- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Milyen program, ami...?
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Programozás topic
- Mobilinternet
- Apple TV+
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Nem tudom, szerintem egy ilyen szerkezetet minden hazsnálat után az utolsó porcikájáig szét kell kapni, röntgenes vagy radioaktív repedésvizsgálatnak alá vetni, mielött újra rakétát csinálnak belöle. Ezt mindet figyelembe véve gyanús, hogy olcsóbb mindent újra legyártani és hagyni elégni.
-
Dyingsoul
veterán
válasz #06658560 #43 üzenetére
"A Tesla egy fantáziát ad el az embereknek, relative drágán, és veszteségesen így is. Az emberek meg kajálják."
Ezt úgy mondod, mintha valaki ártó szándékkal egy haszontalan törött gyufaszálat akarna rásózni másra... Komolyan mondom néha szégyellem magam azért, hogy még mindig itt tartunk. Nézem a híreket és amikor ilyet látni Kínában és sok más helyen is ahol baj van a szmoggal, BP is olyan büdös, mint az amit üríteni szoktam és az embereket nem érdekli, beszállnak, veszik az üzemanyagot, égetik és ássák a saját sírjukat... Senki nem gondolkodik el azon, hogy ez az egy lakható bolygónk van és azt is szép lassan tönkretesszük.
Ne értsetek félre, nem vagyok én egy olyan zöld ember, ha választhatnék egy Tesla és egy Lamborghini (álomautóm) között, akkor nagy valószínűséggel én is a Lambot választanám, de én akkor sem írnék ilyeneket egy olyan cégre ami oké, hogy drágán adja a termékeit, összességében nem olyan eszközzel teszi ezt, ami a kihalás felé vinne minket. Ezért is csodálkozok itt pár hozzászólón. Én is benzinest hajtok, de ha megtehetném, akkor igen is vennék egy elektromos autót, akár nem is Teslat. De azért leszólni valakit vagy egy céget mert mástól ezért pénzt kér el, még ha nem is keveset... Úgy is az költ rá, aki megteheti, nem értem miért kell őket is áldozatoknak beállítani.
Jah és én nem vagyok közgazdász sem vállalkozó stb... DE: Úgy nem lehet veszteséges valami, hogy igazából nyereséges, de még ugyanabban az évben/negyedévben olyan beruházásokat tesznek, kölcsönöket fizetnek vissza és felvesznek még nagyobb kölcsönöket, hogy emiatt lesz veszteséges az amúgy nyereséges cég? Valakik dobálóztak itt számokkal, amikből egy jó elemző akár sejthet is valamit, de azok is hitelesebbek lennének, ha rádobnátok egy linket az éves/negyedéves pénzügyi beszámolókról....
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
róland
veterán
válasz #06658560 #51 üzenetére
Ha a környezetvédelmi oldalt is bevesszük a képbe, akkor mindenképpen az újrafelhasználható terméké lesz az előny. Még akkor is, ha nem űrjárműként lesz hasznosítva, de a visszanyerhető "nyersanyag" nagy kincs.
A bevizsgálás az ÚJ eszköznél is költség, anélkül elég nagy kockázati tényező bármit is beépíteni. (Azért még nem tud 100%-os minőségben teljesíteni a mai ipari termelés.)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
-
Cathfaern
nagyúr
"A bevizsgálás az ÚJ eszköznél is költség, anélkül elég nagy kockázati tényező bármit is beépíteni. (Azért még nem tud 100%-os minőségben teljesíteni a mai ipari termelés.)"
Pont ezt akartam írni én is, egy újrahasznosított fokozatot semmivel se kell többet ellenőrizni, mint egy frissen gyártottat. Innentől meg szinte biztos, hogy olcsóbbra kijön az újrahasznosítás, legalább a nyersanyag költséggel.big-J:
Az úrsiklót pl drágább volt újra előkészíteni, mint egy sima olcsó rakétát legyártani, megvenni.
Ennek pontosan 0 köze van ahhoz, hogy egy rakáta fokozatot olcsóbb-e legyártani vagy újrahasznosítani. Az űrsikló "némileg" bonyolultabb szerkezet volt egy rakéta fokozatnál.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz Cathfaern #55 üzenetére
"Pont ezt akartam írni én is, egy újrahasznosított fokozatot semmivel se kell többet ellenőrizni, mint egy frissen gyártottat."
Ez így közel sem biztos, hogy igaz. Mivel már komoly terhelést kapott, olyan helyeken is, amelyek a gyártás során nem terheltek, komolyabb, másabb ellenörzésre is szükség lehet. Pl. egy bordánál gyártáskor a folyamattal tudod garantálni, hogy nem lesz repedésed, de egy használati terhelés után nem. Tehát máris egy pont, ahol ellenörizni kell pluszban. És jó pár ilyen pont lehetséges. A szétszerelés szintén pénzbe kerül. Vagyis nem lehet kijelenteni kategorikusan, hogy olcsóbb újrahasznosítani, mint gyártani.
#54 róland: Igen, az elégett anyag az pazarlás, szennyezés. Viszont ha környezettudatosak akarnánk lenni, a komplett ürkutatást vágnánk a francba ki, nem hajtanánk.
[ Szerkesztve ]
-
alevan
őstag
Eme rakétánál a cél a visszatérés volt. Miután minden rakéta biztosnágosan tud visszatérni, elkezdődik a következő fázisa a fejlesztéseknek: a rakéták újra felhasználása.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
gabor7th
addikt
Amikor a Baumgairtner ugrott az űrből meglepődtem milyen rövid idő alatt földet ért szabadesésben. Nem tudom, hogy amikor zuhant hány fokra melegedett fel a ruhája, de ha az bírta akkor egy rakéta is kibírná, ha nulláról indítva pottyantanák le. Namind1 ez a dolog biztos sokkal bonyolultabb, de miért ég el a rakéta zuhanás közben? Gondolom mert nagyon nagy sebességgel ér a légkörbe.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
#65675776
törölt tag
De, az űrsikló egy rakétafokozat. A benne található három SSME nélkül a rendszer mégcsak egy szuborbitális repülést sem lett volna képes teljesíteni, nemhogy földkörüli pályára állni. A három SSME adta a rendszer fajlagos impulzusának a ~45%-át, ráadásul ez a három hajtómű közel a teljes pályáraállási ciklus alatt üzemelt. A Space Shuttle rendszer első fokozata ugyanis maga az orbiter az üzemanyagtartállyal együtt.
A Buran valóban nem volt rakétafokozat, lévén csak kormányhajtóművei voltak. A rendszer főhajtóművei az Enyergiába voltak beépítve.
-
WonderCSabo
félisten
Elsore azt hittem errol szol a hir...
-
-szp-
aktív tag
válasz WonderCSabo #64 üzenetére
És hol kezdett gyanús lenni?
<!-- Hello tourist on the right side, hello tourist on the left side -->
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #06658560 #51 üzenetére
"By late 2013, with a published price of US$56.5 million per launch to low Earth orbit, "Falcon 9 rockets [were] already the cheapest in the industry. Reusable Falcon 9s could drop the price by an order of magnitude..."
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
big-J
őstag
válasz #65675776 #63 üzenetére
Én komplexitásában hasonlítottam inkább össze kettőt, az egyik egy fejetlen tubus a végén hajtóművekkel, a másik inkább egy repülőre hasonlít, raktérrel, kabinnal, legénységgel, cserélendő kerámiacserepekkel és nagyobb stresszen is esik át mert magasabbról jön. Így jóllehet egy-két nagyságrenddel kisebb lesz a falcon újra felkészítêse és már nem feltétlen mérvadó az úrsikló horribilis karbantartási ára.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #06658560 #69 üzenetére
Eléggé ismert, hogy mi mennyibe kerül így szerintem megalapozottan mondja.
Nem mindha Elon ne lenne kompetens a témába. Mellesleg ennél vadabb dolgokat is eldadogott ahol én is vakartam a fejem.... és lám van spacex, tesla, onesolar....Piac szempontjából persze nem lesz nagy áresés, mert különben kinyír mindenkit aki piacról él ugye már most is bajban van mindenki annyival olcsobb mint a konkurencia... és kap egy antitrust vizsgálatot.
(De csilliárdosra keresi magát és abból kiépíti a töltőhálózatot nemcsak US de EU/Kínában is és/vagy megfizethetővé teszi az elektromos autót és/vagy meglöki mégjobban a zöld/co2 nélküli energiatermelést és amikor úgy megtette/átélte.... amit szerinte kellet volna akkor felszáll a saját ürhajójára és irány a mars. Lehetetlen? Nála biztos nem.)don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
petipetya
nagyúr
Szép teljesítmény, szívesen néztem volna élőben is.
Ezzel meg is van számomra 2015 kedvenc eseménye, amely fontos a jövő szempontjából. Ehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy irány a Mars!
"nincs rá lezsóidő"
-
#65675776
törölt tag
Addig lesz egyszerű egy ilyen rakéta, amíg egyszerhasználatos, és nem a talpára száll le. Léthattad a Challenger esetében is, hogy az az egyszerű cső bizony roppant bonyolult tud lenni ha újra akarják használni. Ilyenkor már pár apró tömítés is kritikus fontosságú lehet.
Az orbiter újrafelékészítésének egyik legköltségesebb része a három SSME kiépítése, atomjaira szedése, és teljes átellenőrzése volt. Magának a sárkánynak a szerkezeti integritásával kb semmit sem kellett foglalkozni, ugyanis nem érte érdemben komolyabb terhelés, mint egy hajófedélzeti repülőgépet. Magát a sárkány teherviselő részét nem érte szinte semmiféle hőterhelés a leszállás során. A hővédelmi rendszer karbantartása került még sokba, de az meg valójában nagyon is sokat kibírt. A Columbia esetén egy rossz helyen megsérült egység miatt következett be a katasztrófa. Annál messze komolyabb sérülésekkel is szálltak le űrsiklók. (Az STS-27 során az Atlantison elég durva sérülések keletkeztek, a Columbia az STS-107 esetén ahhoz képest intakt volt.)
Ami a Falcom-9 esetén probléma lehet, és ami miatt sokkal részletesebb újraellenőrzést igényel az az, hogy ilyesmivel senkinek sincs tapasztalata. Nem lehet tudni, hogy hol vannak a határok, mekkora sérülések engedhetőek meg. Anno az SSME esetén is úgy gondolták, hogy nem kell majd vele foglalkozni. Ehhez képest az újrafelhasználás költségeinek elszállását jórészt a főhajtóművek ellenőrzési igénye okozta. De még így is olcsóbban kijöttek, mintha mindig új hajtóműveket kellett volna használni. Szinte mindegyik példány kibírt tíz repülést.
-
nagyúr
Az egyik egy embereket a világűrbe szállító rendszer, a másik pedig egy "sima" hordozórakéta.
Az űrsikló költséges ellenőrzése és újra indításra való felkészítése több tényezőnek köszönhető, amelyek még az előtt dőltek el, hogy az alkalmazott technológiát élesben kipróbálták volna. Ilyen volt az SSME és a szilikát hővédő téglák alkalmazása. Erről anno itt írtam részletesebben. De Da-Raa is leírta a lényeget.
Szóval eleve rossz ötlet már csak felhozni is a Falcon 9 ellenében az űrsiklót. Almát körtével...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dyingsoul
veterán
válasz #65675776 #73 üzenetére
Majd felteszik e-bayre, mint az első újrafelhasználható rakéta, történelmi darab, aztán meg is térül...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
válasz #52815360 #36 üzenetére
"Jó úton haladunk, hogy végre ember lépjen a Holdra"
Hehe. Igen... Erről a hírről nekem is ez jutott eszembe.
Bár én abba közel sem kételkedem annyira, hogy lépett már elő ember a Holdra, mint hogy ha megtette, utána még vissza is jött a Földre, főleg élve.
A mai napig épp elég nagy probléma egyszer elhagyni a Föld-et és a közeléből egyben visszajönni, de egy Hold-piknik az zsinórban két fel és leszállás szervizgangár, vagy akár "benzinkút" nélkül, mindezt úgy, hogy emberek is elférjenek és életben maradjanak a szerkezetben...
Szóval szerintem ha járt ott valaki, akkor az volt az utolsó napja. Örült magának, míg elfogyott az ellátmánya, aztán vagy fájdalmasan fizetett meg a sikerért, vagy elharapta a ciános szotyit...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
csongi
veterán
Nekem meg az jutott eszembe, ha ezt a megoldast meg a legkorbe valo belepeskor tudjak majd alkalmazni egy ur repulogepen, amit annyira lehetne lassitani, hogy a homerseklet nem lepne tul a fem turokepesseget, akkor nagyban segitene, es roviditene egy repulo ujra kiloveset. A legnagyobb megterheles a legkorbe belepeskor eri ez a kritikus szakasz a vissza tereskor. Bar a riziko faktor igy sem lenne kicsi, hiszen tobb uzemanyaggal kellene vissza terni,,,
-
Kékes525
félisten
Egy kísérlet nem kísérlet, majd a sokadik után dőlhetünk hátra, hogy megoldottuk. Persze ez egy nagyon fontos kezdeti lépés. Gratula a kivitelezőknek!
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
#65675776
törölt tag
Igen, ez rengeteg energiát, ezáltal rengeteg üzemanyagot igényelne. Az pedig uguye jelentősen növelné a tömeget, amit fel kell vinni. Emiatt jóval nagyobb eszközökre lenne szükség. Igen durván megdobná a költségeket.
Majd talán akkor lesz ennek realitása, ha a kémiai rakéták helyett valami merőben új megoldást fogunk használni.
-
Cathfaern
nagyúr
Hold tömegvonzása töredéke a Földének. Továbbá nincs légköre ami a legnagyobb zavaró és károkozó tényező fel és leszálláskor. Szóval az nem 2 fel és leszállás, hanem 1 földi felszállás, 1 holdi leszállás ami problematikusságában 0 a földihez képest, egy holdi felszállás, ami problematikusságában 0 a földihez képest, majd egy földi leszállás.
-
nagyúr
A mai napig épp elég nagy probléma egyszer elhagyni a Föld-et és a közeléből egyben visszajönni...
Azért pár százszor már megcsinálták. Igen, balesetek voltak, de hát senki sem mondta, hogy könnyű...
de egy Hold-piknik az zsinórban két fel és leszállás szervizgangár, vagy akár "benzinkút" nélkül, mindezt úgy, hogy emberek is elférjenek és életben maradjanak a szerkezetben...
Ehhez a legnagyobb űrrakéta, a Saturn V adott lehetőséget, a legénységnek pedig az Apollo CM-ben arányaiban több hely jutott fejenként, mint egynémely II.Vh-s tengeralattjáróban...
De akkor ezek szerint az sem volt lehetséges...
Szóval szerintem ha járt ott valaki, akkor az volt az utolsó napja.
Szerintem meg az összeesküvés oldalak helyett látogasd inkább például a NASA Apollo Archive-ot.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
csongi
veterán
válasz #65675776 #80 üzenetére
Igen! A merlegnek ket oldala van. . Bar jelebleg sok mas kutats folyik a vilagurbe valo kilepes modjarol, illetve ott hasznalhato hajtomukekrol. Nekem az urlift megoldasa tetszik, nanotechnoligia fejlodesenek koszonhetoen, egy lepessel kozelebb kerultunk a megoldashoz . Robbanas szeru a fejlodes, az emult sok 10 evben osszegyujtott tudast tapasztalatot, egyre gyorsabban hatekonyabban tudjuk hasznositani. A leszallas maga nem csak itt a foldon sikerulhet. De rengeteg informaciot kaptak, hogy ekkora gravitazio melett is le lehet igy szallni. De azert biztos vagyok benne, hogy ez nem csak sajat kutfobol jott, hanem penzugyileg is tamogatott kutatas kiserlet volt, amibe a Nasa az Esa is erdekelt lehet, es ez igy is van jol, igy lehet elore jutni. A marsi utazas egyik sarkalatos pontja a landolas. Jelenleg csak oda vezet az ut, de mi van akkor ha megsem. A holdra szallaskor volt lehetoseg tobb alkalommal is tesztelni az ilyen leszallast, de joval kisebb gravitacio mellett, es legkori problemakkal sem kellet foglalkozni. A marson, viszont kell, ami nekem kicsit zavaros. Mivel nagyon ritka a kozeg, ezert egy 120kmes szel valojaban mekkora toloerot gyakorolhat a testre, mindezt megspekelve egy alacsony gravitacioval a foldihez kepest. , szoval, ha itt sikerul akkor ott is sikerulhet. . De ez a fajta meghajtas erosen korlatozza ezeket. Hidrogennel repulni nem nagy elvezet, bar amig oxigennel nem talakozik addig nics gond, kemiai meghajtok meg a sulyukhoz kepest keves energiat adnat. Egyre izgalmasabb, mivel haladunk a scifi filmekben lathato le-fel szallasok iranyaba. Remelhetoleg lesz elegendo ido is, hogy sikeruljon kifejleszteni, megvalositani.
-
Remelhetoleg lesz elegendo ido is, hogy sikeruljon kifejleszteni, megvalositani.
Itt milyen határidőre gondoltál?
(#83) arnyekxxx
Rosszul. Nem vagyok művelt a témákban, ez holdasdi csak a saját hülyeségem.
Most az jutott róla eszembe, mikor egy tőlem intelligensebb, tanultabb és elismertebb embertől (egyetemi tanár) hallottam olyat, hogy érti a képletlevezetést és látja a saját szemével, hogy tényleg működik a dolog, de mégis nehezére esik elhinni, hogy képes elemelkedni a földtől egy helikopter (vagy bármilyen repülőgép? régen volt...).Hasonló jellegű kételyem van Hold ügyben, de csak azért, mert közben hidegháború is volt, ami extra motiváció lehetett bizonyos mértékű csalásra, avagy értelmezés szerint durva egyszerűsítésre/spórlásra.
Nem tagadom, hogy lehetséges lehetett, csak tippre valamiért azt gondolom, hogy talán mégsem úgy volt.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
csongi
veterán
tok egszeru az emberiseg oraja ketyeg es mielott lenullazodna meg valosulnak ezek a fejlodesek? Ha nem lesz eleg ido akkor a fajunk kihalasra iteltetett, csak a vilagur meghoditasa, vagy a teljes termeszet feletti iranyitas adhat lehetoseget a tovabb elesre. szerintem kb par ezer ev lehet hatra, es az is erosen tulbecsulve. Egy mega katasztrofa mar a kuszobon van. Meglatjuk milyen hatasfokkal gazfalkodik az emeber. Vilagegyetem idovonalan csak perceket kapunk. .
-
gabor7th
addikt
Ezt az időt többféleképpen kitolhatjuk... Pl. nem kéne tömegesen gyártani úgy a dolgokat, hogy hamar tönkremenjenek. Nem kéne elektromossá tenni, ami megy passzívan is. (M2M a háztartásban) Egy csomo egyszerhasználatos eldobandó dolgot lehetne állandóval kiváltani.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Sajnos a kapitalizmus egyik fontos eleme, hogy minél előbb újra vásároljon az ember, ezzel óriási károkat okozva... Kell valami más a kapitalizmus helyett. Különben egy kifosztott szeméittelep lesz a Föld hamarosan.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
alevan
őstag
Ha így is lesz, az emberiség nem fog kihalni. Számunk lecsökken, alkalmazkodunk, visszatérünk a gyüjtögetős-egymásra vadászós életmódra.
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Dare2Live
nagyúr
Ez inkább az emberi természeté.
Rengeteg helyen lehet venni minőséget vagy jobb minőséget.
Nincs rá kereslet. Informatikánál maradva pl giga lapoknál 100db sima giga lapra jut egy BK (5év garancia...), 30db 1-2év garis 8-15efts tápra egy minőségi 5-7év garos 25-40efts....
Nem mellesleg sokszor az olcsó termékek is nagyon sokat kibírnak minek adjon vki 10-20eftt billentyűzetért/egérért amikor egy jól megválasztott 2/3efts Genius is kibír aktív használat mellett is 5+évet, sött átlagos használat mellett annyit, hogy kell a PS2->USB átalakító.Mellesleg megfelelő ráfordítással kvázi mindent újra fel lehet dolgozni. Normális országokban gyüjtöd külön a műanyagot, fémet, papírt, üveget, lebomlót... Megfelelő törvényi szabályozás kell meg mérnökök. Ennek az eredménye pl, hogy EUban már most az autóiparban felhasznált acél 80% újrahasznosított.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"hogy érti a képletlevezetést és látja a saját szemével, hogy tényleg működik a dolog, de mégis nehezére esik elhinni, hogy képes elemelkedni a földtől egy helikopter"
nekem a kerék is gyanus....
"de csak azért, mert közben hidegháború is volt, ami extra motiváció lehetett bizonyos mértékű csalásra"
Szovjetek végig követték és harsogta volna minden ha csalás lett volna. Szépen elismerték ez most USnek sikerült elsőre.
Amúgy ha igazi konteos vagy akkor ott a sima űrutazás akár gagarintól... abba is lehet kételkedni. Ürálomás is kamu....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
arnyekxxx
veterán
mert közben hidegháború is volt, ami extra motiváció lehetett bizonyos mértékű csalásra, avagy értelmezés szerint durva egyszerűsítésre/spórlásra.
Mármint abban a hidegháborúban amiben a ruszkik centire végigkövették a saját eszközeikkel az egész küldetést, sikerült az USA-nak bekamuzni az egészet. Többször. Ez tulajdonképpen nagyobb teljesítmény lett volna mint megcsinálni a holdraszállást
ja látom volt már
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen