- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bittorrent topik
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Mesterséges intelligencia topik
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Milyen routert?
- ASUS routerek
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Elolvastam ezt az MK-kisokost és épp az oldalukat nézem.
Fontolgatom, h belépek a biztosítás miatt. (így hírtelen nem látok bicikli felelősségbiztosítást máshol, netrisk-en pl)
Mi a véleményetek?
Van esetleg még vmi olyan szolgáltatásuk, ami érdemleges lehet? Pl ez a mikropontos "DNS védelem" megéri az árát? Hasznos, vagy csak vakítás? Olyan ez, mint az állatokba ültetett chip, ami itthon nem elterjedt, ezáltal fel sincsenek rá készülve az illetékesek (sintér, rendőr, bicikli üzlet dolgozója, akárki) -
Teasüti
nagyúr
válasz Nyugdíjas #5740 üzenetére
Jah, zebrán is gurultam már át rendőr kocsi előtt a szemük láttára, aztán le se sz@rtak.
Mondjuk az enyémen kizárólag a hátsó prizma hiánya kifogásolható, gondolom az azért már látszik messziről a yardnak, h érdemes-e egyáltalán foglalkozni az elvtárssal.szerk: aztán mellettük tovább a járdán, méghozzá az menetiránnyal ellentétes oldali járdán, ha ez számít. (egyik ismerőst ezzel az indokkal büntették meg egyszer, még csak nem is a járdán való közlekedés tényével, hanem hogy rossz oldali járdán ment. Pff... De aztán erősen kétlem, h az ős esetében ne lehetett volna még akár száz másik problémát is találni. )
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Dluinet #5793 üzenetére
Néztem én is, 48-as tér és Orfű közt, de elég érdekesen tervez.
Az orfűi bicikli utat sztem nem ismeri, vagy legalábbis fura, h az autó úton visz végig itt-ott.
Meg én nem látom a logikát abban, h a búza térről levisz a rendőrkapitányságon át a parasztig és úgy fel a Széchenyi térre. Búza térről Széchenyi tér kb 2 perc lenne légvonalban - nyílegyenes úton akár - de e helyett elvisz egy 10 perces útra, meg még másszak dombot is.szerk: még ha a tilosban nem is visz át (eh milyen becsületesen tervezi az utat), de Ágoston téren keresztül az alagúton áthaladva ugyanott vagyok mintha átmentem volna a Király utcán, csak másztam egy kisebb fajta dombot.
Melyik jobb, 5% emelkedőn 1 km, vagy 20% emelkedőn 150 m?Szóval még mindig értetlenül állok a kerülők előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Holnap? Akkor már este is jó lenne.
-
Teasüti
nagyúr
Kökényt nem tudom hol van, de jól hangzik! Amióta biciklivel vagyok, szeretem felfedezni a környezetem.
4 is megfelel, úgy én még bőven visszaérek edzésemre.
Én belvárosból jövök.
Régi elkerülőn Bőrgyárnál szoktam kimenni kertibe, majd Táncsics M úton.MZsoltee ha gondolod találkozhatunk vhol a környéken és kimegyünk a Malomvölgyi bicikliút elejéhez. Vagy te merre mész? Nagyárpád felé az ország úton?
szerk: off
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Körbe PÜzni az milyen már? Erre való a fórum, 2-nél több ember társalgására.
Nekem akkor csak jelöljetek meg egy helyet meg egy időt és ott leszek!
Én erre gondoltam egyébként: [link]szerk: még mindig off
Dédász parkolót mutassátok meg nekem térképen kérlek!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Azt el lehet játszani, h fogok egy szikét és levagdosom a bütyköket a külsőmről (mondjuk a közepéről, a szélsőket meghagyva), így simább futófelületet létrehozva?
(#5916) Misály
Miért ne? Ez a kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #5919 üzenetére
Értem, köszi!
szerk: Bizonytalan vagyok, h komolyan vegyem-e, amit írsz, vagy csak még nem látom benne a gúnyos iróniát.
Mit értesz az alatt, h "nem ők"? Talán az éles kövek? Meg a fentiek miért akarnának sima futófelületet?Misály: jó a gondolat, csak ha azt nézem, h évekig koptattam az egyiket a párból és még mindig megvannak a bütykök, akkor azt kell mondjam, ez egy igen hosszútávú projekt lenne.
Főleg, h mai fejjel már nem érzem szükségességét, h farolva közlekedjek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na most akkor, mivel nem értek a szóból, egyszerűbb, ha azt mondjátok hülye vagyok és kész.
(#5924) DemonDani
Biciklinél nincs jelentősége a mintázatnak vízelvezetés szempontjából. Ez nem autó.
Teljesen eltérő tömeg/felület arányok vannak, biciklinél nincs aquaplaning.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #5926 üzenetére
Wow, érdekes infó.
Ennyi erővel mehetnének slick-en is, ha már a tapadás nem lényeg 50-nél lefelé az erdőben...Köszi a magyarázatot!
(#5926) venember83
Jogos, a szélsőséges helyzetekre nem gondoltam, mint mikor 70-nel száguldozunk lefelé a dombról esőben...
De az esetek többségében nincs felúszás, mivel a keskeny gumi kicsi futófelületére arányaiban nagyobb tömeg kerül, mint egy autónál. Mindezt megfejelve a gumi tórusz jellegű formájával (ellentétben a kocsik lapos gumijaival), egész egyszerűen könnyedén kihajtja maga elől a vizet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Innen:
Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esős időben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külső elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépő kontaktus egyenes, és merőleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendő lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnő az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.A kerékpárnál ez nem fordulhat elő. Először is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentős vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külső egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt.
A tömeg/felület arány számításba inkább nem bocsátkoznék, mivel a sok változóhoz szinte végtelen kombináció társul. Mégis egészen pontosan milyen feltételeket kellene összehasonlítani egymással? Másrészt így hasraütésre nem tudok meghatározni egy felfekvő felületet (esetleg nyomáspróba festékkel) és hírtelenjében nem találok erre vonatkozó adatokat a neten.
Ha meg kellene becsülnöm, azt mondanám, h nagyságrendileg hasonló lehet az arány egy átlag városi autónál öntömeggel és egy átlag MTB-nél átlag testtömeggel. De ha már outit nézünk, ott a nyakamat rá, h a bicikli javára tolódik el a tömeg/felület arány. Már az MTB-hez képest is szvsz egy nagyságrenddel kisebb lehet a futófelület.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #5934 üzenetére
Mondjuk erre legkönnyebben úgy lehet választ kapni bármiféle számítás nélkül, egyszerű paraszti ésszel, h meg kell nézni egy laza talajon, h a bicikli mennyire süllyed el, és egy autó mennyire!
Sztem outival nem is lenne érdemes bemenni enyhén áztatott laza talajra, mert nem jössz ki onnan. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #5939 üzenetére
+1
To all:
Amúgy ezzel ne gyertek, h kanyarodás, meg mittomén. Szar érzés, ha kiesik alólad az első kerék, átéltem már. De felúszáshoz köze nincsen.
Vizes úton nemes egyszerűséggel alig tapad, de nem azért, mert bármilyen vízhártya alakulna ki a gumi alatt.Félkör profil miatt bedöntve se növekszik meg jelentősen a felfekvő felület. Nagyobb nyomáson meg kb semennyire.
Vizes aszfalton inkább dönteném be egy slick-el a gépet, mint egy bütykös tereppel.
Utóbbi deformálódik, kúszik lefelé az ívről, és nem is fogja az utat.Én már ott tartok, h ha leesik egy kis eső, akkor már nem is merem bedönteni szinte semennyire aszfalton 20 km/h felett. Elég volt egyszer így elesni.
(#5936) Tamoo
Miért lenne az? Akkor az aquaplaningről beszélgetni is fölösleges. -
Teasüti
nagyúr
Tud vki felkarra erősíthető telefon tokot Pécsen?
Csak árgépen találtam ilyet, de nekem kb azonnal kéne.
Ilyen hervis, vagy hasonló sportüzletben előfordulhat?Nem tudok mit kezdeni a telefonnal, táskában nem jó, mert nem látja a műholdakat.
Kormányra rakható tartó meg beszerezhetetlen, csak neten létezik az enyémhez.szerk: jön vki Orfűre?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ma, második nekifutásra sikerült felmenni a Mecseken pihi nélkül (na jó, egyszer félreálltam lefényképezni egy szarvas bogarat, jah meg még a domb alján haverkodni egy teknőssel).
Mobilra nincs ötletetek, h hova kellene rakni, h lássa a műholdakat? Nadrág zsebemből már nem lát ki. Pedig most nagyon kíváncsi lettem volna, h mennyi szintet másztam.
Meg is vagyok dögölve, jót fogok aludni.Ami fura, h a lassú mászás után lefelé gurulva a hátsó fékem elkezdett nyöszörögni, meglestem, majd látom, h más vmi elkezdett belemarni az abroncsomba.
Mindkét oldalon.
Kavics nincs a pofák közt, még ott helyben kiakasztottam és jól összekentem a kezem, amint simogattam a fékpofákat, de nem éreztem semmi beszorult oda nem illő dolgot.Holnap első dolgom lesz kioperálni és megvizsgálni közelebbről.
Amúgy ha a pofákon még megvannak a "blokkok" és a köztük lévő árkok még nem tűntek el, akkor még nincs elkopva, ugye?szerk: jut eszembe, mivel csak egy féket használtam (kíméltem a hátsót a továbbiakban), ezért a hosszú lejtőn egy idő elkezdett nyöszörögni (vagy talán vinnyogni? már nem emlékszem, de hangja volt) az első fékem is. Furcsállottam, félreálltam és éreztem, h bizony felforrósodott a felni. Ez a hang gondolom a hőmérséklettel jön elő.
A kérdésem az, h ekkor leszálltam róla egy kis ideig, nyílván, de amikor elkezd hangoskodni a hevülés következtében, akkor ez még egészséges határ? Tehát ez jelzi nekem, h elérkezett a tűréshatárhoz? Vagy már ezt is el kéne kerülni?
Mi történhet legrosszabb esetben? Eldurran a belsőm?
Annyira nem volt forró, h ne tudtam volna megfogni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MZsoltee #6011 üzenetére
Nem voltam célirányos, a bicikliút csak egy részét képezte a kis túrámnak.
De 16:15-kor indultam és 19-kor érkeztem haza.
Ezúttal csak 44 km, megint Postavölgy után (itt dolgom volt, betont locsoltam) mentem ki Uránba, onnan fel. De Remeteréttől nem mentem tovább Orfűre, inkább felkanyarodtam az outisok után ott jobbra a műúton.
Mocskok megint elmentek mellettem, de lehet megpihentek fent, mert beértem őket, aztán vérszemet kaptam és a nyomukba eredtem.
Nem kellett volna, arra felfelé az út elég durva itt-ott. 10% és legalább olyan hosszú, mint a bicikliút. De nem volt még elég nekem, így rögtön rádupláztam a mászásra. Azért közben rájöttem, h megszívtam a répát.
Olyan 11-12 átlaggal másztam, beelőztem egy merevfarú MTB-st, aki vmi rettenet kicsi fokozatban ment.
Kb ugyanolyan pedálfordulattal ő csak olyan 6-7 km/h-val ment, én 11-el.
Jól jönne néha ilyen extra nagy áttétel, irigylem tőle.szerk: amúgy rendszeresre tervezem ezeket, ha időm engedi majd. Szóval ha kedvet kapsz, szólj majd rám!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ez egy nagyon jó kérdés, egyszerű bermuda gatya, oldalzsebbe raktam (lábam oldalán, alatt volt a telefon menet közben), gondoltam itt még van egy kis rálátás. Nincs.
Velox-ot izzítottam be (ez érdekes másodperceken belül talál jelet, sportypal meg 10-20-30 percekig tököl), de mikor újra előkaptam, ugyanúgy nullán állt minden számláló, időt kivéve.
Samsung monte a páciens, ezek után biztos vmi gagyi antenna lehet benne. -
Teasüti
nagyúr
válasz MZsoltee #6018 üzenetére
Az egy cross, még mindig.
Nekem is tetszik amúgy, de én nem tudnék lemondani a felfüggesztésről.(#6017) szki
Ezt meg nem mondom neked, ehhez a részéhez még nem értek.
Esetleg megszámoljam a fogakat?Legnagyobbal mentünk mind ketten a fenti példában, csak meg voltam lepődve, h neki mennyivel nagyobb. Szinte sétatempó volt olyan emberes 80-as pedálfordulat mellett (ránézésre).
Sztem nekem is ilyen fajta teló jutott, h szabad rálátás kell neki.
Ezek után kíváncsi leszek lesz-e jel a domboldalban a fák közt.
Azért felkaron sokkal jobb helye lenne, mint a combom alatt, gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Fékekhez vkinek hozzáfűznivalója?
Ha egy betét elkopott, akkor létezik, h fém a fémmel érintkezik?
Mert gyanús, h a jelenség mindkét oldalán látható az abroncson. Egy pár fékbetét kb üzemórára pontosan egyszerre kopik el? -
Teasüti
nagyúr
Sztem itt a méret a lényeg. Több anyag, tovább bírja; nagyobb felfekvő felület, nagyobb surlódás. Egyszerű, mint a faék.
Én nem pöcsölnék rajta (sztem nem is fogok), bemennék a kedvenc boltomba és a polcról választanék vmit, ami tetszik.
(#6024) dunc
Akkor állítsunk fel egy sorrendet:
1. először megjön a hangja (az még nem gáz?),
2. ha elmegy a fékerő, na ott már gáz van (ez lenne a bizonyos tűréshatár ezekszerint?),
3. eldurran a tömlő a hőtől.Ez így helyes? Tehát a belsőt nem kell félteni, mert előbb megy el a fékhatásom, mint h bármi más túlhevülne?
(#6027) fidig
Sztem hülyeség. Az itt szerzett műveltségem alapján ( ) nem ajánlanám senkinek, mivel a jó tárcsa annyi, mint egy komplett bringa, a gagyi tárcsát meg nagy ívben kerülni kell.
Meg szintén emlegették már itt, h egy jó V fék felér egy jó tárcsával.
Én inkább a V féket fejleszteném, olcsóbb és látványosabb.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Bár nem akarok ezzel vitába szállni, annyira azért nem értek hozzá, de szvsz a hátsó kerék már a fékezés hiányától is kitörhet. Már szimplán a tehetetlensége okán (igen, ahogy a fékezetlen hátsó kerék "meg akarja előzni" az elsőt).
Megint csak szvsz, mindkét fék használatakor először a hátsót húzom, ezzel stabilizálva a gurulást, majd utána az elsőt. Csak egy pillanat különbséggel. Így az első akkor kezd el fékezni, amikor már megnövekedett rajta a tapadás a tömeg előre lendülése miatt.
Nyilván nem satuzzuk le a hátulját és nem fog kitörni... Sőt, a hátsót szvsz érdemes apránként felengedni, ahogy lassulunk, illetve ahogy feszítjük minél jobban az elsőt.
Azért, mert minél kisebb a súly rajta, avagy minél kisebb a sebesség, annál könnyebb satuzni.
Sztem ezért is érdemes a hátsóval kezdeni, mert könnyebb érezni a tapadását a fék megfeszítésekor, mint utólagosan korrigálni, ha esetleg mégis állóra satuzod.
Kanyarban meg extra óvatosan, mert nagyon hamar le lehet esni az ívről még aszfalton is.(#6028) venember83
Az a használtan 30 az mennyi újonnan?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt olvastam én is régebben, de arra a részre már nem emlékeztem, hogy konkrétan el is emelkedik a hátsó kerék az útról.
De jó, h íjrák, h aszfalton nem lehet állóra fékezni az elsőt. Ez ad némi bátorságot, h igenis meg lehet tépni azt a féket.Viszont ha elemelkedik, akkor megint ugyanott vagyunk, mintha lesatuznánk. Megelőz minket a hátulja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Most vettem egy garnitúra fékbetétet, a gyári betétekben vmi fémforgács bukkant fel és az kezdte el marni a felnimet. De azért elégedett vagyok velük, 8 évet kibírtak.
Pécsiek: ezt nézzétek mit találtam a Fitboys-ban!
Szombati túrázás lesz úgy érzem.
Nekem a 30 km-es szimpatikus, mivel még életemben nem voltam ilyen rendezvényen.
Kell egy kitűző és póló!
Épp néztem a szintidő 6,6 km/h átlagot jelent, mondjuk nem tudom milyen a terep, de alapesetben ezt gyalog is megcsinálnám.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MZsoltee #6115 üzenetére
Áhh, tegnap széthajtottam magam, ma is rákényszerültem egy 30 km-re (ebben a hónapban már bérletet sem vettem, abszolút átálltam bicajos közlekedésre) és remegő lábakkal szálltam le, edzésem is volt, és térdek feletti szalagok éppen húzódás előtti stádiumban vannak - ha tovább terhelem, akkor baj lenne. Örülök, h élek.
Holnap pihenni szeretnék szombatra.Maximum egy ilyen light-os regeneráló körben benne lennék, városnéző tempóban, erőkifejtés nélkül. Mint amin voltunk, csak ezúttal a domb alján inkább leszállok.
Nem akarok dombot látni szombatig! -
Teasüti
nagyúr
válasz MZsoltee #6063 üzenetére
Igen, ez vhogy ismerős.
Elég "lazák".Mikor bevittem nagygenerálra, akkor vhogy nem én szabtam a feltételeket, hanem a szervizes sorolta nekem, h mit fog elvégezni rajta, mit cserél, stb. Mindezt úgy, h még nem is látta a gépet közelről. szinte belém fojtották a szót, hogy már arra sem emlékeztem, h milyen nyűgökre akarom még figyelmeztetni.
Hát, mondanom sem kell, h nem úgy kaptam vissza, h konkrétan MINDENT átnézett, egy fenét.
Pl lövésem sincs, h a hajtóművem, láncok, lánckerekek milyen állapotban vannak.
Csak annyit mondott előtte, h ne szarjak be, egy tip-top gépet fogok visszakapni.Én úgy képzeltem még előtte, h ez egy kétszereplős játék, egy partneri kapcsolat.
Meghagytam a telefonszámom is meg minden, ha kellek, kérdés van, vagy dönteni kell vmiben, szóljanak.
Áhhh, önállósították magukat. -
Teasüti
nagyúr
Lehetséges megemelni (bunny hop) egy MTB hátulját bármiféle pedál/láb rögzítés nélkül?
Ha igen, hogy? -
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #6138 üzenetére
De mi a technikája? Mert tépem, húzom, rugózok, rángatom, de csak az első kereket tudom kiemelni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz DemonDani #6143 üzenetére
De, de ezért nehezebb is a dolgom. Meg nem DH minőségű, h csak úgy átszáguldozzak a fent említett akadályokon.
To all:
úgy érzem egyedül indulok holnap azon a teljesítménytúrán.Amúgy úgy néz ki mégis csak látja a telefonom a műholdakat (igaz, most nem oldalzsebben volt, hanem övtáskában a hónom alatt). Gyanus, h user error volt korábban, mivel semmi jelét nem látom, h a program működne a háttérben.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Véleményetek szerint mennyi esély van arra, h holnap reggel 8:30-ig beüzemelek és összeismerkedek egy friss telepítésű trekbuddy-val?
Jó néven vettem volna, ha a szervezők raknak fel tracklog-ot az útvonalról, de sztem ez naív ábránd, nem több.
A szintidő sztem csak akkor lesz elég, ha nem tévedek el semerre. -
Teasüti
nagyúr
Villámkérdés így túra előtti éjszakán:
oldalirányban kotyogó hátsó kerékkel mi a t.kömet kezdjek??
Mit kell meghúzni rajta? Kibírja így a túrát?Ahogy az én laikus szemeim látják, mintha a csapágyak kotyognának.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #6185 üzenetére
Karbantartás menete. Ez szerint a kotyogó csapágy valószínűleg ki van lazulva. Fura, h az első kerék meg nem kotyog. Ezt holnapig szétszedni tuti nem fogom, ki kell bírnia így, nincs mese.
Utána szerviz, így kezdőként meg főleg szerszámok nélkül azt se tudom hogy kezdjek neki egy hátsó kerék kivételének. -
Teasüti
nagyúr
Na megvolt a teljesítmény túra. Erős középmezőnyben végeztem a magam kerek 3 órájával. (4:30 a szintidő)
A legtöbbek mögöttem érkeztek 5-10 perccel, ahogy nézegettem az eredményeket. Olyan 30-an lehettünk kb. Volt egy elvetemült srác, aki 1:44-es idővel hozta a terepet.
Mondjuk olyan bringával én se 20-al ereszkedtem volna lefelé terepen... Az emelkedők kegyetlenek voltam, én rutintalan a kijelölt útvonalon haladtam szigorúan és elég sokat kellett tolni. Meg egyszer gps bevitt egy mező közepére, ahol való igaz, h volt turista jelzés, de vagy méteres gazban gázoltam.
Eltévedtem párszor, de majd jövőre! Ha van helyismeretem, akkor hoznék rajta egy 10 percet, ha jobb bringa van alattam még 10-15-öt is, ha pihenők nélkül megyek, akkor még egy 15-20 perc mínusz.
Gyönyörű szép bringák voltak, a legtöbb speci és cannondale volt, de akadt cube és merida is. A lefty villákon megint elcsodálkoztam, h h életképes egyáltalán ez a megoldás.
Ismerős nem volt, nem jöttetek. De volt egy idős emberke, az utolsó szakaszon. Vele jöttem le a hegyről. Nem volt stresszes. Kapott pezsgőt a legidősebb résztvevő címével.
Azért az tetszik, h tudtam tartani a tempót az én kis neuzeremmel a sokszor értékesebb bringákkal. Mondjuk úgy érzem egy generálozás ráfér a gépre.
Ez már erősen a határain túl volt.szerk: a gpx-et kijavítottam az oldalon, pl kiszedtem belőle a hazautat (meg az eltévedéseket ) és csak a célig mutatja az utam. Jövőre kelleni fog ez a nyomvonal, addigra be kéne üzemelnem egy navigációt is, mert most még trekbuddy-val csak térképészkedésre jutottam. Időre órám szerint mondtam a 3-at, mivel a visszaszámlálóm 1:34-en áll. A gpx-ben nem tudom a célig miért mutat nekem negyed órával többet. Vagy lehet nem kellett volna levágni az utána lévő hazautat? Nem akartam módosítani, mert aszondja akkor elvesznek a statisztikák és grafikonok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hát, most h voltam "igazi" terepen, azt kell mondjam aszfalton túl könnyű. Ennyi energiával, amennyit ebbe a 30 km-be fektettem, máskor elmegyek műúton 70 km-t is. És akkor még outin nem is ültem. Rengeteget kivesz az emberből egy mászás, ha a kövek dobálják a gép seggét és kipörög a kerék. Ha ugyanaz az ösvény aszfalt lenne, röhögve mentem volna fel.
El kéne néznem ebbe a pécsi merida kölcsönzőbe és egy jó géppel bejárni megint a túrát. Kíváncsi vagyok, vajon megfelelő technikával meg lehet-e ereszteni lefelé fék nélkül úgy, h az még ne fájjon a bringának. Tehát bírja-e üzemi szinten?
Másrészt mikor egy-két kilométeren keresztül csak lefelé ereszkedtünk és izomból kellett tartanom magam a kormányon, akkor enyhén elzsibbadt a gyűrűs ujjam az ergonómikus markolatok és kesztű ellenére.
De ez olyan szinten, h még most is tompán érzem az érintést a bőrömön.
Remélem azért nem maradandó...
Ezen a BBB markolaton nem szuper az integrált szarv, mert a szarvak elveszik a hasznos szélességet a markolatból.
Arra gondoltam, h a kormányon mindent beljebb költöztetnék, majd a markolat dugóit visszaraknám a a beljebb tolt markolatba, végükön kilyukasztva, majd még ezekre rá a szarvakat. Így jobban elférne az XXL-es tenyerem, mert jelen helyzetben éppen csak kényelmes a markolatváltó és a szarvak között. -
Teasüti
nagyúr
Karórát biciklihez, milyet? Esetleg pulzusmérőset?
A régi sportórám megadta magát. (idáig nem tudtam elpusztítani, na most amióta biciklizem pár hónap alatt lerázódott a kezemről )Amúgy ha ilyen memóriás karóra méri a pulzust, akkor utána az adatokat össze lehet fésülni az edzés többi statisztikáival (gpx) timecode alapján? Vagy hogy megy ez?
Sztem annyiból, amennyibe egy BT pulzusmérő kerül, már egyszerűbb karórát is kapni. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Hátsó kerékagy csapágyakon tudok állítani úgy, h nem szerelem le a kereket?
Bal oldali anyákhoz hozzáférek, azokon tudnék húzni. -
Teasüti
nagyúr
Mi a legolcsóbb ár egy kerékszettre, általános használatra, amit azért már jó szívvel lehet ajánlani? V-fékes 26" MTB, hátul jelenleg menetes 7-es shimano koszorú.
Belső és köpeny nem érdekes, csak kerék.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- sziku69: Szólánc.
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB
- Hama Ultraslim Fali konzol (TV)
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 12,9 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal DEÁK TÉRNÉL Átvehe
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen