- Synology NAS
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Linux kezdőknek
- Windows 11
- Bittorrent topik
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42295 üzenetére
Ne azt nézd, h mennyiből lehelsz életet a bringába!
Persze az ésszerűség határain belül. Ha úgy látod érdemes foglalkozni vele és használni akarod, akkor megéri.
Azt nézd inkább, h lesz egy használható géped!Én kisebb vagyont raktam bele a Neuzer-em felújításába, de nem volt kidobott pénz. Azóta jól szolgál és fog is hosszú-hosszú ideig.
5k-ért egy pár gumi nem a világ vége, ezt ugyanúgy ki kell fizetned, mindegy mire rakod fel.
Én ennyiért "csak" téli gumikat vettem.Iparis agyad van? Meglepne egy "hulladék" bringán.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Packersbay #42304 üzenetére
Megarange-hez: igaz.
Korábban én is szerettem volna, de nem tudom megállapítani, hogy jó-e a váltómhoz, így letettem róla.Én úgy tudom a 6/7/8-as fogsorhoz ugyanolyan láncok használatosak. 9+ rendszereknél kezdődik a vékonyított lánc.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #42334 üzenetére
Nem értitek a lényeget, neki a sörhasra feszülő mez okoz örömteli pillanatokat.
Tehát az egész bringásban a pocak, mint kakukktojás. Egy Dura Ace szetthez már szerintem sem dukál a lógó pocak.(#42338) deicide
Úhh bazdmeg, egyszer elmentem hallgatózni egy kedves emberhez, mikor kiműveltem magam a témában.
Örülök azért, h véget ért az audiofil korszakom, a bringa izgalmasabb hobbi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #42340 üzenetére
Hi-fi nem jó példa, komoly hangrendszer nem (csak) arról ismerszik meg, h milyen bömböltetve.
Hanem mit produkál halkan.
Sport kocsi se jó példa, az sem arról szól, hogy csak 300-al lehet vezetni.
Egy közönséges előzésnél is meghálálja magát a lóerő, sokkal biztonságosabb, ha van tartalék.
Nem mindegy, h milyen gyorsan előzöd meg a másikat, hogy vissza kell kapcsolni, kihuzatni és még mindig úgy kell felkapaszkodni az előtted lévőre, vagy odanyomod neki és elmentél...
Ez csak az igényekről szól és arról, h megteheti.
Emlékeztek még mikor linkeltetek egy többmilliós Speci fully-t, amire pálcás sárvédőt akaszottak és városi bringának használták? Ott is feljött ugyanez a téma. Hát Istenem, megteheti és meg is teszi. És igaza van, k.b.szott kényelmes városi bringa lehet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tudjátok esetleg hol tudnék beszerezni ilyen felkarra csatolható telefon tartót?
Nagy hasznát tudnám venni a gps-hez. Zsebben, hátitáskában, nyereg/váz alatt mégse az igazi.
Főleg futáshoz, de bringázáshoz is simán.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #42354 üzenetére
Sztem egy Fox-ot se csak freeride-ra lehet használni/kihasználni.
Mi ökörség van abban, ha vki a kátyú kisimítására veszi igénybe?(#42355) csabi94
És mi ennek a hivatalos magyar megnevezése?(#42357) Toomy
4k? Annyit nem adnék érte. Felét maximum.
Decathlon? Gyűlölöm azt a helyet!!! (Mifelénk nincsen)(#42354) Doki-HUN1978
Csak az a seggrakéta épp csak szét nem esett. Kettő közt a legnagyobb különbség, h a Porsche gyárilag ilyen igénybevételre lett tervezve, az nem hullik szét alattad.
Jó, belátom nem is városi körülményekre gondoltam elsősorban, hanem országútra.
De ha vki sportosan vezet? Lehet 0-50-et is menni két másodperc alatt, és 50-el venni azt a kanyart, ahol más autó 30-ra lassít. Kresz nem szabályozza, h milyen intenzitással kell gyorsulnod.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #42354 üzenetére
Amúgy városban is jól tud jönni. Közönséges két sávos úton is tudsz vele biztonságosan előzni ott, ahova egy lassú kocsi nem fér be már be, mert jönnek szemből. Természetesen az ilyen dinamikus helyzetekben is jól jön a sport karakterisztikája a kocsinak.
De offtopic.(#42358) csabi94
Zseniális!
Én már kerestem mindenféle kulcsszóval: telefon, táska, öv, tartó, sport, felkar, kar, csatolható, bizbasz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Menetes agy egy ilyet is ugyanúgy elhajlít, mint a noname tengelyeket?
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #42371 üzenetére
NA itt jó reklám lett volna egy 2wd bringa, megnéztem volna azzal felmennek-e.
(#42372) pengemetal
Simítsd végig a külső belső falát, ha nem karcolja semmi a kezed, akkor a felnin lesznek sorják (felniszalag félrecsúszott?). Ha ez sem, akkor becsípődés, rossz felrakás, szelep körül nem feszül semmi, minden a helyén van?Amúgy ha már szóba került, mi a f.szért nem sorjázzák le a felniket?!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42408 üzenetére
A bütykök nem valószínű, h beleszámítanak a szélességbe.
Legalábbis egyik gumi méretezésről szóló oldal sem foglalkozik a bütykös gumikkal.
Valamint a valódi szélesség függ a felni szélességétől is. Szélesebb felnin ballonosabb lesz ugyanaz a gumi.(#42409) Baltoafarkas
Miért nem cseréled a cantit V-fékre? Meglepne, ha nem azonos fékszem magasság tartozna a vázon a két típushoz.
Legalábbis soha nem hallottam még, hogy egy váz csak cantit fogad, vagy csak V-féket.
Pár ezerből megvan és nem kell gányolnod sem.(#42413) Baltoafarkas
Jaj, uram borogass![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42413 üzenetére
Miért nem cseréled V-fékre? Hozzá egy ezresért még egy első pillangó és helyben vagy.
Amúgy ha nagyon tákolni szeretnél, akkor nem lenne szakszerűbb egy hüvelyt készíteni a V-fékpofához, amit rácsavarva már be tudnád fogni a canti pillangóba? Bár nem tudom így most, hogy mekkora átmérő különbségek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ismertek olyan hátsó sárvédőt, amit csavarral kell rögzíteni a fékhídon és a láncvilla hídon (fontos, hogy vezesse le a középcsapágyig és alá a retket) hasonlóan a pálcás sárvédőkhöz, de nem félkör hosszú, hanem a "levegőben lóg a vége"?
Egy ehhez hasonló amolyan közönséges sárvédő kéne, csak nem ilyen gagyi nyeregcső rögzítéssel, hanem a pálcásokhoz hasonló csavarossal.
Előny, ha minél könnyebb.Xc gépen morfondírozom, h egy sárvédő elférne rajta, legalább hátra.
Sok kellemetlenségtől meg tudna óvni egy ilyen. Van egy SKS Shockboard-om, de az csak a hátamat fedi, a vázat és a lábaim nem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #42422 üzenetére
Véletlenül sem akarom elbagatellizálni, de úgy mekkora távot is cuppogtál végig a sárban és ennek hányad részén érezted úgy, hogy oké, ez jó volt egy gyilkolós edzésnek (ami után az ember örül, ha lefeküdhet lihegni pár percet a földre), de itt elég és ne tovább? Szóval mennyivel lépted túl a határaidat? Milyen volt az időjárás? Milyen felszerelésed volt?
Azért kérdezem, mert nem érzem túl extrém kihívásnak, hogy bele kelljen halni. Kettő óra alatt azért nehéz végkimerülni.
(Igen, tudom milyen az, ha bokáig gázolsz a sárban.)Hogy jutott eszedbe outival letérni a műútról?
Aztán gondoltad fontosabb fényképezni és videózni, mint telefonálni?
Ha jól sejtem ezek megléte azt jelenti, hogy még volt egy kevés szufla a telefonban. Gondolom fejkamera nem tud fényképezni, vagy igen?szerk:
De amúgy köszönöm, h megosztottad!
A te hibádból és egy nem rég linkelt árvizes bringázásból megtanultam, h jobb visszafordulni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #42431 üzenetére
Konkrétan a szántáson vágtál át?
Azt hittem legalább vmi szervíz út, vagy ilyesmi.
Javítom a kérdésem: hogy jutott eszedbe bemenni a szántóföldre?
Mondhatom, h hülye vagy?
Bár mit várok pont attól, aki az árvizes videónál is lelkesedett?
Én nyáron száraz időben se mertem így megszívatni magam. Elég volt rácsodálkoznom az úgy fél méteres talaj egyenetlenségre és inkább újra átgondoltam tényleg jó buli lenne-e. Bringával max csak beugrattam volna és kb azonnal elakadtam volna.
A további 4 km is ragadós volt? Tövisbokor fedte talajt most nem tudom elképzelni lelki szemeimmel, illetve, h süllyedős volt-e.
A föld meg nem fagy meg ilyen hamar szerintem. Több óráig tart neki felengedni egy délelőtti napsütésben plusszos időben, és este se szilárdul meg gyorsan. Gondolhatod, hogy itt nem kicsi tömegeknek kell áthűlnie, illetve a föld fagyásának is gondolom van némi hiszterézise, vagyis sztem túl kell hűteni, h kikeményedjen. Éppen 0°C-on még nem indul be az állapotváltozás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz TripleB #42444 üzenetére
Nitrogén? Nem is olajos?
A rugózásért gondolom még ugyanúgy levegő felel.
Igaz az, hogy a nitrogén patron nehezebben mozog az olaj patronnál?(#42447) Doki-HUN1978
Egy rugóstag szervizeléséből hogy következik az, h van egy fully-ja?
Lehet van egy fox tagja kirakva a vitrinbe.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42456 üzenetére
Simán, majd viszi a hátán!
-
Teasüti
nagyúr
Honnan tudhatom előre, hogy egy adott lánc kompatibilis adott patentszemmel?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Értem, városi bringára kell budget lánc és láncbontót nem szeretnék venni (drágállom), patentszemmel olcsóbb.
Sunrace 6/7-es lánchoz akkor gondolom jó lesz a Sunrace 7/8-as szem. Szélességük azonos. -
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #42494 üzenetére
Van itthon egy jól felszerelt műhely, valahogy csak megoldom majd. Kiütöm belőle. Meg nem szándékozom lerövidíteni, ha feszesen tudja tartani a váltó. Viszont összerakáshoz is kellene gondolom, akkor meg már inkább patentszem.
Lasali:
Miben is maradt a kenőanyagos eszmefuttatás?
#1.-ben olvastam a linkelt gondolataidat, aztán arra jutottam, hogy a TF2 nem megfelelő nekem.
Vmi univerzális kellene, ami jó a városira minden időjáráshoz és jó az XC-re is hegyre, száraz időre főként.
TF2 szerinted csak aszfaltra jó szárazon, így azt kukáztam.
Auratech emlegette a zsírspray-jét, azok közt kutakodok, eddig arra jutottam, h benézek egy autós boltba és kérek ajánlatot. Kolléga meg még nem méltatott válaszra, h mit is használ pontosan.Illetve, mit rakjak a teleszkópokba tavasszal? Van itthon valamilyen sárga gépzsír , és van grafitos is, meg van műszer olaj. Gondolom ezekből pont nem lenne jó keverni.
Konkrétan miből kéne kotyvasztani?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Auratech, Lasali köszönöm a tippeket!
Gondolom a Bigman is autós boltban keresendő. A Berner meg kamionos oldalon szerepel, egyre jobb.
De így remélem legalább helyben is kapható vhol és nem kell postáztatni egy darab sprét.
Autós üzletekből vmivel több van, mint bringa butikból.Lágy szilikonzsír, vagy prepm +teló olaj... Már megvan, ezt nem először kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42555 üzenetére
Görgős fék?
Olcsóbb a tárcsánál és is független az időjárástól, meg a felnitől.
Ha már kereket kell venned, vagy fűzetned, akkor érdemes ezzel is kalkulálni!(#42522) ludsimon
4 db 1500-ért már minőséginek számít? Egy egy párat vettem ennyiért.
Igaz cserélhető betétes.(#42550) ludsimon
Néztem az oldalt, tetszik a projekt terv, de hova kell bökni a kurzorral?(#42543) blackydan
Fék kérdésben lehet vmi a téli üzemmel kapcsolatban, én is felfigyeltem rá, h mindkét fékem hangos súrlódó hangokat hallat ebben a gennyes időben.Amúgy nyilván megéri szervizelni, még felújítás után is bőven kevesebbe vagytok, mint újat venni.
Ezek kopóalkatrészek, ezért kár cserélni az egész biciklit!Milyen az a kormányba épített váltókar? Marokváltóra gondolsz? Shimano Revoshift-et pár ezerért vesztegetik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt fel tudom rakni egy Shimano XT M76x hajtóműre?
Ugyanis nincs rajta a gyári. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #42563 üzenetére
Akkor ezért látok csak a 48-ason ilyet!
Sokkal inkább attól tartok, ha esek, nehogy belém álljon. Láttam már ilyet (képekről).
Gondolom ezt a gépet amúgy is csak rövidnadrágos időkben fogom használni.
Vagy szarni bele, túl spilázom?(#42564) TripleB
Jogos, de egyszerűbb volt bedobni ide.
Most menjek ki a hidegbe, nyissam ki a garázst, vegyek elő mérőszalagot...Jah tényleg, még adós vagyok a láncmérős képekkel. Mindjárt fel is rakom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz rétisün #42569 üzenetére
Most logikai hibába ütköztem.
Másik láncom eképpen viselkedett ezzel a mérővel, amikor a 0.75-ös még éppen bele ment, akkor az 1.00 még felakadt a (2)-es szemen. Majd az idő előrehaladtával a 1.00-ba nyúlt bele, először félig ment rá, majd mostanra könnyedén bele is lehet dugni, de még mindig az (2)-vel érintkezik.
Akkor most az a lánc meg összehúzódik? -
Teasüti
nagyúr
Amúgy a V-fékek nálatok is fellazulnak nedves időben?
Én hiába tépem meg izomból az imbuszt, elég egy esős menet és utána már újra be kell állítani. -
Teasüti
nagyúr
RST villákon látni mindkét szár hátsó alsó részén egy-egy szemet.
Képeken az IS tárcsafék-szemek felett egy kis harmadik pöcök.
Ezt nem tudom mire vélni, ezek mire jók?(#42620) Doki-HUN1978
PH! kedvence... Gonosz![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #42687 üzenetére
Sztem jogos a kérdőjel nála.
Aránytalanul drága lenne, nem praktikus és költséges az üzemeltetése ebben a formában.
Igazi bringásnak a kezében van a reflex, kocabringásoknak meg túl sok hátránya lenne. Pedelecen tudnám elképzelni egyedül, ahogy feljebb írta vki, de így is túlárazottak az elektromos bringák, ezzel még rádobnának egy vagyonnyi lapáttal az árára.A nyugdíjas néni amúgy se száguldozzon szerintem... Sétatempóval meg nyugodtan rángathatja a féket. Ha el is dől, nem hal bele.
Biciklinél én újragondolnám az ABS elveit, én nem a kerék forgását figyelném, hanem inkább a gyorsulási erőket és a dőlésszöget monitoroznám - filléres berendezések. Így is megakadályozható, h átessen vki a kormányon és pár grammos elektronika az egész, meg vmi elektromos féket kéne szerkeszteni hozzá, ami kisebb projekt, mint ez a hidraulikus anyám kínja a maga több kilós súlyával.
Ez a csúszós utaknál igaz nem válik be, de elektromos féknél lehetne alkalmazni egy nonlineáris fékerő modulációt az idő és a környezeti tényezők függvényében (lásd PC játékok billentyűzetes és egyéb irányítása).
Lehet szabadalmaztatnom kéne ezt?
Milyen állat lenne, ha így magától tartaná az egyensúlyt stoppie közben a bringa![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #42691 üzenetére
Csak autónál terjedt el az a szakaszos fékezős jelenség, a frissítési gyakoriságból, a mintavételezés felbontásából eredően. Biciklinél meg lehetne csinálni analóg vezérléssel is épp a billenés mérésével. Bár elektronikához hülye vagyok, de sztem még processzor se kéne hozzá.
Csak a gépjárművek sajátossága, hogy ott kizárólag a kerék forgását célszerű figyelni.
Amúgy a fénysorompós megoldás is csak azért terjedt el, mert költséghatékony, egyszerű és egész megbízható.
De nem ez az egyetlen megoldás, autóknál is meg lehetne csinálni fokozatmentes szabályozásúra.
De kellő felbontással és számítási teljesítménnyel a digitális visszacsatolás is tökéletes eredményt ad, ha gyárilag ideálisan sikerült finomhangolniuk. Valószínűleg az az ABS bevezetésekor az legelső generációknál a 10-20 éves autókban fordult még elő, h állóra fékezett keréknél lépett csak közbe. Nem nagy ügy úgy behangolni, h figyelje a menetsebesség és a kerék kerületi sebessége közötti különbséget és korábban beavatkozzon. És tegye ezt akár észrevehető pumpálás nélkül...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha nem nézzük az alkalmi vételeket, akkor jó árnak titulálnám. Alkudnék belőle egy tízest és kb. elégedett lennék.
Ezért a pénzért nézegettem én is még pár hete, ennyiért már ki lehet fogni kategóriákkal magasabb felszereltséget is. Bár ha az a pár igazán jó vétel letűnik, akkor ez bizonyosan az egyik következő jó ajánlat.
Már megint egy XCM.
A tárcsák azok most 160-asok, vagy 180-asok?
Bár 21"-osból kevés van, talán ezért jobb esélyed van.
Kerekekről, hajtóműről, láncról(, pedálról) nem írtál.
Ha ezek gagyik, akkor nem kéne.
Valamint nincsenek jó képeid.
Ezek az elsők, amiket kérnék tőled. Minőségi képek nélkül szóba se állnék veled érdemben.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz feka007 #42717 üzenetére
Csak arra vagyok kíváncsi velem van a baj, hogy nem férnek el a kezeim (XL-es kesztyű méret)?
Nálam éppen akkor kényelmes, ha a mutató ujjam a váltótesten pihen és a középső és gyűrűs ujjammal húzom a féket.
Persze így terepezésre alkalmatlan.
Én beljebb tolnám a karokat, csak nálam már ütköznek a fékvezetékek. -
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #42721 üzenetére
Tracer-em van 1.75-ös méretben.
Igazából fogalmam sincs mire jó a negatív minta egy bicikli külsőn. Eddig csak annyi haszna volt, hogy beleragadt pár kavics, meg egyszer egy üvegszilánk is. De mivel negatív minta, ezért kapaszkodni nem igazán tud. Vizet elvezetni meg nem kell kör keresztmetszetű gumiknál - egy nyomsávos járműveknél. Szóval Tracer után én full slick-et választanék, annak ellenére is, hogy sokat megyek "városi terepen". Azokra a véleményekre meg ne adj (TestBike-ra gondolok), akik úgy írják a monológjukat, hogy "azért tapad, mert mintás", meg "jó, köszönhető a mintázatának". Ezek az emberek nem tudják miről beszélnek. Állítólag döngölt földútra való a mintás slick. Azon is használtam már, illetve kavicsokon is sűrűn megfordulok, de nem érzem, hogy bármibe is kapaszkodna. Sőt, ha kellően bedöntöm könnyen veszélyes lehet az apró szemű kavics.
Max azt tudom elképzelni, hogy a kopófelület valamivel vastagabb a semi-slick gumiknál, mivel a mintázat általi "könnyítés" nem látszik meg a tömegén. Ha ez igaz, akkor talán jobb a defektállósága.Kendát én nem vennék (szintén Testbike-os vélemények alapján). Az már nagyon a legalja. Egy-egy típusnál meg elég fura gumiösszetételt alkalmaznak, mondhatnám vagy tudnak vmit, vagy ipari hulladék.
(#42720) feka007
Na jó, de így meg kvázi csak kisujjal fogod a kormányt.
Nekem ez nem jön be, még aszfalton se nagyon. Országúti módban rendben van, de így még egy padkára se tudom felrakni a gépet... Ha viszem terepre, kezdenem kell vele vmit, vagy kormányt cserélek szélesebbre, vagy leveszem a szarvakat, de át akarok állni az egyujjas fékezésre. Próbáljak meg vele most ilyet! Befelé feszül a mutatóujjam a középső fölé.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #42721 üzenetére
Viszont szar minőségű utakra nem vennék 1.4-est, az fix. Meg elég bután is néz ki mtb-n.
1.75-nél is húztam már a számat (nem volt 1.9-es Tracer), de végül is 2-2,5 bar-on még elfogadható csillapítása van.Jah, a legfontosabb: esőben is van olyan jó, mint az 1.95-ös félterep, vagy a vastagabb terep, ha nem jobb is azoknál! Elsőre én is félve döntögettem vizes úton, de aztán hamar megtanultam bízni benne.
Ha csak vizes az út, akkor nagyon jó menni vele.
Viszont ha van vmi redva az úttesten (sár, kavics, homok, stb), azokra vigyázz majd!
Szárazon se hálálja meg a "laza talajos foltokat" az úton ha bedöntöd, de esőben overkill.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egyszer felnyomtam 5 barra a slick-eket, gondoltam ennyi ember nem tévedhet.
Hát mit ne mondjak nagyon rossz élmény volt!
Pedig fully-val közlekedek... Képzelem mekkora kínzás lehet merev vázzal 7 bárral.
Most a merev xc-men csodálkoztam a fully után, hogy itt nem érdemes ülve maradni egy kátyúnál, mert leszakadnak a veséim, pedig abban is csak 2-2,5 bar lehet.
Hát ha azt felraknám 7-re, sztem nem maradnék ülve a bringán.Meg ami iszonyú fura volt, hogy ugye a merev váz nem hintázik alattam és most döbbentem rá mennyire nincs hajtástechnikám, pattogok a nyergen hajtás közben, nagyon rossz!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Auratech #42790 üzenetére
Oh most bevillant egy ilyen felénk is a Mecsek oldalban.
Én ott autóval mentem párszor, azt úgy kell elképzelni, h aszfaltozott meredek és keskeny út, amin az 1,4-es 1054 kg öntömegű autó egyesben lefullad, ha nem pörgetem egy 3-4000-es fordulaton.
Egyszer lemérem a szint különbséget rajta, mondjuk ha meleg idő lesz.
NA ott egyszer télen le is jöttem kocsival, a száz méteres úton kb 10 perc alatt. -
Teasüti
nagyúr
válasz #90933760 #42883 üzenetére
Nem lenne hosszú életű. A szögeket nem edzik olyan jó minőségűre, mint a csapokat, mivel teljesen más célokat szolgálnak.
Meg a végét kézzel nem tudnád úgy megzömíteni, hogy ne szoruljon, de el is forogjanak a szemek és a hajtást se akadályozza az extra szélesség. De ha van kedved barkácsolni, akkor hajrá!
Meg már a kifúrás is kérdéseket vet fel... Szinte kizárt, h életképes legyen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Peet210 #42931 üzenetére
Ami sokkal problémásabb az inkább, h következetlenül rakják ki a tiltó táblákat.
Városban is a főúton van, hogy minden második kereszteződések közti szakaszon tiltva van, amúgy meg nem, és teljesen össze-vissza, látszólag véletlenszerűen. Na ez a gáz. Nem tudok egybefüggően 500 métert menni a két sávos főúton, mert egy-egy szakasz erejéig le vagyok tiltva. Aztán ha meg járdázok és épp olyan szakaszon vagyok, ahol meg pont szabályos lenne, akkor meg megdorgál a rendőr. Ha meg a tábla ellenére megyek az úton, akkor meg ledudálnak.
De a legjobb, amikor rajtam kívül senki más nem figyeli ezeket és mindegy hol megyek, mindenképp "én vagyok a hibás" és hát nekem bizony a jó édes...(#42932) ludsimon
Indokolatlanul?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Milyen kritériumoknak kell megfelelnie a kerékpárnak?
Hogy állapítjátok meg a gyári felszereltséget? Talán eredetiségvizsgálatot is végeztek?
Mi a mérvadó az évjárat meghatározásában? Csak a vázat veszitek figyelembe?
Példa: van egy régi vázam és minden felszerelés és alkatrész új rajta.
Ekkor réginek minősül vagy újnak? (Gondolok itt főleg a 10 éves korlátra.)
Vagy fogom a régi alkatrészeket és veszek alá egy új vázat bagóért, ekkor kvázi a régi bringámra is tudnék kötni biztosítást? Szóval az épített bringákat hogy veszitek figyelembe? Hogy állapítjátok meg az életkorát és egyebet, ha már mondjuk nincsenek meg a papírjai?
Számla feltétlen kell, vagy elég egy adásvételi is?
Vagy mondjuk van egy értéktárgy jegyzékem (és semmi másom), ami bizonyítja, h az enyém, de nem derül ki belőle semmi releváns a biciklire vonatkozóan.Sportbiztosítási terméketek nincs esetleg?
Aminél mindegy ki hibájából következik be baleset, személyi és/vagy vagyoni kár, de biztosítani szeretném magam egyrészt a jövőmet illetően (lerokkanás és hasonló esetére), másrészt természetesen az azonnali kár értékére vonatkozóan.Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a választ!
Számlára mindenképpen szükség van.
Chat-en nekem azt mondta a kolléga, hogy elegendő egy adásvételi is, amennyiben természetes személytől vásároltam. Ellentmondás?Hogy állapítjátok meg a gyári felszereltséget? Talán eredetiségvizsgálatot is végeztek?
Ha katalógusból választott kerékpárról van szó, akkor egyértelmű ennek meghatározása.
A másik (érdekesebb) eshetőségre nem kaptam választ. Engem itt kifejezetten a nem triviális esetek érdekelnek!Igen, a váz gyártási évét vesszük figyelembe, így 10 évnél idősebb vázra nem lehet biztosítást kötni.
Ezt sajnálatosnak tartom, tekintve, h egy váz a kerékpár értékének csak egy töredékét képviseli.
Elég gyerekcipőben jár még ez a termék, bár mindenképpen pozitív, hogy már legalább van!Sportbiztosításhoz:
Megfordítva a kérdést, milyen biztosítást szoktak kötni a sportolók? Összetöröm magam fent a hegyen a természet közepén és erre szeretném biztosítani magam. "Extrém sportokhoz" is akár, illetve önnön hibából bekövetkező balesetekhez. Bár mondjuk a hobbi szintű hegyi kerékpározást pont nem sorolnám extrém kategóriába, de még a populárisabb szabadtéri sportokat sem (gördeszka, korcsolya, stb). Illetve küzdősporthoz való? Pl eltöröm a karom, lábam, nem tudok elmenni levizsgázni a félév végén, buktam a költségtérítéses félévemet, fizesse a biztosító, ha már van szerződésem! Vagy hát ugye fent kell tartanom a családomat és vagyok olyan felelőtlen hogy sportolok is mellette, aztán kiesek a forgalomból pár hónapra és hát enni azt ugye kell...
Álomvilágban élek?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Igen, a váz gyártási évét vesszük figyelembe, így 10 évnél idősebb vázra nem lehet biztosítást kötni.
Tovább megyek (feltételezve, hogy ha elegendő egy adásvételi szerződés is):
beviszek egy biciklit, hogy hát akkor én erre szeretnék kötni vmit. Mihez kezdtek vele? "Kigúglizzátok" a vázat, hogy ez mikori lehet? És ha az adott típust a mai napig gyártják, de a kérdéses darab már túlkoros?
Eleve milyen hiteles forrásokból merítitek az információt? Google adott találata véleményem szerint nem perdöntő.Más:
Hogy kapcsolódik a szerződés egy konkrét biciklihez?
Mi van olyankor, ha megkötöm a szerződést, és utána alkatrészt cserélek, adok-veszek? Akár a vázat is.
Kicsit bővebb választ remélek ezekre a kérdésekre.Aztán mondjuk egy lopásnál benyújtom a kárigényt "egy eltűnt biciklimre", de az bizonyítható-e, hogy konkrétan az a bicikli volt az, amire a szerződés szólt? A korábbi példánál maradva mondjuk a meglévő túlkoros gépemhez veszek egy fiatal vázat, ideiglenesen átépítem rá a bringát, megkötöm a szerződést, majd visszacsinálom. Elviszik a bringát és benyújtom rá a kárigényem. Ki és hogyan képes azt megmondani, hogy nem is a szerződés tárgyát (ami konkrétan csak egy alkatrész, maga a váz - ha jól értem) tulajdonították el?
Persze ezek nem épp fair kérdések, számomra is világos, hogy már a biztosítási csalás tárgyát feszegetem, de praktikusan megközelítve a dolgot ezek szerintem teljesen életszerű helyzetek - itt Magyarországon. Hisz ez ugye köztudott a gazdasági szektorban, hogy a magyarok mindent kifacsarnak és megtalálják a kiskapukat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezen a télen egyetlen egyszer kellett havat lapátolnom. Szinte hiányzik a hó... Azaz hiányzott, most már ne is essen!
-
Teasüti
nagyúr
3x9-es hajtásnál hátul hogy szokás váltani?
Itt már a 4 szélsőre nem váltunk? -
Teasüti
nagyúr
válasz madmike #43137 üzenetére
A városi gépen egy hete nálam is feltűnt, hogy tiszta foltos a króm becsúszó.
Cif súrolókrém gyönyörűen lehozza.
Nálam még apró gödröcskék is visszamaradtak...
Azóta szilikonsprével kezelem és ennek örömére újra elkezdett mozogni is.
Több mint két éves, soha nem volt karbantartva, télen is üzemel folyamatosan. Takarítva sincsen igazán.
Hát a becsúszók most már a figyelem középpontjába kerültek, rozsda lejött, a gödröcskéket leszarom, szimmering jó, nem kotyog, szilikontól elkezdett újra finoman mozogni... Mi kell még? Tavasszal majd kap egy szervizt is, újrazsírozom, stb. Aztán ossza be élettartama hátralévő részére!
Jah egy low-end RST az áldozat, nem sajnálom.Krómozott üléscsövem is ugyanilyen szarul nézett ki, egyszerre rozsdásodtak be.
Most minden festetlen felületről levakartam és bespréztem.
Kapott a rugóstag becsúszója is, bár lehet szar ötlet volt megkenni az olajos tagot szilikonnal...Én is meglepődtem, hogy a króm csak így megadta magát már a második télen.
Elméletileg roszdamentesnek kéne lennie. Vagy csak acélba ötvözve lesz rozsdamentes anyag?(#43150) madmike
1 éves még csak? Hát elég korai, de.
Talán meg kéne vizsgálni a tárolás körülményeit: hőingadozás, nedvesség, pára, légmozgás, stb.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen