- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- MinDig TV
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Reklámblokkolók topikja
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen routert?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- crok: Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Egy autógyártó nem mondhatja azt pár halott vevő után, hogy "bocs, a felhasználók voltak hülyék". Lásd Toyota automata-visszahívás: több, evidens módja is lett volna a beragadó gázpedál utáni megállásnak, mégsem mentegetőzhettek azzal, hogy az illetők amúgy jármű-ügyileg analfabéták voltak (vagy csak sokkos állapotba kerültek).
Ha a robotpilóta nevű sávtartó asszisztens csak sztrádán használható biztonságosan, akkor meg kell oldani, hogy a volán mögött ülő hülyék csak akkor tudják bekapcsolni, ha az autópályázás feltételei adottak (kerékfordulat, radar, kamera képfeldolgozás jeléből). -
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #53 üzenetére
"Egy autógyártó nem mondhatja azt pár halott vevő után, hogy "bocs, a felhasználók voltak hülyék"."
Márpedig a Toyota is pont ezt mondta eleinte.
-
nagyúr
válasz Feketelaszlo #53 üzenetére
A beragadó gázpedál azért nagyon nem egy lapon említhető a csak sztrádán használd a funkciót üggyel.
Amúgy meg nem lehet megoldani, talán ha minimum sebességhez kötnék amit mondjuk 5 percig tartani kell minimum akkor talán.
Sajnos szokás szerint a technológia megelőzte az emberi érettséget. Nem értik meg az emberek, hogy ha valahol akkor a közlekedésnél be kellene tartani minden utasítást főleg ha egy teljesen új technológiáról van szó.
Thanos was right.
-
8th
addikt
A kötött pályás közlekedés teljesen más téma ahogy a repülés is. Közúti közlekedésről van szó. Van egy rakás szituáció vezetés közben amiről előre látod, hogy ebből baj lehet így elveszed a gázt lassítasz jobban odafigyelsz. Fusson ki egy őz eléd. Te jó esetben már több száz méterről meglátod őt míg az elektronika egykedvűen megy bambán előre. Nem hiszem, hogy azt pásztázza, hogy mi történik százötven méterrel előtted a úttól tizenöt méternyire. Ez a rendszer jelenlegi formájában még ara sem képes, hogy úton tartsa az autót. Esik egy három centi hó és már nem tudja merre kell menni. Na meg az, hogy lazán ráhúzza a kormányt a szembejövőre az mi már?
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
#06658560
törölt tag
"Te jó esetben már több száz méterről meglátod őt míg az elektronika egykedvűen megy bambán előre."
Jelen esetben 1) az ember sem látja több száz méterre előre, különben nem lennének vadgázolások, 2) Autonóm autó látja jobban az embernél. (Tudom, jelenleg autonóm autók még nem közlekednek csak korlátozott tesztüzemben.)
Valamint ha egy 2000 után gyártott autót vezetsz, akkor igen nagy eséllyel már kiadtad a kormányzást, fékezést a kezedből.
-
8th
addikt
válasz #06658560 #59 üzenetére
"ha egy 2000 után gyártott autót vezetsz, akkor igen nagy eséllyel már kiadtad a kormányzást, fékezést a kezedből."
Aham, oké.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Nem, nem tudnak. Azért hülyeséget ne beszéljünk már...
Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Viszont béna autopilot esetén ha nem vagy résen - ahogy a videón is látszik - a legváratlanabb pillanatban simán nekib@szna a szembejövőnek."Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
nagyúr
"Nem hiszem"
Itt a probléma. Vagyis nem tudod, következtetsz, feltételezel és máris ott tartunk, hogy terjed a butaság.
A jelenlegi önvezető technológia még gyerekcipőben jár, rengeteg munka van még hátra ugyanakkor már vannak példák, tesztek valós forgalomban amik megmutatják, hogy igenis működik, sőt ez a jövő.
Thanos was right.
-
#33253120
törölt tag
Mivel más már leírta, én csak linkelem. De tényleg ennyi minden felett őrködik az elektronika. 2006-os Honda olyat tudott, hogy ha sportosan vezetted, akkor a váltásoknál pörgetett a motoron, hogy a nem versenyzőknek se essen le a fordulatszám amíg kuplungol...
(#62) Ear001:
Na de mégis minek a komponensei teljesítenek külön-külön jól a mai autókban? Sávbantartás, abs, parkolóelektronika, stb... Ugyanebből épül fel az autóm autó is, a ráköltött pénzt így állítják elő.
Persze, amúgy teljesen igazad van a jogi osztály az sok esetben vág ketté jó ötleteket. De a Volvo mintha ezen már túl lenne, a próbaüzemes autonóm kikötői(?) kamionjaival.
A Mercit meg nem tudom. -
#06658560
törölt tag
"Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad."Egyik sem igaz.
"Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad."
Mondd királyfi, átaludtad a Toyota gázpedálbotrányt?
Elektromos kormányszervót ismered?
#66: Édes tudatlanság!
[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Hibás ABS esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Hibás ESP esetén az autó fékezhető és irányítható marad.Biztos jó is az, amikor autópályatempónál random blokkol az egyik kerék, és úgy is marad, ugye?
Hibás gázpedál jeladó esetén az autó fékezhető és irányítható marad.
Ezt pedig a topiktárs által említett Toyota balhé cáfolta már...
-
8th
addikt
válasz #06658560 #67 üzenetére
Mivel mindkettő csupán független segédberendezés ahogy a kormányszervó is az és nincs közvetlen befolyással az autó irányíthatóságára és eleve ezek mind úgy lettek megtervezve, hogy esetleges meghibásodás esetén is irányítható és tovább vezethető marad az autó így sajnos de igaz.
Toyota gázpedál botrányban meghalt illető részemről megkapja a posztumusz Darwin díjat.
Édes tudatlanság mi? Taníts még mester, akarom mondani királyfi...vzozo "Biztos jó is az, amikor autópályatempónál random blokkol az egyik kerék, és úgy is marad, ugye?"
Ha ez elő is fordul az a fékrendszer hibája nem az ABS-é. Jeladó hiba, kábel törés vagy szakadás, érintkezési hiba van attól nem fog beblokkolni a kerék. Hibás ABS-el is tökéletesen fékezhető egy autó ( több hetes saját tapasztalat). De tudod mit? Te vagy a kételkedők linkeljetek már nekem egy olyan esetet is amikor a fent nevezett rendszerek (abs, esp, szervo) hibájára vezethető vissza egy baleset vagy, hogy beblokkolt valamelyik kerék és amiatt ütközött valaki. Nem kell többet csupán egyetlen egyet! Több tízmillió ilyen autó fut az utakon nap mint nap, a nagy számok törvénye alapján nyilván nem lesz nehéz dolgotok. Sok szerencsét.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
#06658560
törölt tag
Akkor vegyük sorra, mennyire tudatlan vagy járműgépészet terén!
ABS meghibásodás: Vagy hamis blokkolást érzékel, vagy nem érzékel blokkolást. Első eset: elveszi a féknyomást, hiába taposod. Második eset: engedi rá a fékerőt, autó megcsúszik, te meg nem tudod irányítani.
ESP meghibásodás: túlságosan befékezi a kereket, hirtelen megpördül az autó, te pedig csak utas maradsz és imádkozol, hogy ne fa jöjjön neked oldalról. Nem fékezi meg eléggé a kereket, mikor kéne, elszállsz érintőlegesen, mint a győzelmi zászló.
Elektromos kormányszervó: ha rosszul értelmezi a jelet és elkezd "rásegíteni", a kezed is képes eltörni, akkora erővel tud beavatkozni. És el kell keserítselek, fizikai kapcsolatban van a kerekekkel.
Toyota: az, hogy sügér vagy a témához, és neked rendben van egy olyan rendszer, amelyik a padlógáz+satufék jeleket úgy értelmezi, hogy akkor továbbra is padlógázt neki, az komoly probléma.
-
vzozo
senior tag
Azt ugye tudod, hogy nem túl elegáns vitamódszer a célpont mozgatása, meg a bizonyítás terhének átadása a másik félnek?
Az volt az eredeti felvetésed, hogy nem szeretnéd egy gépre bízni az életed. Tényszerűen leírtuk, hogy egy modern autóban számos olyan számítógép / elektronika által vezérelt berendezés található, amelynek meghibásodása az utasok életébe kerülhet. Ez TÉNY.
Keressen neked baleseteket akinek van rá ideje.
Látom közben a topiktárs részletesen technikai magyarázatot is adott.
Ha pedig azzal jönnél, hogy fifikás módon majd leveszed a gyújtást meg üresbe rakod a váltót: már a 7 évvel ezelőtti kocsimban is indítógomb volt slusszkulcs helyett, a váltó pedig csak egy cicoma volt, fizikai összeköttetés nélkül a valódi váltóműhöz. Tudod nem mindenki 30 éves zsigulit vezet.
-
-
8th
addikt
válasz #06658560 #70 üzenetére
1. Talán nem kéne ismételten beszólogatni és ok nélkül jelzőket aggatni a másikra. 2: Amit most szépen elméleti oldalról megközelítve felsoroltál az soha az életben nem fordult és nem is fordulhat elő. Egyszerűen nem így működik. Ellenben a cikkben szereplő videón feketén fehéren az van ami. Lehet ezt magyarázni csak felesleges. Egy kiforratlan félkész vacak rendszert adtak az emberek kezébe amivel konkrétan közveszélyesek a forgalomban. Már várom mikor perelik szarrá a Teslát ezért az elégedetlen userek. És ha ne adj isten személyi sérüléses vagy halálos baleset történik az autopilot használata miatt kiperelik őket a gatyájukból.
(#71) vzozo: Nem én hanem ti állítottátok, hogy ezek mennyire veszélyes dolgok. Nem, nem azok. Ha azon logikai szálon indulunk el amit felvázoltatok akkor tele kéne lennie a temetőknek olyan emberekkel akiket a hibásan működő abs esp vagy kormányszervó rakott a sírba. De minimum törött kezű ügyfeleknek kéne pingvineznie a javítóműhelyekben. És amikor azt írom, hogy rendben akkor legalább egy példát hozzatok már erre akkor jön a hárítás, hogy keressen neked baleseteket akinek van rá ideje. Most erre mit mondjak? Inkább nem mondok semmit ...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
MaUser
addikt
Mondok egy konkrét ABS hibát: Conti(?) EPB-je-nél overflow volt és bizonyos Jaguar-okban emiatt 256km/h-nál az EBS bizony behúzta a kéziféket.
Amikről te beszélsz azok olyan hibák amikről tud a rendszer és ezért letilt.
A témához visszatérve, nem olyan vészes ez a rendszer. Gyakorlatilag az első, aminél van teljes kontroll. Olyan amilyen, de van. A Tesla fényévekkel előtte van itt bármely "nagy" autógyártónak. Egy VW-nél pl. annyi egy vezetéstámogató rendszer release tesztje, hogy 5(!), írd és mond öt autóval mérnek egy hétvégén. Ezzel szemben a Tesla van, amikor 100.000 mérföldről küld be adatot és van, hogy szólnak, hogy rossz az algoritmus, mert a classifier-erük szerint szignifikáns difi mutatható ki.
A beszállítók meg még most sem értik, hogy 10 év múlva már nem az fog pénzt érni, hogy adnak egy sávtartót a VW-nek valami sávtartásra kihegyezett logikával, hanem az, hogy ki lesz képes a szenzorokra úgy algoritmust rakni, hogy az jól működjön. És baromira nem fog számítani, hogy ki gyártja a szenzort, mert ha van elég adatot és egy jól tanítható algoritmusod, akkor csak mérni kell. Azt meg egy Tesla pl. az összes autójával tud. A verseny itt most erről szól. A Google arra jutott, hogy ez nem megoldható és kell lidar sokezer dollárért, aztán az csak olcsóbb lesz idővel. A Tesla sensor fusion-re és data mining-re tesz, a többi gyártó meg nagyjából nem érti ezt az egészet és próbál beleugrani a létező rendszereik integrálásával.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Márton
nagyúr
És ehhez a hibához mégcsak nem is kell EBS.
Nekem egy sima Kalos is behúzta magától (szerencsére 20-as tempónál) a hátsó féket.
Megoldás: fékpofa és munkahenger csereEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#56184576
törölt tag
Csak nehogy terroristák kezébe kerüljön
-
#06658560
törölt tag
Amit felsoroltam, a Toyota esete konkrétan megtörtént, konkrétan e miatt haltak meg. A többi elméleti hiba- maximum nem tudunk róla, hogy fejlesztés során megtörtént-e, s soha nem is zárható ki teljesen. Magyarul azon állításod, hogy soha nem bíznád az életed gépekre, eme elméleti hibák bemutatásával meg lett cáfolva, miszerint bármikor, amikor eme eszközök működnek, az életed rájuk van bízva.
-
Snoop-y
veterán
S mercedes ugyanezt tudja azzal a kulonbseggel hogy ott fogni kell a kormanyt ha nem tapicskolod lefekezi az autot. Nekem az baratsagosabbnak tunik mert ha esetleg a rendszer hulyeseget csinalna akkor van idod korrigalni.
A videoban lathato emberkenek baszom mazlija volt(meg a szembejovonek is)New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Drótszamár
őstag
A fenti vitába nem kívánok belefolyni, csak egy saját tapasztalat:
Nekem vettem már el az ABS a fékerőt, mert blokkoló kereket érzékelt ott ahol nem volt. Szerencsére nem szaladtam bele az előttem megálló autóba. A fék felengedése után észrevette hogy hibás a jel, kivillant a hibalámpa, kikapcsolta magát az ABS, és a következő lenyomásra már működött rendesen a fék.
/valószínűleg döglődő jeladó volt a hiba oka/
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
Taybore
aktív tag
Sávtartó automatika, táblafelismerés, adaptív tempomat, vészfékasszisztens. Ennyi az egész. Ezek eddig is voltak más autókban is, csak nem voltak egybefoglalva azzal, hogy az "autó magától vezet". Csatlakozom azon hozzászólókhoz, akik szerint a hiba a névválasztásban keresendő. Autópályán megállja a helyét, mert kellően szélesek a sávok, láthatóan fel vannak festve, nincsenek éles kanyarok és szembejövő forgalom. De ettől még nem lesz önvezető a Tesla.
-
#25583896
törölt tag
Azért valamire mégiscsak jó az az Autopilot:
[link] -
Stauffenberg
nagyúr
válasz #25583896 #81 üzenetére
Senki nem mondta, hogy nem jó, csak a neve megtévesztő és az emberek olyat várnak el tőle, amit nem tud. Ha egy kicsit még reszelnek azon, hogy ne akarja a szembejövőre rárántani az orrát, akkor egy elég jó vezetési asszisztens lehet belőle, de az Autopilot nevet csak akkor adnám a rendszernek, ha már tényleg önvezető. Ez nem önvezető.
-
dabadab
titán
"Tudod, volt az a "Red Bullos szárnyat nem adó per", amit megnyert egy nagyokos, mert perelte az energiaitalosokat, ugyanis nem nőtt szárnya"
Engem mindig elszomorít, amikor egy "azok a hülye amerikaiak"-sztori arról szól, hogy valaki nemamerikai kritikátlanul elhisz minden blődséget.
A per nem arról szólt, hogy nem nőttek konkrétan szárnyai, hanem arról, hogy a Red Bull nem produkálja azokat az élettani hatásokat, amiket a gyártó szerint igen, gyakorlatilag egyedül a koffein-tartalma adta az élénkítőhatást ([link])
DRM is theft
-
rudi
nagyúr
Igazából attól, hogy az esettel kapcsolatban pontatlan információim voltak, a lényege még megmaradt. Ugyanis pont arra szeretnek rámenni "azok a hülye amerikaiak", amikor valamit egy reklámban vagy bemutatóban vagy használati útmutatóban tévesen/hamisan írnak le. Ennek tökéletes példája lehet jogilag megfelelően előkészített terepen a Tesla kijelentése, hogy a vezetéssegítőjük autopilóta.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Viktor77
titán
Nagyon-nagyon messze van még az az idő (valószínüleg én már nem érem meg), mikor autópályán 150-nél a kormányt (vagy ami majd akkor lesz) elengedve alszom egy jót a végcélig.
Csinálni kell. Kész. Pont.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rózsaszín Párduc , i5 12400F , RTX 2060 , 16GB 3200MHz , 512GB NVME , 500GB HDD
- Épített számítógép Ryzen 5 1660TI
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 E OSS objektív
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - RYZEN 5500 - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- AKCIÓ!! GAMER PC - RTX 3060Ti 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest