Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz MaUser #82 üzenetére

    Lehet, hogy nem úgy tűnt a hozzászólásaimból, de én is túlzottan optimistának látom az 5 év múlva piacképes önvezető autó képét. A csúcskategóriás baromi drága példányok azért szerintem 10-15 év múlva már megjelenhetnek. Aztán még 5-10 év és elérhető lesz bárkinek.

    " szeretnél egy olyan kocsit, ami mondjuk heves esőben, hóban, ultrahangos, infra, stb. zavarás esetén simán megáll az út szélén mert nem tud magától közlekedni? "

    Igen, mert ilyenkor átkapcsolok manuális módra és megyek tovább. Ha meg nem vagyok vezetőképes állapotban, akkor az 5-10km/h-s zötyögés is hazavisz, forgalmasabb helyeken a busz átlagsebessége is kevesebb a sok állás miatt. Ha eljutnánk odáig, hogy fél-egy milliós felárért választhatok "jó időben automata" opciót a kocsiba, akkor megtenném. Tudom, ez még nagyon messze van és talán az árát is túl alacsonyra lőttem be, de már ilyen félkész megoldás is lehet piacképes. Másnál ráadásul lehet, hogy ez 2-3 milliót is megér. Luxusautót vásárlók talán még ennél is többet hajlandók lennének ezért fizetni.
    Szerintem nem úgy fog indulni a projekt, hogy tessék itt a 20 millás kocsi, visz magától mindig mindenhova, hanem egyre több körülmény között fog tudni automatán közlekedni.

    "A végén van egy 100-200e$ értékű szenzorrendszered"

    Szerintem tömeggyártás beindulásával durván esni fog az ára ahogy minden új dolognak.

    "Ráadásul hogy ne legyen ronda a kocsi, a lidar-t már négy sarokra kell elrejteni, ami újabb problémákat hoz."

    Belvárosi automata taxi esetében ez nem probléma, szerintem nyugodtan lehet ronda, 50-nél az aerodinamikai jellemzők se igazán fontosak.
    Ha a közül kéne választanom, hogy szép, de manuális, vagy ronda, de automata, akkor nagyon rondának kell lennie, hogy lemondjak a funkcióról. Valahogy a Fiat Multiplát is eladják, pedig annál rondább autót nem sokat láttam. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák