- Bittorrent topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Microsoft Outlook topic
- ASUS routerek
- HBO Max & OD topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- SketchUp
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaUser
addikt
válasz Cathfaern #18 üzenetére
Jelenleg nincs olyan szenzor a láthatáron ami a fenti peremfeltételek mellett működne. Sensor fusion-nel szenvedünk, de egy sima Volvo city safety is messze van ám a 100%-tól, de még a 99%-tól is és az egy nagyon specifikus rendszer. Pl. egy sima önálló beparkolást nem tudunk ma 100%-osan megoldani, pedig gyök kettővel mész, stb. Egyszerűen a szenzorok bezavarodnak bizonyos esetben.
Volt szerencsém két hete egy T betűs autógyártónak prezentálni a szenzoraink jeleit, mert kitalálták, hogy csinálnak gyorsan bizonyos peremfeltételek között önvezető autót, mert hát ugye ma ez a menő. A szenzorjeleket látva letettek erről és úgy gondolták, hogy inkább átvennék a mi kész rendszerünket, ami csak egy sima blind spot monitoring cucc kb. 90%-os hatékonysággal.
kelly416: Én is úgy látom, hogy ez lehet a megoldás. Volvo csinálja is és Honda-nak is van rá projectje.
dabadab: Nem vicc, ez a valóság. Az embernél van egy évmilliók alatt kifejlődött optikai rendszer, hozzá egy szintén eddig fejlesztett feldolgozó egységgel. Mi ott tartunk, hogy van pár szenzorunk, amik bizonyos peremfeltétel mellett működnek jól, máskor nem. A gond az, hogy a működés tartományok között nagy az átfedés. A google nem rég volt kénytelen visszakozni, hogy nem lesz önvezető autó, ahol nem jók az időjárási körölmények, mert egyszerűen a szenzorok nem látnak jól.
Példának ott vannak a lézer vezérelt bombák, azok is úgy indultak, hogy 100%-ban találnak, aztán csak kiderült, hogy a valóság azért egészen más.Porthoszx: Hmm, tegyük fel, hogy napi kb. 500.000 ember kacsázik az úton, napi átlagban két halálesetet okozva. Tegyük fel, hogy minden egyes ember 100-szor fékez és a halálesetek csak ebből vannak. Ez azt jelenti, hogy 50 millió esetben kétszer fékeznek nagyon-nagyon későn. Na most a világ bármely cége összetenné a két kezét, ha le tudna rakni az asztalra egy olyan emergency brake system-et ami ilyen hibaaránnyal dolgozik közúton, bármilyen időjárási körülmény között. Lásd pl. merci bemutató, de nálunk a fejlesztőközpontban is gyakran csapják el a bábút.
Ezeken a gondokon csak úgy lehet javítani, ha a rendszer tanul, ebbe az irányba megy egyébként az egész ipar. A cél az, hogy a szenzorok által adott jeleket továbbítsák a fejlesztőknek, akik után a mainál végtelenszer több és valós teszteseten finomíthatják az algoritmusokat. De hogy ebből is mikor lesz olyan hibaarány, mint az embernél, anélkül, hogy vonatozássá fajulna a közúti közlekedés, hát nagyon sokára.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest