- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Windows 11
- Amazon Prime Video
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Adobe Lightroom topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Lasso69 #18150 üzenetére
Nem tudom hogy tud e valaki segítséget adni szerelő tekintetében. Ha Te magad meg akarod csinálni tételes művelet tervet tudunk mozdulatra lebontva írni . A motor komplett javítása szervizben szerintem a kocsi értéket meghaladja
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Lasso69
újonc
Köszönöm!
-
Laciskoda
csendes tag
Sziasztok!
A karburátorban áll a benzin és a tömítésen meg folyik mi lehet a baj ?
-
Laciskoda
csendes tag
válasz bringasisti #18154 üzenetére
Gumitalp tömítés
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Laciskoda #18155 üzenetére
Hát ott nem szabad hogy benzin legyen és hogy ott szivárog az főleg. Meg kell nézni hogy a tűszelep zár e normálisan és a benzin szint a megfelelő és a gumi talp is cserés mert ott ha szivárgás van akkor falsot is tud szívni ami a benzin levegő keverék viszonyán változtat
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
Hali, sziasztok.
Elsősorban Peti_s -nek írok, de nem privátban, mivel hátha a válasz, vagy a beszélgetésből kialakult dolgok mások számára is hasznosak lehetnekRövid sztori, hogy végül egy felelőtlen ( ) pillanatomban odaígértem a fábiát a szüleimnek, akik hamarosan vidékre költöznek, azzal a célzattal, hogy legyen nekik lent egy félig-meddig megbízható autójuk. (Tényleg, minden rendbe lett rajta téve, de előbb utóbb "egykis-ez, egykis-az" megindul majd. pl. kipufogó, stb.)
Na, de a lényeg a lényeg, hogy most jön a tél, és hiába tudok az év 365 napjából 360-ban motorral közlekedni, csak ott van az a maradék 60 nap + néha, amikor az ember nem egyedülálló jó kettesben is elmenni mondjuk visegrádra, ide-oda.Szóval, arra gondoltam, hogy újra néznék valami feliciát. Ilyen 2 kilóra, kettőötvenre lőttem be az árat, amiért szeretnék venni. Peti, Te említetted, hogy a sajátodon mindent rendbe tettél, de mik a tapasztalataid? Van még alkatrész a felihez? Félni kell továbbra is a 'vika' márkától? (Fábiába is olyan vízpumpa ment, és hidegen nyöcörög)
Az ismert rozsdásodási helyeken túl (hátsó sárvédő, rugótornyok hátul, hátsó ablak alatt) hol rohadhat még a karosszéria?
Üdítő színfolt volt, hogy minap rákerestem a régi feliciámra, és még forgalomban van (3 éve adtam el) sőt, még a légkürt, meg a többi cókmók is rajtavan. (Az ügyfélkapun a vizsgán készült képene látszódott)
Szóval, ezek lennének a kérdéseim.
u.i.: az újabb autókban egyre inkább nem bízom, nekem nem kell 1 millióért autó, amin aztán semmit nem lehet szerelni, és minden autószerelős megmozdulás 50-100 ezer alapból, aztán lehet, hogy simán átráznak, mint a fábiánál a "pártízezres, majd végül 100.000-be kerülő" kerékagy-csapággyal.Hali!
[ Szerkesztve ]
-
-
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18157 üzenetére
Szia,
Én újra vennék bátran feliciát, lehetőleg klímásat (ritka mint a fehér holló) kombiból.
200-250 körül elég korrekt állapotút lehet kifogni belőlük. Alkatrész ellátás szerintem még elég jól megoldott, a nagyoknál (unix, bárdi) sokminden kapható, illetve ha valami nincs akkor a Skodapatikából rendelhető online. HA pesti vagy akkor személyesen is be tudsz menni. Kb bármelyik bontóba is besétálsz, találsz ott feliciát.Nekem a küszöb kezdett el rozsdásodni az autón, mert az előző tulaj valamivel megnyomta. Ha jól tudom, akkor az első szélvédőnél is el szokott kezdeni rohadni a kasztni és a kédergumi mellett hajlamos beázni és úszni fog a lábtér. Első sárvédőív is hajlamos rohadni. Az enyémen elöl a tornyok is megindultak sajnos.
Mindenképp jobban jársz egy ismertebb/elterjedtebb típussal (mint a Skoda). Én szívok ilyen szempontból a Lacettivel, hogy nagyon nincs hozzá alkatrész, csak Érden és Békéscsabán van értelmes Daewoo/Chevrolet márkabolt, onnan tudok rendelni.
-
FeniX-
aktív tag
válasz tsiga18 #18159 üzenetére
Na, ezt nem is gondoltam volna, hogy a lacettihez nincs.. pedig az is elég "tucat" márka, ha fogalmazhatok így. Egy időben a taxisok kedvence volt a kombi.
Amúgy ha vennék skodrit, akkor természetesen mindenféle extrák nélkül.
A fábia is olyan volt.
Régi skodamotor, se szervó, se abs, se klíma. Viszont, én is tudtam légteleníteni a féket, meg nem ment tönkre a szervókormány, meg az ablakemelő sem, mivel az is kurblis volt. -
peti_s
addikt
Halihó!
Én vennék Feliciát, szigorúan ~50000 km körül, 0 rozsdával, ami télen nem ment.
Szétszedtem a 267000 km-t futottat, elkezdtem csiszolni a rozsdát, hol meddig tart.
Nos hamar kiderült, hogy a gyári alvázvédő alatt rohad, igazából szét van rohadva az egész kocsi, a padló kivételével mindenhol.
Tehát a 4 kerékjárati ív, a 4 sárvédő, a doblemezek, a tank körül és mögött, a csomagtartó és a küszöb.
A belső és a külső is. A 4 torony, alulról nem látszik, hanem belülről, amikor már túl késő... A gyári alvázvédő sértetlenül rajta van, mégis szét van rohadva alatt.Vettem nem olyan régen egy ~80000-t futott Feliciát, gondoltam, megelőzés céljából megcsinálok rajta minden üreg és alvázvédelmet.
Nos, a küszöbdugó kibontása után szembesültem a ténnyel, hogy a küszöb külső fele ki van fújva üregvédővel gyárilag, a belső nincs.
A sárvédő alja, ahol a két fém összeér, és rozsdásodni szokott, szintén nem kapott alvázvédőt.Csináltam pár képet, majd még a hétvége folyamán összeszedem őket, bemásolom.
Úgyhogy, összességben, motorikusan elég jók szerintem még mindig, nekem azzal nem igazán volt sosem bajom, az LX-es hiába ugyanazzal a motorkóddal van szerelve, nekem gyengébbnek tűnik mint a GLX, ugyanazzal a váltókiosztással természetesen.
A központi befecskendezést nem dicsérik, nekem MPI-s 68 lovas AMH motorkódos az összes.
Alkatrészekre, a Vika általában szutyok, de pl. az önindítójukkal nagyon meg vagyok elégedve.
(Kevésbé barombiztos, nagyon oda kell figyelni, hogy álljon indítás előtt, de ha erre odafigyelsz, nagyon tartós.)A többi, amit Vikából láttam, hát látszik az igyekezet, de a gyári bírta mondjuk hogy értsd 200000 km-t, a Vika 30000-50000-t max.
Én viszonylag sokat mentem az autóval, tehát általában a km miatt kellett cserélnem ezt azt, de az öregedés is ahogy láttam sokkal jobban érintik a Vika alkatrészeket.
Emiatt, illetve ennek felismerése miatt pár dologból van otthon egy kisebb raktárkészletem, gyári alkatrészekkel.
Ha végül Feliciát veszel, egész jól tudom már mi mikor megy rajta tönkre, úgyhogy szívesen összeírom akkor, mire számíts forgatókönyv szerűen, viszont ha nem csak 1-2 évre tervezel, ne sajnáld a nagyon keveset futott, teljesen rozsdamentesre a pénzt, mivel a sokszorosát költöd lakatosra, és fényezőre, és SOSEM LESZ JÓ!
Hajrá
üdv. peti_s
P.S. az aktuális szervizkönyvet bemásolom, a lakatosmunka olyan 250-280k lesz + a fényezés költsége, amit megpróbálok magam megoldani. A generátorról kiderült, hogy új feszültségszabályzóval keveset tölt (13,7-t, 14-t kéne) ezért kicseréltük egy új gyárira.
Azzal sem töltött többet, úgyhogy kiderült, hogy a sarú volt eloxidálva, emiatt volt veszteség. Fontos infó, feleslegesen ne cseréljetek generátort.
[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18160 üzenetére
Igen, sok taxi volt belőle, de valahogy elkopott a típus az utakról. Az alkatrészellátásnak az sem segít, hogy 2010-ben a Chevrolet kivonult az országból.
Mondok pár példát, hogy mivel szívtam eddig:
- küszöb: nagyon rohadásnak indult, ez széria hiba a Lacettinek. A laktos már elkezdte leszedni a régi küszöböt, amikor szólt hogy sehol nem talál hozzá. Unix, Bárdi, Kovács autó, stb. sehol nem volt küszöb. Már majdnem külföldről rendeltem, mert az országban sehol se találtunk, akkor szaladtam bele a Békéscsabai daewoo bolt Facebook oldalába. Onnan sikerült vennem 14ezer Ft/db áron. De ez is utángyárott cucc volt, kellett hengerezni rajta hogy jól illeszkedjen.
- hátsó kerékcsapágyak: először kicsit búgtak. Aztán egyre erősödött, a végén autópályán 110-120-as tempónál már nem hallottam a rádiót tőle Erről tudni kell, hogy a hátsó kerékcsapágyak egybe vannak építve az aggyal és az ABS jeladóval. UNix, Bárdi, stb. webshopokban 60ezer Ft/db áron indultak, békéscsabáról 20ezer/db áron lett hozzá. A szerelés is egy élvezet volt, le kellett bontani konkrétan az egész hátulját.
- lélekben készülök a hátsó lengéscsillapítok cseréjére, mert nyomják ki az olajat. Még nem vettem be a xanaxot hogy szinten tartsa a vérnyomásom mikor elkezdjek az árak után nézelődni.Apróságok (pl. hűtéscső, termosztát, féktárcsa, betét) egész korrekt áron vannak a nagy boltokban is, de ha valami speciálisabb kell ezeknél eléggé zsebbe nyúlós.
Egyelőre nem gondolkozok az eladásán, mert a nyűgjei ellenére nagyon kényelmes az ülése, a belső tér tágas, a hátsó ülésen ülők lába sem nyomorog. Az ami nekem van, annak idején az volt a "full extra" kivitel (digitklíma, ködlámpa, + a fene tudja mi nem még). Sedan létére a csomagtér is elég nagy, jól pakolható.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18161 üzenetére
Halihó, ezt a jó sok infót fel kell dolgoznom, de köszönöm!
Ez még a jövő zenéje, hogy hány évre tervezek vele.
Vagyok olyan hülye most, hogy hiszek az időjósoknak, akik hosszú és hideg telet jósoltak, így a motor tényleg hamarosan kiesik a játékból, mozogni viszont kell továbbra is.
Nekem anno a 68 lóerőssel az volt ugye a gondom, hogy ki volt kopva a fojtószelepházban a potméter, emiatt sokszor volt, hogy kereszteződésben, vagy amikor gyorsan indulni kellett volna, fulladozott és nem tudtam vele egyáltalán elindulni, mert lefulladási határon imbolygott, akármit játszottam a pedállal. Ezért gondoltam, hogy hátha megpróbálnám a központisat is, mert anno a skoda doktor mondta nekem, hogy ezeket a jeladóházakat nem lehet javítani, és amit az ebay-ről vettem, az sem volt tökéletes.
(Az utánam következő tulaj más gázállásokban használta, már a próbakör alatt, így neki nem jött ez elő) -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18163 üzenetére
Most amit mondasz, nekem előjött most párszor a 80000-t futott Feliciával, mióta az 5W30-as olaj van benne, de szerintem ha visszaállok az 5W40-re, ez el fog múlni.
Igen, jelenleg 3 van, illetve megint 3 van, az öcsémé ami azért került anno hozzám, mert teljesen szét volt rohadva, bontóba vitte volna, kilakatoltattam, már én fényeztem, motorikusan is rendbe lett rakva, az volt 2 évig a téli autóm.
Autóra volt újra szüksége, visszakerült hozzá, így nekem meg volt lehetőségem venni egy 2 éve a fűben rohasztott jobb sorsra érdemes példányt 60000 Ft-ért.
Hamar kiderült, hogy sokkal jobb állapotban van rozsda szempontból a kasztni, mint az én 267000 km-t futottam.
A központis az ahogy én hallottam, alapból gyenge alul, illetve volt pár probléma azzal a rendszerrel.
A Siemens féle MPI jobbnak számít, én nagyon elégedett vagyok vele.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18166 üzenetére
Hmm, akkor pár év alatt igazi guruvá avanzsáltál.
Végülis faterral eldöntöttük a dolgot, én mégis megtartom a fábiát, és ha veszünk felit, akkor neki vesszük meg.
Ezt ma meg is néztem, és egész szimpi volt.
[használtautó]
Nagyon szép hangja volt, semmi lánc csörgés, vagy ilyesmi.
Itt-ott pici rozsda kívül, de sajnos a büdzsé behatárol minket. Nagyon messzire meg nem akartunk menni egy vételért, szóval holnap megyünk egy tesztkört még, és - hacsak nem rohad le alattunk - megvesszük az öregnek. Költözés után kb. heti 2x fogják használni.
Az amúgy 'normális', hogy hidegen rányomva a fékre kissé megemeli az alapjáratot?[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz tsiga18 #18167 üzenetére
Hát, szerintem annyira nem volt vészes. én pl. a fékcsöveket a fábián a műszaki vizsga előtt 1 nappal csináltam meg, kb. másfél óra alatt megvolt, még azzal együtt is, hogy anyáztam egy sort, mert jó sok fékfolyadék elfolyt, amit persze utána kilégtelenítettem.
Itt a lakatolás lesz neki tényleg a nagy tétel.
Amin ki tudok akadni, azok a hülye kommentelők, akiknek a zömének a legnagyobb "szerelése" az, hogy felrakja a homasitás ablaktörlő lapátot a kocsira. -
peti_s
addikt
A nem metál színű általában hamarabb szokott rohadni, nincs olyan vastagon megfújva.
Én 230k-ért vettem a 76700 km-t futottat, igaz, mind a 4 sarka le volt húzva, és kellett bele egy új generátor, és egy új hátsó dob.
Eddig 300000-t költöttem rá, 4000 km alatt...
Tehát volt vele munka, de hiszed vagy sem, egy többet futott autó, sosem lesz olyan mint a keveset futott, ha mind a kettőre ugyanúgy vigyáztak. Én azért látom így a különbséget.
-
FeniX-
aktív tag
Nagyon szép, le a kalappal!
Igaz a megállapítás, csak hogy ugye azt az egyet nem tudhatod, hogy kik voltak az előző tulajok. Meg pl. én is vigyáztam a fábiára is, aztán a körforgalom után közvetlenül az őzike nekünk szaladt, és behorpadt a bal eleje. (Az 'A' oszloptól gyakran nem látok gyalogosokat, stb., már megszoktam, hogy ki kell hajolnom, hogyha látni akarom, mi a helyzet) -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #18172 üzenetére
Meg - gondolom - a lakatolás is olyan, hogy akkor lehet jól megcsináni, ha vázig visszabontják az autót, és úgy állnak neki. Pl. egy tűzfalat másképp amúgysem lehet, max taknyolgatni.
De Te most a lakatolást is kitanultad, vagy van jól dolgozó 'szakembör'?
Mi mindig az egyik régi bkv-s barátunkkal javíttattuk az autókat. A srác már vagy 30 éve csinálja a munka mellett a karosszériázást. Szerintem szépen dolgozik és nem túl drága. -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18173 üzenetére
A gyári, még rozsdamentes autót ha alvázvédő + üregvédővel szakszerűen "megkínálod" akkor nem fog nagy valószínűséggel sosem rohadni.
A lakatolt autót kínálhatod bármivel, 2-3 év múlva újra rügyezik, 5-10 év múlva újra lakatolni kell.
Lakatolni sajnos nem tudok, most a 60000 Ft-ért vett autón azért elég sok mindent megcsináltam magam ahol elég volt glettelni, de a rozsdacsiszolás, glettelés, festés azért nem lakatolás.
Igen, van egy kiválóan dolgozó szakember akivel meg fogom csináltatni a 267000-t futottat.
Az utolsót, amit 60000-ért vettem, azon mindent magam csinálok, csináltam.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18179 üzenetére
Hogy nézek bele hátulról?
Lemostuk ma belőle apenészfoltokat, meg kiszárítottuk a csomagtartót.
A gumikat cserélni kell, mert már nagyon szarok, a dot szám is még a régifajta.
Holnap megpróbáljuk az eredetvizsgát. Stb.
Faternak mondtam, hogy használgassa még, mielőtt leköltöznek vidékre, hogy most derüljön ki, ha van vele valami.
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
Ma megvolt az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertyacsere téma is.
Faterka szerintem a 4-es hengerben lévő gyertyát ferdén kapatta bele, amíg bevittem a használt-olajat, de szerencsére időben észrevette, és megállt a folyamattal. :-)
párszor óvatosan megpróbáltuk belekapatni a gyertyát, ott kb. 1 menetnyi spén kijött a furatból, aztán szerencsére belekapott és végigtekertük. (Előtte 1x még ki, aztán úgy óvatosan, fél fordulatonként)
A gyertyának a menetébe is be volt akadva még a végén 1 kis fém-forgács.
Borzasztó tényleg, hogy az ember ha megöregszik és nem figyel a rugalmasságára, fittségére, mennyire darabosak lesznek a mozdulatai. (faterom példájából)
Régen úgy mászott a kocsi alá, mint a mókus az ágra, most meg ilyen derékból hajol szegény, stb.Még a jövő héten a fékolaj cserét megcsináljuk, meg az ékszíjat aztán elvileg felkészítettnek nyílvánítom az autójukat a békéscsabai költözéshez.
-
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18181 üzenetére
Én is észrevettem édesapámon (65-ös születésű), hogy ha valamit csinálok a kocsin már ki sem jön a házból. Régebben mindig együtt csináltuk a dolgokat.
Favágás is megváltozott otthon, amíg bátyámmal kuglizzuk a fát addig fater elektromos hasítóval négyeli fel a kuglikat, fejsze már nem megy. -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18180 üzenetére
Vegyél 2 új küszöbdugót, emeld fel kicsit hátul a kocsit, kapd le a kereket, és vedd ki a küszöbvédő gumit.
Ahogy látom a képeit a kocsinak, a küszöb végének már annyi, de nem akarok előre negatív lenni.
Pár hozzászólással feljebb, amit csináltam képeket onnan készültek.
Olajból meg jó szívvel javaslom, az 5W40-est, nem tudom végül milyet tettél bele.
A váltóolajcserét el szokták felejteni sajnos a Felicia tulajdonosok, úgyhogy azt még esetleg megejtheted, a hűtővíz, és fékfolyadék cserét meg minden autótulajdonos szinte el szokta felejteni, de utóbbit írtad is, helyes.
Amúgy pont Békéscsabán volt sokáig egy ~50000 km-t futott Felicia, elég szép állapotban eladó, 350k-s irányáron.
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18183 üzenetére
Hali, köszönöm a tippeket. A jövő héten fékfolyadékcsere (meg gyanítom, hogy az első fékcsöveket is kell majd..) a küszöb-témát nem tudom, hogy mennyire lesz idő és mód megcsinálni, fater már így is aggályoskodik, a költözés miatt. 2 hetük van még.
A váltóra rá van írva, hogy "bontott váltó 2019.06" Hét elején megy gumishoz, 4 téligumit felpattintani. -
Lasso69
újonc
Kellene az a terv, mert szerelő egy sem ér rá! Köszönöm!
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18184 üzenetére
Nem azt akartam mondani, hogy csináld meg egyből, hanem jó tisztában lenni vele, hol mennyi rohadásra lehet számítani.
Én most ha egy ilyen Feliciát vennék mint Ti, megpróbálnám teljesen minimalizálni az üzembentartási költségeit.
Nem hangzik jól, de ennyi km-el, a küszöböt elnézve, itt ott már biztos javítgatták rozsda miatt, és 5 év múlva valószínűleg a rozsda fog győzni.Ezt a hibát követtem én el, hogy azt hittem, ha megcsinálok rajta mindent a lehető legjobbra, akkor "sosem megy tönkre".
Sajnos nem igaz, a rohadás valami borzalmas ellensége ezeknek.
No mindegy, amikor én elkezdtem ezt a projektet, meg szerintem azóta is, nem igazán volt példa arra amit képviselek, mármint, hogy romos Feliciákat megcsinálni.
Úgy érdemes, hogy 5 évre tervezel vele.
Téligumit, pontosabban 4 évszakost télre, én tavaly tettem fel egy ideig utoljára, egész télen nem volt rá szükség.
üdv. peti_s
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18186 üzenetére
Szerintem nem hülyeség, amit csinálsz, én ugyanazt csinálom a fabiával.
Mikor megvettük a feliciát, a nepper gyerek látta, hogy azzal jöttünk, és kérdezte, hogy "az 1.2-es eco?"
Aztán mikor mondtam, hogy a régi skoda motoros, és hogy a teljesen fapad felszereltségű, akkor csodálkozott, hogy mamár nem vesznek ilyen autót az emberek.
(Hogy 0 extra felszereltségű; se klíma, se elektromos ablak, sem szervókormány)Viszont, én is tartom azt, amit a totalcar-on is el szoktak sütni, hogy "ilyen autók nem lesznek már többé".
Engem ezek a mai új autók, amik ilyen 2 év alatt tönkremenő, eurócentre kiszámolt, minimális ráhagyással készített 'műszaki cikkek' nem hoznak lázba. Utána meg jönnek az elektromos 'vacakok'.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18187 üzenetére
Egy II-es Fabia 1.4 16V szerintem teljesen vállalható. Ugyanígy gondolom az 1-es és 2-es Octaviát is, benzinmotorokkal.
Értem az álláspontodat, és én is meg szeretném tartani a Feliciát ameddig lehet, de 267000 km után szét van rohadva. Nem kicsit, hanem lényegében mindenhol.
Meg lesz csinálva persze , de ez akkor sem normális, és nem "jó". Motorikusan nagyon jó, még mindig tök jól megy, 4 fővel is mentem vele 172-t. A 183-nál is 3-an ültünk bent.
De az a helyzet, hogy lehet szidni az újabb autókat, ennyi km-t sok újabb autó is elmegy, anélkül, hogy szét lenne rohadva. Pl. lesd meg a G, illetve H Astra hirdetéseket...[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18188 üzenetére
Hát ugye azt mondják, hogy kb. 2005-től kezdték el nagyon vékonyan hagyni azokat a biztonsági anyagtartalékokat a méretezésnél, ami miatt egyszerűen nem tartósak már az újabb autók.
Egyik ismerősömnek 320.000 van már a fábiájába, ami ugyanolyan, mint az enyém ,csak kombi. (fehér kombi, na ez még a másik teljesen jellegtelen autó)
Apropó: a feliciának mi az első féktárcsa minimum szélessége, meg tudod mondani?
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #18189 üzenetére
Amúgy, faternak anno egy 2006-os G astrája volt, amivel taxizott is pár évet, amígnem bejött a "sárgítás", na nem is ez a lényeg, hanem 210-en pár ezer km volt benne, 160.000-nél vette, és azthiszem gyújtótrafó-sort 2x kellett cseréni benne, meg a szelepfedélben volt - ha jól emlékszem - a twinporthoz tartozó szelep, az is 2x ment tönkre, és azt is egyben lehet csak cserélni a szelepfedéllel jópár tízezerért.
Igaz, ez láncos volt, 1.6 twinport, de ugye az opelnél is számtalan motorváltozattal csinálták az autókat. Az ecotec olajfogyasztásáról sok használtautó tippadó oldal megemlékezik. -
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18191 üzenetére
Volt a családban egy 2005 (vagy 2006) évjáratú Suzuki Ignis.
Annak volt "szerencsém" látni az alját, mert felborult az autó, egy szem rozsda nem volt rajta. Ismerősi körben akinek szintén ignise van, nem panaszkodnak rozsdára.
Ignisnek az ABS kocka és a váltója szar volt, de legalább nem rohadt, ott valamit jól eltaláltak.
A 2005-ös lacettin ellenben már volt mind2 küszöb cserélve illetve lakatolva a hátsó ívek. -
FeniX-
aktív tag
válasz tsiga18 #18193 üzenetére
Az ignisek nagyon jók, igen!
Nem szoktam feleslegesen linkelgetni ilyesmit, de szerintetek ez igaz lehet?
[link az fb-ről] -
tsiga18
tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz tsiga18 #18195 üzenetére
Ezek az ütemtervek komolytalanok. Amíg lignit erőmű adja az áramot és az aksi előállítása iszonyú környezet romboló újrahasznosítás nincs megoldva addig.......:) Másik kérdés hogy ha minden autó elektromos lenne az egész országot fel kéne túrni és derék vastagságú kábel segítségével minden parkoló kocsihoz áramot és töltő készüléket telepíteni. Kivitelezhetetlen. Szerintem 30 év
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18196 üzenetére
Nagyon sokan nem látnak tovább annál, mint hogy a benzines/dízel autó az kipufog, az elektromos meg nem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #18198 üzenetére
Persze, ezekkel az intézkedésekkel semmi baja nincs az embernek.
Egy jó elektromos bringát is szívesen elfogadnék. A múltkor visegrádra 'menvén' egy elektromos bringával tekert egy srác, lehagytam motorral. Kis pihenő után visszafele szentendrén újra "találkoztunk", és piros lámpától indulva simán 60-al tekert a srác. -
FeniX-
aktív tag
Megvolt ma a monstre szerelés, képeket nem linkelek, mindenki látott már repedt gumifékcsövet.
Úgy indult a történet, hogy a gumifékcső végénél mikor szét akartam oldani a fém fékcsőtől, akkor - nyekk! - a fém fékcső megtekeredve eltört. (Gondolom, belülről fossá volt rohadva már a soha ki-nem-cserélt fékfolyadéktól)
Gyorsan összepakoltunk és elmentünk csömörre, a skodaboltba, 1000 ft-ért adtak két bontott jó állapotú fékcsövet az első főfékhenger és a gumifékcsövek közé.
Kicseréltük, összeraktuk, aztán a légtelenítésnél a jobb elejét vagy 5x szétszedtem, mert hiába volt rajta ez a nyomással operáló légtelenító cucc, és előtte a másik 3 munkahengernél szuperül megcsináltuk, itt nem akart jönni a matéria.
Visszabontottuk először a gumifékcsövet, átfújtuk féktisztító spray-vel, ott jó volt. Utána össze, majd megint semmi nem jött a légtelenítésnél.
Végül egyesével mindent visszabontottunk, a főfékhengerig és kifújkodtuk őket, majd újra légtelenítés.
A jobb elejénél valahogy nem folyt olyan ütemben a légtelenítéskor, mint a baloldalon. Persze, ott rövidebb a cső, de hát nem tudom. Tényleg mindent kifújtunk.
A féknyerget, aztán a légtelenítő csavart külön, a gumicsövet külön, és a főfékhenger és a gumicső közötti fémcsövet is.
Külön-külön mindenhol szépen jött a fékfolyadék. Összerakva meg olyan na-na. De végülis lelégtelenítettük így, és kemény lett a fék.
Viszont, faternak a rugótányér is kalap szar a gólyalábon, majd azt is cserélni kell, mert sztem már csak a jólélek tartja a rugótányért.
Hát, ez volt ma.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házi hangfal építés
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen