Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Hello Peti_s,
Először is ami a motorhőmérsékletet befolyásolja:
termosztát, vizpumpa állapota, hütő állapota, külső hőmérséklet, motorolaj minősége, hütőfolyadék minősége, kiegyenlitő tartály fedele, ill. tömitése.
Ha ezek rendben vannak, akkor nem lehet gond. Szerintem most dolgozik üzemi hőfokon a motor. Nekem is bele szokott menni a mutató a teli fehér sávba, általában letanyázik az elején, de mondjuk 100km után ha bemegyek a városba és megállok a lámpánál, azonnal felkuszik a piros alá, a ventillátor is elindul.
Szerintem ez normális dolog, amig nem megy pirosba, addig nem érdemes vele foglalkozni.
Az lenne a gond ha nem érné el a teli fehér jelzést, akkor nem dolgozik üzemi hőfokon ami tulfogyasztást és nagyobb kopást eredményez. -
rob210
nagyúr
Hát ha téphető akkor élek a gyanúperrel hogy az a hátsó dobban valami fojtás és szerintem azbeszt.
Nagyon régen csináltak olyan dobot amiben azbeszt volt a csendesítés/hangtompítás.
Az évek alatt pedig simán elfeketedik.Mikori a kipufogó dobod gyári vagy volt már cserélve?
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Csakhogy a bevágás felett kezdődik az üzemi hőfok -90-100 °C a . Azok a hőmérők amik a müszerfalon vannak, csak tájékoztató jellegüek, pontos adatot csak egy digitális estleg analóg hőmérővel kaphatsz,amit az eredeti hőmérőgomba helyére kell becsavarni.
Nyáron jobb a 80 °C fokos, télen inkább a 88 °C jobb. Esetleg a 88°C-ast ugy szoktam átalakitani, h 2 db 6mm átmérőjü lyukat fúrok az oldalára(ez megvéd a felforrástól akkor is ha a termosztát megszorul). Igy nyáron ugy viselkedik, mint a 80°C os, télen meg ugyis takargatni kell, mert fázós vagyok. -
rob210
nagyúr
A henger fej tömítés cseréje nem oldja meg a hibát.
A hiba ugyanis az, hogy a favorit hengerfeje könnyen elvetemedik.
Ami azt jelent, hogy az új hengerfej tömítéssel jobb lesz a helyzet, de nem lesz tökéletes és kis idő (6hónap, 1 év)múlva újra össze fog folyni.
Ilyenkor kell az alap méretes hengerfej tömítés helyett eggyel nagyobbat venni, és a hengerfejből egy méretnyit leszedetni.
A sík felület és az új hengerfej akár örökre is szólhat, ha jól van megcsinálva és nem lesz a kocsi széthajtva.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Házilag nehéz megállapitani, csak akkor egyszerű, amikor már nagyon ereszt a tömités: olaj a vizben, viz az olajban, eltünik a viz, állandó felforrás, vizes gyertyák, elég kivenni a gyertyákat és üresen kézzel megforgatni a főtengelyt, ha folyik valamelyk hengerből a viz, akkor tuti a diagnozis
Kissebb tömitetlenség vizsgálata:
A kiegyenlitő tartályra szoktak rácsavarni egy müszert ami a kipufogó gázokat méri.
Ha nem talál gázt a rendszerben, akkor nincs GÁZ, de ha kimutat valamit a müszer akkor GÁZ van a tömitésssel. Nekem 1x volt cserélve 90-es a jószág túl a 350 000km-en. Kb 180 000nél feladta a harcot, bár dőlt a kipufogógáz a kiegyenlitő tartályomból, szoval nem volt kérdéses a hiba.Szerintem a tömités minősége, és az elvégzett munka pontossága a mérvadó egy tömités élettartamánál. Mindig grafitos tömitést kell használni, és nem kell spórolni a sikoláson, esetleg felujitáson, ha már ugyis lent van a hengerfej,. érdemes megnézni a szelepeket, szelepfészkeket, tömitéseiket. Tudom, nem olcsó dolog, de visszatér az élet a morotba.
A hengerfej állapota jobban befolyásolja a teljesitményt és a nyomatékot, mint ahogyan azt sokan gondolnák.Ha nincs több a gépben 100 000km-nél akoor persze felesleges, elég a sikolás, és az új tömités.
Amig a fent emlitett hibák nem jelentkeznek, addig ne aggódj, ha kiengeded a vizet és olajat talász benne, akkor kezdhetsz aggódni.
Nekem is egyenletlenül jár hidegen, mintha 2x 2ütem lenne, nem 1x 4. Ahogy melegszik szépen kisimul. Ha kitisztitom az elosztófedelet, vagy kicserélem akkor kb 2 hónbapig jó, én a helyedben itt kezdeném.
-
Mágus2
Közösségépítő
Milyen gyakran cserélitek a hűtőfolyadékot? 4-5 évente illik lecserélni.
Ennyi kilóméterrel nagy baja nem lehet a hengerfejnek, mégha nem is a megfelelő folyadék volt benne, az inkább a hűtőn szokta átrágni magát. Ha jol lett összerakva a tömitéscserénél, akkor sokat el fog még menni azzal a tömitéssel.
-
-
Atuska75
tag
Hát ezzel az üveges nem tud mit kezdeni mert az állító rész adta meg magát nem a tükör. Eltört a belseje és lefittyent, szigszalag tartja a helyén de nem az igazi.
Rob látod mondom én hogy nincs szerencsém csak annyi mint qrvának a jámborsághoz
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Darkmind
csendes tag
Értem. Olyan van, mint a régi karbis Favorit? Vagy az már az új Favoritban sem volt?
Más: Tegnap előtt majdnem felforrt a vizem, miután vontattam az említett Ladát és utána kamionok között araszoltam. Nem néztem meg, de úgy rémlett, hogy nem indult be a ventillátor a hűtőn. Ez gomba hiba lehet? Hogy tudom ellenőrizni?
A Kia Shumáról - tudom ez off - tud vki vmit?
Kösz!
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat!
A bordónak nagyon koszos a bal 1. ülés, szerintem jóval több lehet benne, és amit ha jól megnéztek látjátok, hogy a két hátsó ív masszívan rozsdál. Nekem ezek miatt nem annyira kóser a dolog, ráadásul Mosonmagyaróvár nagyon messze van Bp-től.Írjátok, hogy az MPI a jó, OK elfogadom a tanácsot, de hogyan ismerem meg? Minden 68 LE kivitel már az? Évjárat alapján meg lehet mondani? Azért kérdem, mert sokszor a motortér sincs lefotózva, és le se írják, hogy MPI, vagy sem.
Ezekről mi a vélemény, tisztelt márkatársak (és tiszteletbeli fő-márkatárs ?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_kombi_1.3_lxi_1.5_ev_muszaki.jo_allapot-5015610
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_lxi_kombi-5020988
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_glxi-5012362 (ez tetszik a legjobban, csak drága, nem tudom megéri-e egyáltalán egy Feliciáért ennyit adni)
Köszi a segítséget!
Üdv! -
Darkmind
csendes tag
Szia Peti!
Nagyon köszönöm a gyors választ. A soproni Formanról kértem képeket a motorról és kerékjárati ívek állapotáról, egyből küldték. Az ívek javítottak, de már innen is látszik, hogy nem végeztek csak felületes munkát, sok a gitt és maradt rozsda. A motortérben rozsdál az az elem is, ami tartja a sárvédőt, nekem ez már gázos, mert az enyém is rohad ott rendesen. Sokat kellene lakatolásra költeni.
Az első 2 belinkelten én is látom a "színelváltozásokat", de az áruk vonzó, de inkább hagyom őket akkor. A
A zöld Favorit tetszene, de a kereskedő biztos feltupírozta a dolgokat. A piros meg törött lehetett, mert a jobb hátsó lámpa vmi nagyon gagyi utángyártott, teljesen elüt a színe.
Ajj.
A Kia Shumáról jókat olvastam, de nem tudom ez milyen:http://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/shuma/kia_shuma_1.5_ls_abs-5000690
-
Atuska75
tag
Megmondom őszintén a szervónak nem látom értelmét mert abszolút nem nehéz tekerni a kormányt. De nem is igazán az a kérdés hanem maga a kormánykerék.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
Apumnak van feliciája, és őszintén szólva nekem a favorit jobban tetszik. Nem tudom miért, de a feldában nehezebb tekerni a kormányt, a favorittal sosem volt ilyen gondom.(a hasmagasságot inkább nem is említem) Az injektoros motor meg csak fogyasztásban jobb, Pl. az elektronika nem tud mit kezdeni a padlógázzal, először fullad, majd nagy nehezen összeszedi magát, határhelyzetben életveszélyes. A favorit bezzeg azonnal megindul, hiába nincs mese, ha elég benzint kap, akkor mennie kell, nincs mit számolgatni a keveréket a lambda szonda szerint. Egy jól beállított favorit motor nyomatékosabbnak érződik, mint a felicia. Ha már felda akkor csakis 1.6MPI. Csak abból kevés a nem széthajtott, meg nagyon deformálódik a karosszéria, nem az ilyen nehéz motorokra volt az tervezve.
-
Mágus2
Közösségépítő
De van értelme, csak nem MPI-t kell belerakni, hanem a gyári 136-os, karburátoros favorit motrot kell egy kicsit hangolni, simán kijön belőle az a 68 paci, és a gázreakciója sokkal jobb lesz mint az MPI-nek. (na jó, a fogyasztása nem, de kit érdekel a fogyasztás, ha szaladnak a fák?)
Néha bizonytalan az MPI, nem tudom, h csak a softwerrel van a gond, vagy más baja van. Megbizható az elektronikája, csak néha nem tudja mit kezdjen a keverékkel, elég zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Biztosan, de a hosszabb áttétel csak a városon kivül jön ki, amugy nem nagyon érezni a hatását. Nem nagyon foglalkoztat a fogyasztás. mindig is 7 literrel jártam, igaz van itt 3 olyan domb, ami a mostani autóknak is nagy akadálynak számit.
Én is gondolkodtam egy időben az átépitésen, de sajnos sok a nyűg vele.
1. Kell 1 MPI motor, komplett.(mielőtt valaki megkérdezné, nem elég átdobni a karbi helyett az injektorsoros szivócsövet, Más a vezérmütengely, más a blokk, van kopogásérzékelő, más a főtengely és más a kuplung.)
2. Tank és üzemanyagszivattyú.
3. elektronika, kábelozás, müszeregységek., kipufogó, lambda szonda,
Meg vagy 2 hét szabi.
Ha összeadod, akkor nagyon sokat kell autoznod 150-200 00km-t h megérje., és akkor még nem szervizelted, és nem romlott el semmi.Egy szó mint száz, vagy veszel 1et ami eleve injektoros , MPI, csak feldától van, vagy ha belekezdesz az átépitésbe, akkor fel kell kötni a nadrágot.
Egy haverom átalakitotta a sajátját MPI-re és egy hónap múlva totálkárra törte, egy olyan balesetben, amiben nem ő volt a hibás.
-
Mágus2
Közösségépítő
A feliciában még bowdenes a gáz, csak a bowdent kell cserélni. A központi injektorossal is majdnem ennyi macera van, de ott nincs kopogásérzékelő, és még elsosztós a gyujtás.
Szóval a blokk talán maradhat, a többit cserélni kell.Viszont az nem fogyaszt kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Ne kezdjétek el ezt a motorfékkel nem eszik a kocsi dolgot, mert rosszul leszek.
Haverom is mindig ezzel ba.ztatott, aztán amikor nekem még semmi bajom nem volt a kuplungommal neki már bőven cserére érett.
Szóval tudja franc nekem igya meg azt a plusz levet amit kell, de ne kelljen bontani a rendszert.Renault power
-
Atuska75
tag
Nem 1500 alatt zárja el hogy motorféken ne kapjon nyálat ezért igazából ha nagyobb lejtőn mész le nem tudsz vele spórolni. mivel többet pörög a motor és így nem zár le.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
92 től kezdve párhuzamosan gyártották az injektorosat a karburátorossal. Az 50kW -os tényleg ritka, mint a fehér holló, de én már vezettem. Egész jól húz, de nem érzem sokkal erősebbnek mint a 47kW-os karburátorosat.
Az igazi viszont a 136X az nagyon jól ment. érzésre jobban mint a legerősebb 136 LXi.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
HA van az autóban ködfényszóró akkor működnie kell.
Előírás ha extra ha nem ami a kocsin van annak működnie kel.
Főleg a világító berendezéseknek.
Az eü. dobozt nem nézik meg legalábbis nekem nem nézték.
Az nem műszaki kérdése hanem, hogy a rendőr ne kérje el.
Szar érzés 30.000.- fizetni egy 2000.- os eü dobozért.Renault power
-
rob210
nagyúr
Ha a két izzót megcseréled úgy is ez a jelenség?
Tudom azt írtad jó az izzó de próbáld ki.Illetve én az izzó kiszedésével és a foglalat megcsiszolgatásával kezdeném.
Utána mérnék rajta egy feszültséget.
Aztán elkezdeném megkeresni, hol van áram és hol nincs.
Ezt nem egy bonyolult dolog megkeresni, hol a hiba, még műszer se kell elég egy próbalámpa.
Szvsz 10 perc alatt feltárható a hiba a legrosszabb esetben is.
A javítása már nem biztos, hogy ilyen gyors.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen