Új hozzászólás Aktív témák

  • MaUser

    addikt

    válasz Ghoosty #68 üzenetére

    A gond nem ez. A gond az, hogy bármilyen rendszer úgy működik ma, hogy jó időben van egy közel tökéletes rendszered (vö. google hol tesztel csak és kizárólag) még a rendszernek nem megfelelő időben gyak. hit and miss szinte az egész. Te szeretnél egy olyan kocsit, ami mondjuk heves esőben, hóban, ultrahangos, infra, stb. zavarás esetén simán megáll az út szélén mert nem tud magától közlekedni? Én nagyon nem. A google autó pedig most ez tudná. Nem véletlenül jelentették be, hogy esőben és havas úton nem tudnak közlekedni.

    Szóval szenzor oldalról a következő a gond: rakhatsz egy 50-60.000$-os lidart a kocsi tetejére, ami nem érzékeli megfelelően az útegyenetlenségeket, közelre rosszul lát, temporal object-et bezavarják (hóbucka, stb.) mivel nem tudja felismerni, stb. Ezt csinálja a google. A kocsi mehet tökéletes úton, a tökéletes időben, az űberlassú megengedett sebességgel rendelkező, széles, kanyaroktól mentes amerikai utakon. Ha már útegyenetlenséget akarsz detektálni, akkor kell stereo camera (lásd új merci s class), ha közelre akarsz látni, akkor kell infra és/vagy us. Ha közeledő tárgyak sebességét akarod mérni, akkor radar egyszerűbb, stb. A végén van egy 100-200e$ értékű szenzorrendszered amihez egy emberi agy bonyolultságú rendszert kéne kifejleszteni közel. Ráadásul hogy ne legyen ronda a kocsi, a lidar-t már négy sarokra kell elrejteni, ami újabb problémákat hoz.

    Amivel most a gyártók próbálkoznak, hogy ráengedik az ilyen autókat az utakra és rengeteg adatot begyűjtve gépi tanulássál, erős adatbányászati alapokkal próbálnak tanítható algoritmusokat csinálni és betanítani. A végén ebből majd lesz egy olyan algoritmus ami jó időben a tanított utakon egész jó lesz, máshol meg majd zötyög 10-zel, hogy ne legyen baj. Pont úgy ahogy a mostani google autó ismeretlen körülmények között. :U

    ddekany: Ez alapvető közlekedésszervezési kérdés. Nézd meg pl. egy kifejezetten targikus közlekedésszervezésű Bp.-en, ahol egy német közepes városra jellemző autóforgalom van, naponta vannak gigadugók. Majd vesd össze mondjuk egy ffm-mel, ahol értelmesen elvezetnek 10x annyi autót. :U Itthon megy a sírás a dugók miatt, amikor nincs zöldhullám a körúton és a hungárián, nincsenek buszblök a kivezető, bevezető utakon, nincs értelmes elkerülő, csak egy 70km-es fél "körgyűrű, "stb. Ha ezt a három dolgot javítanák, azonnal kb. kétszeresére nőne a város áteresztő képessége. Aztán még sem csinálják. Lehet gondolkozni, hogy miért. :U A 2000-es években még szerepelt a városrendezési tervekben egy harmadik gyűrő a hungárián kívül, ami részben elkészült, de abbahagyták. Helyette inkább lett értelmetlen négyes metró, amiről minden tanulmány bizonyította, hogy hülyeség és a rá szánt pénzt sokkal értelmesebb dolgokra kéne költeni. Fidesz/mszp aztán együttesen a project mögé állt, Kladost gyorsan kirücskölve és extra pénzeket fizetve inkább. :U Mert ugye fidesz is csak addig ellenezte a négyest amíg nem ők kapták érte a lóvét. Tarlós III. kerületi ténykedése után mondjuk ez eléggé várható volt. :U

    Dare2Live: Ahogy fentebb írták, az emberi szemnél gyakorlatilag egy két filléres kamera is jobb ma már, egyszerűen az agyat kéne mögé rakni, gyakorlatilag MI-t alkotva. Egy infra szenzort nem tudsz úgy javítani, hogy ne lássan egy infra zavarforrást. Azt a vezérlésnek kell megtanulnia.

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

Új hozzászólás Aktív témák