- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Drámaian megváltozna a véleményed a DX/driveres AFR állapotáról, ha megnéznéd például a BF4-be épített Mantle AFR-t. Ég és föld a kettő között a különbség. Teljesen olyan, mintha egy bivalyerős kártyád lenne, holott kettő vagy három van. A GPU workload grafikonon még három VGA-val sincs röcögés. Nagyjából ezért akarunk szabadulni a mostani AFR-től, mert kontrollálhatatlan.
Új lehetőségek nyílnának meg a program oldali kontrollal. A Frostbite 3 például már támogat 8 kártyás multi-GPU-t is Mantle alatt, és még annak az eredményét is jobbnak érzed az egy GPU-snál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SylverR
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BlackSoft #11 üzenetére
70 fejlesztő van benne a béta programban. Egy éven elül több Mantle játék lesz a piacon, mint amennyi DX11-es volt a DX11 megjelenése után egy évvel. Ma már keresni kell azt a fejlesztőt, aki nincs benne a programban.
Jelen pillanatban úgy áll a dolog, hogy a DX12 megérkezéséig 25-35 játék érkezik Mantle-re. Nem számítva azokat, akik a publikus SDK-ra várnak, mert a béta programról lemaradtak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SylverR
senior tag
válasz BlackSoft #17 üzenetére
Értem. Tehát teszem azt van 100 fejlesztő, ebből 30 ősöreg, régi - hasamra ütöttem, mint ahogy ti szoktatok -, 70 pedig új. Az új 70 támogatja a Mantle-t, a 30 régi nem. Ez a te olvasatodban azt jelenti, hogy nem érdekel senkit. Értem. Mesélj még!
@(#11) BlackSoft :
A 4k-val kapcsolatos okfejtésed hibás. A 4k a horizontális felbontást jelenti, ami 4096 pixel (azt hiszem), viszont magasságra ez maximum 2000 pixel körüli. Nem fogsz tudni 4 fullhd képet egymás mellé tenni, mivel ahhoz kicsi a képernyő.
Nekem nem kellene 4k, fölöslegesen nagy felbontás, csak nem látnám rendesen a képen a részleteket. Főleg játékokban, vagy fotónézegetésnél. Persze, filmben, amíg fullhdt nézek, simán látnám őket, de ez más kérdés. Najó, játéknál még megoldható. Fullhd képet kilehet úgy tenni rá, hogy 4 pixel legyen egy. De az meg milyen már? Nekem 27-30" kell, fullhd-n, pont. Oledbe. Nincs vita.Nem érdekel, hogy 3 vagy 4. Ugyanúgy szeretek játszani a No One Lives Forever 1-gyel, mint a 2-vel. Nem válogatok. BF3 és BF4 között sincs akkora difi szerintem.
@(#16) Zsoldo:
Rendben, oké. Köszöntem akkor a pirospontot.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
pakriksz
őstag
válasz BlackSoft #20 üzenetére
ide nem felbontás kell, hanem rendes skálázódás pl ablakmérettől függő betűméret és ui elemek.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
SylverR
senior tag
válasz BlackSoft #20 üzenetére
Magadra vess. Én úgy értettem arra gondolsz, hogy 4 kép egymás hátán fér el, hiszen az 1080-as felbontást hoztad a 4k mellé. Rendben, félreértettem. De írhattad volna érthetőbben. 4k = fullhd. 1080p = 2160p. Ennyi. Ha normálisan írod, nem értem félre.
De én nem akarok 4 db fullhd képet kipakolni. Ha munkához kell az embernek, akkor pont, hogy nagy méretű kijelző kell, nagy felbontással. Tehát 40"-nál nagyobb 4k-s. Akkor látsz mindent, szépen. Picibe semmi értelme, mert csak vakoskodik az ember és nem látja mit csinál. Persze, sz.r a szemem, akasszam föl magam ugye? Szóval kösz, nem kell 4k, főleg kis méreten nem.
A háttér pont, hogy marhára nem érdekel. A fényképeknél meg nem azzal van a bajom, hogy túl kicsik lennének. Nekem a pixel méretével van a gondom. Nem értem miért nehéz ezt mindenkinek felfogni.
Mantle: engem meg pont, hogy a hülye vaccsdogzod nem érdekel. Láttam belőle képeket, meg hallottam mi az. Már arra se pazarlom az időm, hogy youtube-on megnézzem. Mert ronda - tipikus nvidia grafika - és gagyi. Persze, hogy nem támogat Mantle-t, hiszen az nV lefizette őket. Meg eleve arra is készült szerintem pc-n. Szerintem a többség többet jelent, nem kevesebbet. Tehát ha többen támogatják, akkor sokakat érdekel. Hogy a "régi" fejlesztőket nem érdekli, az sem érdekel senkit. A régi fejlesztők általában begyöpesedett, szűklátókörű emberek. Akik megtanultak valamit 20 éve, és nem hajlandóak újra tanulni. De nem töltök több időt egy fanatikus zöld-kék fan meggyőzésével, mert sziszifuszi feladat.
Nem!
-
farkas1
tag
válasz BlackSoft #20 üzenetére
Én azt olvastam, hogy a 4K az: 4096x2160
Amiről te beszélsz az az UHD: 3840x2160
Pont ezt szeretnék a gyártók is terjeszteni, hogy az utóbbi az UHD, amit tévesen 4K-ként reklámoztak bizonyos cégek eddig.
Úgy hogy aki a 4096-ot magyarázta az jól magyarázta... A 4K az 4,xx ezer... nem 3,84 ezer -
SylverR
senior tag
válasz BlackSoft #26 üzenetére
Hát, látod, én is csak azt mondtam, hogy nekem nem kéne.
Ha neked az kell, hogy ne lásd a pixeleket. Egészségedre. Nekem a jelenlegi monitoromnál kisebb pixelfelbontás nem igazán kellene. Ez pedig fullhd-hez 27"-t jelentene. Vagy többet.Hát, nekem akkor a "4k"-hoz 60" kéne!
Persze. Mert a Mirror's Edge 2 nem nagy játék mi? Kb az az egyetlen ami érdekel a hamarosan megjelenők közül.
Nem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BlackSoft #29 üzenetére
Honnan jött ez a GTA5 Mantle dolog?
Én nem akarok senkit megsérteni, de az hogy a Rockstar és az Ubisoft rendelkezik a Mantle SDK-val, és ez be van építve a motorba még nem jelent aktivált Mantle rendert. A Mantle tényleg nagyon jó arra, hogy optimalizálják a DX rendert.
Ha ilyen listát készítünk akkor majdnem mindegyik játék felírható rá.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X Factor
addikt
válasz BlackSoft #32 üzenetére
Valahol elkell kezdeni. Nem lehet csak úgy átállni egyik pillanatról a másikra. A Mantle elterjedését már az is nagyban segíti h. jópár AAA title támogatja majd, abban persze igazad van h. az összes játék megjelenéshez képest ez nyilván kevesebb. Ráadásul, minden Frostbite3 engine-t használó játéknál, jelen lesz a Mantle render.
Arról nem beszélve h. a dx-ről lemondani meg nem lehet. Tehát emellett kell még plusz kapacitást biztosítani, hogy valaki pluszba Mantle API-ra is implementáljon.
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
X Factor
addikt
válasz BlackSoft #34 üzenetére
Nem rég beszéltem egy-két grafikus motor fejlesztővel és például dokumentációjuk nem volt hozzá, azért ez sok esetben bonyolultabb, mint ahogy azt egy-egy user gondolja.
Tudtommal a DICE és az AMD együtt implementálta az FB engine-be így nyilván nekik, illetve az azóta külön vált csak FB-vel foglalkozó csapatnak van a legnagyobb tapasztalata. Kell 1-2év és utána okosabbak leszünk.
Ajánlom azért a Firaxis nyilatkozatát ezzel a témával kapcsolatban.
Make things work
-
SylverR
senior tag
válasz BlackSoft #39 üzenetére
Hjaj... Kezd elegem lenni a vitából.
Normál ésszel gondolkozva, kizárt a Mantle támogatás egy olyan játéknál, amit kb 3-6 évvel korábban kezdtek el fejleszteni.Sajna a Mirror's Edge 2 esete is megkérdőjelezhető, hiszen az UE engine nem támogat Mantle-t. Még az új se. Csak azt a hulladék nv works akármit.
Nem odorgg bunkó parasztozott le téged, hanem te őt. Sajnálom, hogy nem látod be, hogy igaza van.
1080p -> 720p persze, hogy ronda. Itt az arányosan pixel a pixelre csökkentett felbontásról volt szó. Nekem is azt ajánlották, hogy az uhd-t lelehet venni fhd-ra, és akkor bírja a gép is, meg én is látom a pixeljeimet ha akarom. Persze gyanús nekem is, hogy ezzel kicsit elmosódna a kép. De amilyen picik az önnálló pixelek, lehet, hogy simán jó lenne.
Nem!
-
mike710
aktív tag
válasz BlackSoft #11 üzenetére
Legfeljebb szerinted. Szerintem nézz utána mennyien játszanak bf4 el meg 3al, vagy te még a 0 patches alapjátéknal vagy leragadva? Megsugom hogy a bugok nagy része javítja van köztük a netcode és bőven játszható.. Kicsit unalmas már ez a sírás a a Dice elég sokat tett így is értetek észre kéne venni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz BlackSoft #32 üzenetére
A pletykákat nem biztos, hogy érdemes felvenni. Elhiheted, hogy én is hallok sok dolgot, aztán mégse írok róla.
Valószínű, hogy számos pletyka alapja, hogy létezik az OEM-eknél egy lista, hogy milyen motorok része már a Mantle. Ez valóban igaz, és ott szerepel a Frostbite 3, a Nitrous Engine, a CryEngine (3.5), a LORE, az Asura, a Cobra Engine, a Chrome Engine 6, és igen ott a R.A.G.E. is. Nyilván aki egy kicsit is érti a dolgot tudja, hogy a Mantle egy független backend, tehát egyszer beleírják a motorba és onnantól kezdve az bármelyik játékban egy pipával aktiválható. De sokan a motort akarják vele optimalizálni, és nem feltétlen azért rakták be, hogy használják. Az a furcsa helyzet állt elő a piacon, hogy a motor optimalizálásához szükséges adatokat DX11 alatt nem látod. Mivel nincs adatod róla csak beletörődni tudsz, hogy valami nem jó, de nem lehet tenni ellene. A Mantle ezeket a problémás részeket láthatóvá és kijavíthatóvá teszi. Az elvégzett optimalizálásoknak ugyanúgy pozitív hatása lesz akármelyik független backendre.(#33) X Factor: A Frostbite 3 azért ilyen nagy Mantle támogató, mert ők egy egyedi problémának a részei. Ezt maguk idézték elő, de most már mindegy. Tehát a motort úgy írták meg, hogy nagy figyelmet szenteltek annak, hogy a grafikus driverek működését akadályozzák. Egyszerűen értik, hogy felesleges azokat a munkákat még egy felületnek elvégezni, amit már megcsinált a motor. Csak a driver akadályozása, egészen pontosan az adatoktól való direkt elzárása stabilitási problémát idéz elő. Egyszerűen az alkalmazás kivághat a desktopra. Ezért mondja az AMD/Intel/NVIDIA és még a Microsoft is, hogy senki ne csináljon ilyet. Értik, hogy kell az a 30-40-50% plusz, amit sebességben ezzel a megoldással lehet hozni, de onnantól kezdve, hogy bevetik nem lehet tudni, hogy a driver vagy az API mikor omlik össze. Éppen ezért ragaszkodik a Frostbite 3 esetében az EA a Mantle-höz, mert DX11 alatt egyszerűen maga a motor működése nem képes garantálni a futtatott játék stabilitását. Erre csak Mantle alatt tudnak garanciát vállalni. A Frostbite 3-as játékoknál, ahogy BF4-nél is a DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG hiba erre vezethető vissza. Azért fordul elő még ma is, mert a javításhoz ki kellene venni a motorból olyan optimalizálásokat, amelyek 30-50% mínuszt okoznak a teljesítményben. Az EA számára tehát a Mantle támogatása kötelesség, mert csak ezzel az API-val lesz stabil az összes érkező játékuk. Amíg be nem építik a DX12-t persze, de addig egy csomó program használja még a Frostbite 3-at.
(#41) SylverR: Az Unreal Engine-nek nem sok köze van az új Mass Effecthez. Minden komolyabb EA játék Frostbite 3-at használ majd. Ez alól csak az EA Sports részleg a kivétel. Egyébként az Unreal Engine 4 a közösségi fejlesztésre is épít. Ha valaki akarja, akkor rakhat bele Mantle támogatást. Akár az AMD is, mert ők is licencelik. Az AMD csak nem foglalkozik vele, mert az Epic célpiaca az Android és az iOS lett, így a PC-n elérhető Mantle számára annyira nem fontos tényező az Unreal Engine 4-be épített támogatás, de ha kész a publikus SDK, akkor egy felhasználó is megcsinálhatja és megoszthatja a kódot a GitHubon. Így került bele a motorba a TressFX is. Ez a közösségi fejlesztés előnye. Olyasmi irányba mennek, mint a Unity.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
mike710
aktív tag
válasz BlackSoft #47 üzenetére
Egy 60as szerver számomra inkább előny mint hátrány egy háborús játékban, de 30-as szerverre ugyanúgy felmehetsz, ha meg valaki csalni akar csalni is fog bf3 ban ugyanúgy megteheti. Annyi idő volt kijavitani amennyi, elég durván fel lett fújva a dolog játszható volt a game eddig is számomra plusz elég sokat dobott az élményem a levulotion, egyszerűen nem volt alternatíva, mindig jöttek a patchek az új mapok stb. ( nem értem hogy nem unjátok a 3at) De az hogy kaptunk 4 kiegészítőt eddig a bugok javítja és továbbra is megy a fikázás elég durva. Haters gonna hate...
Ttomax ha 200 órád sincs benne az pont azt mutatja mennyire nincs tapasztalatod a játékban már ne is haragudj. Miért nem olyan ír aki folyamatosan követi az eseményeket?!
[ Szerkesztve ]
-
válasz BlackSoft #26 üzenetére
Ez a downsampling ugye azt jelenti, hogy magasabb felbontáson számoltatod a GPU-t, majd azt leskálázod a desktop fizikai felbontására?
Játék közben is használod? Úgy milyen a képminőség, mennyire helyettesíti az AA-t?
más:
végre egy GPU-król szóló hír, amiben nincsen benne a szokásos ki***ott konzolos mantra.J.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen