még nálam volt:
nézd meg a gyújtásvezérlő egység doboza(a trafó mellett) alatti főld érintkezést a kasztnihoz.Fontos,hogy fémtiszta legyen a csati.
Alapelőgyújtás -5°rendben?Nincs utángyújtáson?Szelephézagok,0,2mm?
Légszűrő karika tiszta?
Ezeket nézném meg.
Üdv. -
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15281 üzenetére
Egy fontos dolog még eszembe jutott,magas fogyasztásra.Én már régen kikötöttem,ledugóztam a formanomon a 2.torok vákuumdobját és a bemenő g.csövet,mert nincs szükségem rá.Így nekem 80%-os gázadásnál,ez a torok nem nyit.De neked biztos működőképes.
Azt nézd meg,hogy alpjáraton,ill.közepes gázadásnál nem nyit-e ki a pillangószelepe.Tehát,ilyenkor nem mozdúl-e el a 2-es vákuumdob alatti rud.Ha igen,akkor nyitja a karon keresztül a pill.szelep tengelyét és így már mindkét torkon keresztül szívja a vagon benzint.Van olyan is,hogy nyitva elakad a pill.szelepe,mivel ritkán van használva és megszorúlhat.A karbi (szemben állva) bal oldalán van egy kar,melynek alján van egy csukló.Ennek van a két oldalán egy-egy műanyag határoló lemez,amit jól látni.Kb. 1-1mm a távolságuk a csuklótól.Nézd meg ,mindkét oldalon megvan-e ez a hézag itt.Ha igen,akkor valószínü,hogy nincs nyitva akaratlanúl a 2-es pill.szelep.Igazából van neki egy zárt állapotu ütközőcsavarja,de ezt csak akkor lehet kb. arra a 0.05mm-es nyitott állapotra beállítani,ha teljesen le van véve a karbi.
Ha viszont kis gázadásra is nyílik,akkor hibás a dob működése.
Üdv. -
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15303 üzenetére
Ja! Avagy 120-as,favi blokkal, karbival.
Az lehet, egy másik tőrténet...
Nálam 80 km/h-nál pont 2000 a motor fordulat.
Ha valami hiba áll elő,egy öszvérnél fura dolgok tőrténhetnek.
Így nehéz tippelgetni. -
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #15331 üzenetére
15323 Hsz alapján kell beállítani az említett csavart, de a fogyasztást nagyon nem befolyásolja mert a pillangószelep 1/3 nyitásig van befolyása a rendszerre. Gyújtás helyén van? Nem nehéz a lábad?
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #15331 üzenetére
Ha ingadozásmentes az alapjáratod,valószínűleg nincs falslevegőd sehol.
Ha lent van a karbifedél,tehát nincs benne az úszó a benzinben,ami megemeli a szintjét,akkor a benz. szint teteje és a karbiház felső éle között kb. 1,5cm. van.Ha ez így van, akkor a nagy fogyasztásod nem a magas benzinszint miatt van.Vagyis a tűszelep jól zár.
Ha adsz egy nagy gázfröccsöt,nem húzódik el utána sokáig, mire újra beáll a 700-as alap ford.ra?Nagy gáz után nincs fekete füst hátul?
Ha meg tönkre ment a trafó melletti gyújtásvezérlő egység doboza, akkor nincs meg a szikra időbeni intenzitásának a leszabályozása és nem lesz fordulaton optimális a lefolyása.Amúgy ez a doboz már komoly technikát rejt,tele van kütyüvel.. Javítani nem lehet,a bemérése bonyolult.Ha csere esetén sem javul a helyzet,lesz egy tartalék.
--Nekem tutira az jön be,vagy sok benzint kap,vagy kevés a levegő.(fúvóka dugulás pl.)
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #15336 üzenetére
Hát ez egy jó kérdés. Gázadásnál nem veszi a "lapot", "visszapofázik" van egy kis vezézműlánc. Gyújtás biztos hogy a helyén van?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #15336 üzenetére
Forszírozott tempó 10 perc után a motort azonnal állítsd le, a gyertya kerámia részének olyannak kell lennie mintha bolti új darab volna
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz AsUsLaptop01 #16133 üzenetére
Lehet,hogy csak a regulátort kell kicserélni.
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16133 üzenetére
Ha gyújtás van a kocsin és a töltés visszajelző kábelt lehúzod a generátorról a műszerfalon ég a töltés visszajelző lámpa?
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz AsUsLaptop01 #16138 üzenetére
Ha kövérebb gázadásnál elalszik, venned kell!
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16137 üzenetére
A töltő kábel marad a helyén a műszerfal kábelt lehúzod és csinálsz egy ilyen áthidalást. Forgatod a motort 2 ezres fordulaton fél percig. Megnézed műszer vagy a lámpák fényével hogy van e töltés. Írd meg milyen lehetőségek vannak: kontrollámpa multiméter? A feszültség szabályzó 2 ezer forint,de kicsi a valószínűsége hogy ott a gond ha zárlat okozta a problémát. Tudsz diodát kimérni?BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16141 üzenetére
Nekem VIKA van bár sok tekintetben sokk a márka de ez működik. Próbáld ki amit írtam mert már sejtem a megoldast
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16143 üzenetére
Kicsit meg vagyok lőve mert ha jó a feszültség szabályzó akkor tölteni kellett volna a generátornak. A zöld nyíl a 6 darab teljesítmény dióda ( 3- és 3+ ) a piros nyíl a feszültség szabályzó áram ellátó dióda. Ha a feszültség szabályzó kábel csatlakozásra áramot teszel és testeled a házat akkor a szénkefén áram jelenik meg így tudod a feszültség szabályzót ellenőrizni. Én ezzel kezdeném.BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16159 üzenetére
Ez egy három fázisú generátor a piros nyíl az 3 darab pozitív és 3 darab negatív teljesítmény dióda. A zöld nyíl a három fázis mindegyikén egy dioda van, az látja el a feszültség szabályzót árammal. Ha áramot adsz a feszültség szabályzóra ( test a ház /csatlakozó kábelvég a pozitív ) akkor ha mindkét szénkefét méred ott áramnak kell lenni mert az gerjeszti a forgórészt. A forgórész két csúszó gyűrűjén mekkora ellenállást mérsz?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16163 üzenetére
Forgórész csúszó gyűrű ellenállást mérd meg hogy ott nincs tekercs szakadás? Ez a feszültségszabályzó volt fent a generátoron mikor még működött?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16165 üzenetére
Eddig nem volt arról szó hogy cserélgeted a generátort. Igy nehéz segíteni ha nincs minden adat birtokába az ember. Ha a visszajelzést adó kábel zárlatot kapott akkor vagy nem történik semmi ha csak egy pillanatra történt vagy a zöld nyíl három dióda tönkremegy. Más meghibásodást NEM okozhat. Ha a három dióda tönkremegy az említett feszültségszabályzó mellé bekötött segédkábel esetén kell töltésnek lennie. Valamit nem úgy csináltál vagy mértél ahogy mondtam. A generátoron ha feszültségszabályzót cserélsz ezt a segédkábeles trükköt mindig meg kell csinálni.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16169 üzenetére
A szabályzó két szénkefét tartalmaz. Rámérsz hogy tud kétféle értéket mutatni?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16171 üzenetére
Mivel a két szénkefe ér a forgórész csúszó gyűrűhöz és semmi más azt kell mérni. Az gerjeszti a forgórészt már akkor ha megnézed az ellenállását a tekercsnek hogy tudd hogy nincs szálszakadás.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16178 üzenetére
Egy tökéletes generátorod van. Nem létezik hogy ne működjön. Tedd be a kocsiba be kell kötni a csatlakozásokat és ha ég a kontroll lámpa akkor a kocsit be kell indítani. Ha gázadásra nem alszik el a lámpa a műszerfalon akkor csak a lámpa kábelt kell a generátorról lehúzni és a helyére áramot kell adni a segédkábeles megoldással amit már említettem, és úgy kell megfogadni a motort. Ha így se működik akkor csak azt tudom javasolni hogy valaki aki alapszinten ért az elektromossághoz itt keressen meg mert valamit nem úgy csinálsz ahogy megbeszéljük.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16181 üzenetére
A lényeg hogy a generátor nem kezd tölteni ha műszerfalról nem kap áramot a kontrollámpán keresztül, vagy ha feszültségszabályzót cserélsz akkor a képen látott módon delejezni kell a generátort a segédkábeles megoldással.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16191 üzenetére
Fogalmam sincs hogy miért de a Favorit generátort annak ellenére hogy a Cseheknek fejlett elektronika iparuk volt 3 felé feszültség szabályzóval gyártották. Nem mindegyik egyforma polaritassal működik ezért a szénkefe + és - oldal esetenként felcserélődik. Hogy miért nem tudták szabványosítani az más kérdés. Lényeg ha másfajta az új szabályzó mint a régi akkor csak a segédkábeles megoldás után fog a generátor áramot adni. Szerintem ezt a műveletet nem csináltad meg rendesen és azért nem működött a generátorod hiába szedted szét
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16209 üzenetére
Az a probléma hogy nem arról a generátorról beszéltünk ami fent van hanem amit szétszedték. Azért van töltés mikor a segédkábeles megoldást használod mert a zárlat alkalmából a három zöld dióda átégett amire azt mondtad hogy kimérted és tökéletes. A segédkábeles megkerüli a hibás alkatrészt bárhová el tudsz így menni, de ha leállítod a motort bontani kell a segédkábelt mert folyamatosan meríti az akkumulátort. A segédkábeles áramkör áramfelvételét mérd meg és az értéknek megfelelő zöld nyilas diodát cseréld ki.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16211 üzenetére
Lényeg: mikor a generátor forog olyan ki feszültség ébred ami a dióda nyitó feszültségét nem haladja meg. Ezért kap áramot mikor a gyújtást ráteszed a kontroll 1.2 Watt égön keresztül a szabályzó. Így már keletkezik annyi feszültség ami a dióda nyitó értékét meghaladja és a zöld nyíl dióda táplálja a feszültség szabályzót. A kontrollámpán átjövö áram kevés ezért nem ad le teljesítményt a generátor ha a zöld nyíl dióda hibás. Ne variálj cseréld a diódát! Mert megvan az a veszély hogy rajta felejted a gerjesztést a generátoron és a forgórész tekercs elköszön.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16211 üzenetére
Ha cseréld a zöld nyíl diódát úgy kell bekötni hogy a pozitív pólus a feszültségszabályzó szegmensére adja az áramot.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16214 üzenetére
Bocsáss meg nekem nem szoktam kekeckedni mindenki megmondja, de nem értékek! Leírtam hogy mikor a segédkábeles megoldással a generátort használod ( fényszóró ablakfűtés ventilátor 1500 as fordulaton ) akkor mérd meg a feszültségszabályzó áramfelvételét és a boltban tudni fogják milyen dióda kell neked. Kiveszed a régit és lehet hogy még látszik a felirat ami alapján beazonosítható.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #16225 üzenetére
Szia.
Valóban, nálam is 400-nál kezd el pislogni a tőltés lámpa,ha leveszem az alapjáratot a csavarral. Így,egy kis gázfröccsöt adva, elalszik,majd újra visszaesvén a fordulat,ismét villog.Ha ráadom a tompítottat,kicsit leesik a fordulat és folyamatosan világít a lámpa. Hiszen az olajnyomás is kisebb lett ezáltal.
Még az is előfordulhat,hogy valamelyik olajcsatorna részlegesen eldugúlt,vagy a főágban lévő olajszűrő belseje tömítődött el és visszafogja a nyomást.
(valahol hallottam, hogy szilikon giliszta kerűlt a rendszerbe...) 😂[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16225 üzenetére
Az olajnyomást hogy lehet megmérni? Vesz egy nyomás mérő órát meg csináltatni hozzá egy hidraulika műhelyben egy csatlakozó tömlőtt?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16246 üzenetére
Ha figyelmesen megnézed a bal oldali diódát akkor látni hogy a lemez kifliből ki van hasítva egy fül és arra van forrasztva. Az hogy a dióda tökéletes az azt jelenti hogy mikor nem a segédkábeles megoldással használtad a generátort akkor a műszerfal visszajelző kábelt nem tetted a helyére és a generátor mint többször írtam nem indul el ha a kontrollámpán keresztül nem kap áramot[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz AsUsLaptop01 #16248 üzenetére
Hogy pontosabb legyek, az a fele nem enged, ahova raktad a nyilat, a másik fele simán lejött, de mint említettem lefotózom amint tudom.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16249 üzenetére
Mivelhogy a kihasítás lefelé mutat azt csak akkor fogod tudni forrasztani ha kiveszed a kiflit. Az ne tévesszen meg hogy ez egy 120-as generátor fénykép mert a Favorit ugyan ilyen csak a feszültségszabályzó integrálva van, de az elektronika stimmel.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16249 üzenetére
Amikor elhárították a zárlatot a műszerfal -generátor kábelen akkor utána megnézted hogy a kábel végét amit a generátorba kell dugni ha testeled akkor a műszerfal töltés jelző lámpa világít? Mert ha nem világít dobok egy hátast
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16257 üzenetére
Oda van ponthegesztve. Rá tudsz forrasztani, mikor megolvadt a cin csak akkor erintsd oda a diódát nehogy tulhevüljön. Ellenőrizni kell a polaritást. A kontroll lámpáról amit írtál az jó, viszont ha így van akkor vagy rossz a zöld dióda, vagy feszültségszabályzó csere után nem delejezted a generátort. Mert az hogy segédkábeles esetén megy a töltés a rádugott műszerfal kábel esetén meg nem és a dióda is jó az nem létezik.BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16299 üzenetére
Az úgy működik hogy kell egy kis gázadás hogy elinduljon. Mindkét szabályzó esetén van hogy alapjáraton a feszültség 11.7 Voltra leesik ha már egyszer elkezdett tölteni ?
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16302 üzenetére
A szabályzó tartalmaz egy késleltetést az teljesen normális.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #16302 üzenetére
Szia.
Igen, van ez a késleltetett működés a feszszab-nál.
Itt tudtam meg róla ezt.
Nálam első indításnál, ha nem szalad fel a fordulat 1500-ig, akkor alapjáraton végig világít a tőltésvisszajelző. Mindaddig,amíg egy erősebb gázadással 1500 fölé pőrgetem. Ekkor elalszik a lámpa és innentől ha visszaesik a fordulat alapjáratra, már többé nem világít.
Viszont olyan nálam nincs,hogy néha tőlt, máskor meg szinte semmi.
Ha ilyen előfordulna,generátor csere,feszszabbal. Kontaktvizsgálat, jó pár helyen. Ja és 1,2voltos izzó a tőltésvisszajelzőbe. Mint ahogy nemrég szó volt róla. -
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16314 üzenetére
Karburátor esetén a generátor nem tölt alapjáraton csak minimális mértékben. Olyan bő 1000 fordulat után kezdi tolni, de ezt nemrég megbeszéltük.
BENEFON DELTA--------N8
-
AsUsLaptop01
csendes tag
válasz AsUsLaptop01 #16323 üzenetére
Átnéztem a kapcsolást, a rádióra menő pozitív ágba valaki egy 250V üvegbiztosítékot rakott, most egy fokkal jobb, van benne mégegy, azt nem akartam kiszedni, majd azt is lecserélem ha ráérek.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz AsUsLaptop01 #16323 üzenetére
Azért nehéz bármit mondani mert a rádió 10.5 Volt feszültségnek kapcsol ki! Azt mondtad hogy alapjáraton 12 Volt! Akkor most mennyi?
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz AsUsLaptop01 #16326 üzenetére
Nálam a rádiót tápláló két szál+ vezetékei, 0,75 mm.-esek. Legalábbis a tájékoztatója alapján. De nekem úgy tűnik, mintha a mínusz kábele legalább 1mm.-es lenne.
A hangszóró drótok kb. 0,5-ösök, vagy az alatt.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz AsUsLaptop01 #16323 üzenetére
Ha injektoros, akkor gondolom benzinpumpa is van. A Favorit generátorát meg nem ehhez méretezték, tudtommal a Felicia 70A-st kapott, a Favorit (karburátoros) 55-öst.
Üdv Mindenkinek újra, semmi szabadidőm nem volt, világjáró lettem, visszatértem újra. A törött Favoritot sajnos nem tudtam elhozni, a telefonom meghalt, és vitte magával a sim-et is, elveszett az eladó száma, és nem találtam már sehol sem meg. A simet meg csak 4 hét után tudtam pótolni, azóta meg nem keresett. :/ Cím meg nincs. :/ No mindegy, az élet megy tovább, de a terv az lett volna hogy váltó megy abból a Feliciába, a motor a Favoritomba. Megszerettem a Favoritot, de egy új motor el kéne bele. Most hogy azzal mi lesz még így rejtély. Sajnos hidegen nagyon füstöl, és eszi az olajat. Melegen már semmit sem, de az nem pálya hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig egy füstfelhőt hagyok télen. Jó hosszú hétvégét, üdv. peti_s
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs