- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Milyen routert?
- Mesterséges intelligencia topik
- Sweet.tv - internetes TV
- SkyShowtime
- foobar2000
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók III. PBO - Thermal Limit lvl2
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
Nem kell sok a fémszállal beszőtt útfelfestéshez, elektronikával és jeladóval szerelt táblákhoz. Onnantól jöhet a hó is, akkor is "látszik" majd a tábla meg a felfestés. Sőt, ezeket be lehet építeni mélyebbre is, és akkor az olyan országokban is el tudják helyezni, mint a miénk, ahol az alu táblaoszlop sincs biztonságban. Védessem le máris?
-
dabadab
titán
"Önvezetés tényleg autonom módon itt szvsz sohasem lesz, mert nem is lehet."
Ez azért eleg meredek kijelentés.
"Ugyanis nincs az a rendszer, ami pl. sárral bevert autónál, borítva öt centi hóval, hósesésbe, sózott, latyakos úton működne."
Ez most valami vicc? Ugyanis jelenleg ilyen körülmények között is vezetnek autót emberek, alapvetően a látásukra támaszkodva, ami - mint érzékelő - nem egy túl nagy durranás ahhoz képest, amit most készíteni tudunk.
DRM is theft
-
#82729984
törölt tag
"De ne menjünk messzire, ködben és erős esőben is bukta szinte az összes szenzor. Önvezetés tényleg autonom módon itt szvsz sohasem lesz, mert nem is lehet."
Hát ez elég vicces. Én meg csak fantáziálni szoktam hogy ködös esős havas időben azt hallom a rádióban hogy az autópályán 10-20-50-100 kizárólag emberi sofőrrel rendelkező autó ütközött össze...
Meg itt borult árokba, ott borult árokba stb... Mert nyilván az emberi szenzorok azok aztán tökéletesek.Csak magyarországon évente ~ ezer ember hal meg közlekedési balesetben és további ezrek sérülnek meg, világszerte ez a szám milliósra tehető.
Valaki azt mondta egyszer hogyha minden halálos közlekedési balesetet bemondanak úgy mint a repülőgépeseket akkor a hiradó nem állna másból mint egy végtelenített gyászjelentésből 0-24-ben.Szóval lehet hogy szar időben ezek sem fognak hibátlanul menni, de hogy az embernél kevesebb balesetet fognak okozni az ziher.
-
speed471
aktív tag
A fékrendszeről csak annyit hogy a nagy átlag nem tudja mi az hogy követési távolság..
én itt egy igen egyszerű rendszerre gondoltam amely a kocsi hátulján villogó ledeget takar ha túl közel vagy a autóhoz.Nap mint nap megyek szűk utcába be ahonnan jöhet ki autó de a mögöttem lévő csak dudál és előz, meg is lehet ám állni előzés helyett. Nem hiszem olyan hű de sok időt veszít vele.
Meg tipikus nálunk tényleg a másik nyakára mászás.Szerintem nem önműködő autó kell hanem olyan rendszer amely nem engedi a türelmetlen, tudatlan autósokat vezetni.
A túlpakolt kamionokról ne is beszéljük itt aztán ide vagy oda fékrendszer viszi a súly azt szevasz.Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
Ghoosty
őstag
"Tegyük fel, hogy minden egyes ember 100-szor fékez és a halálesetek csak ebből vannak. Ez azt jelenti, hogy 50 millió esetben kétszer fékeznek nagyon-nagyon későn."
" emergency brake system-et ami ilyen hibaaránnyal dolgozik közúton"Azért ez jó nagy csúsztatás, mert vészfékezés nincs ennyi, hanem töredéke. Én pl 1 kezem meg tudom számolni, hányszor kellett 10+ év vezetés alatt igazán vészfékeznem. De még komolyabb fékezésre sincs nap mint nap szükségem. Ráadásul hibás fékezés ennél sokkal többször előfordul, csak nem lesz halálos.
Persze elhiszem, hogy a szenzorok, még nem alkalmasak tényleg önálló vezetésre rossz időben, de a fenti az nagyon erős csúsztatás.
tatabike
Milyen példa kell neked?! Egy traktor, vagy egy kombájn szerinted mennyi ember munkáját helyettesíti. Szerintem simán 100-as nagyságrend.
[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
én másfajta intelligens szenzorrendszerrel foglalkoztam, de hasonlók a tapasztalatok... a nem műszaki juzerek /megrendelők/érdeklődők a marketinges brosúrákra és bulvárcikkekre alapozzák az instant kimaxolt elvárásaikat, amelyektől a kezdeti bíztató lépések után is még igen-igen messze vagyunk.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Ghoosty
őstag
De a vészfékezés a lényeg, mert különben egy vészfékezési rendszert hasonlítasz egy 10-zel történő dugóban araszoláshoz. Ez utóbbiban nem igazán történik halálos baleset, mégis rengeteg fékezéssel jár.
A google tavaly április nyilatkozata alapján az autójuk forgalomban már 700k mérföldet megtett balesetmentesen. Most szerinted hányszor fékezett? Mivel nem történt baleset feltételezhetjük, hogy mind az összes fékezés hibátlan volt. Ez az amit lehet az 500k autós 100 fékezéséhez hasonlítani.
(#62) tatabike
Ja értem, ha eddig 100 hektár felszántásához 100 ember kellett, most már csak 1 kell, akkor az nem helyettesített embert. És még neked áll feljebb?!
A 63-as hsz-ben meg nem fogod fel, hogy nem a fikció részébe kötöttem bele, hanem az alma körtéhez történő hasonlításába.(Mindegy, egy újabb ember a listán, akihez nem szólok a jövőben.)
-
Ghoosty
őstag
Ezt nem is kérdőjeleztem meg, de kisebb nagyobb balesetek kiváló időben is történnek. Bár nem néztem utána a statisztikáknak, de átlagban 100k kilométereknént tuti van legalább egy koccanás még kiváló időben is. Ennél a google autó jobban teljesít.
Ahogy olvasom a google híreit, meg a te tapasztalataidat, azt látom, hogy a nagyobb probléma nem a szoftver, hanem a jó szenzor. Az, hogy mennyi idő, míg kifejleszt valaki olyan szenzort, ami működik rossz időben is a más kérdés. Nem hiszem, hogy lehetetlen lenne, elvégre a szemem is létezik, csak valahogy le kellene utánozni, aztán kiegészíteni és már jobb is mint az enyém. (Persze elméletben jól hangzik, de gondolom milliókat ölnek bele még sincs meg.)
-
Dare2Live
nagyúr
ha jól értem ez egy szenzor probléma. A nem vagy nem megfelelően müködő szenzort ki kell cserélni egy megfelelően müködőre.
Ez amúgy az én szem szenzoromnál is komoly probléma ha sürű köd van, leszakad az eső nem működik megfelelően lassan vagy sehogyse tudok haladni. Csak nálam sajnos nincs olyan, hogy kifejlesztenek egy új szenzort azt át fogok látni a ködön....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ghoosty
őstag
Lehet, hogy nem úgy tűnt a hozzászólásaimból, de én is túlzottan optimistának látom az 5 év múlva piacképes önvezető autó képét. A csúcskategóriás baromi drága példányok azért szerintem 10-15 év múlva már megjelenhetnek. Aztán még 5-10 év és elérhető lesz bárkinek.
" szeretnél egy olyan kocsit, ami mondjuk heves esőben, hóban, ultrahangos, infra, stb. zavarás esetén simán megáll az út szélén mert nem tud magától közlekedni? "
Igen, mert ilyenkor átkapcsolok manuális módra és megyek tovább. Ha meg nem vagyok vezetőképes állapotban, akkor az 5-10km/h-s zötyögés is hazavisz, forgalmasabb helyeken a busz átlagsebessége is kevesebb a sok állás miatt. Ha eljutnánk odáig, hogy fél-egy milliós felárért választhatok "jó időben automata" opciót a kocsiba, akkor megtenném. Tudom, ez még nagyon messze van és talán az árát is túl alacsonyra lőttem be, de már ilyen félkész megoldás is lehet piacképes. Másnál ráadásul lehet, hogy ez 2-3 milliót is megér. Luxusautót vásárlók talán még ennél is többet hajlandók lennének ezért fizetni.
Szerintem nem úgy fog indulni a projekt, hogy tessék itt a 20 millás kocsi, visz magától mindig mindenhova, hanem egyre több körülmény között fog tudni automatán közlekedni."A végén van egy 100-200e$ értékű szenzorrendszered"
Szerintem tömeggyártás beindulásával durván esni fog az ára ahogy minden új dolognak.
"Ráadásul hogy ne legyen ronda a kocsi, a lidar-t már négy sarokra kell elrejteni, ami újabb problémákat hoz."
Belvárosi automata taxi esetében ez nem probléma, szerintem nyugodtan lehet ronda, 50-nél az aerodinamikai jellemzők se igazán fontosak.
Ha a közül kéne választanom, hogy szép, de manuális, vagy ronda, de automata, akkor nagyon rondának kell lennie, hogy lemondjak a funkcióról. Valahogy a Fiat Multiplát is eladják, pedig annál rondább autót nem sokat láttam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS objektív
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - RYZEN 5500 - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Apple watch S4 40mm - Space Gray
- Crucial 32GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Ballistix Red RGB (Utánvétes Foxpost az árban!)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs