- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology routerek
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Linux kezdőknek
- Facebook és Messenger
- Windows 10
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #6550 üzenetére
40?? Annyiból az átlag ember már biciklit vesz.
Nincsenek nagy igényeim, mikor általános használatot írtam. Pl nem szerepel benne XC, DH, Dirt, meg ilyenek.
Csak annyit bírjon üzemszerűen, amennyit mondjuk egy trekking bringától el lehet várni. Annál nem kell több. "Igazi" terepre nem fogom kivinni (mint amilyenen részt vettem nem rég), mert nem hogy a kerék, de a bringa se bírja. -
Teasüti
nagyúr
Ma este hazafelé elmentem két kóbor kutya mellett, egyik majdnem bekóstolt.
Érzésre szerintem kényelmesen megvolt a 100-as pedálfordulatom. -
Teasüti
nagyúr
válasz Dluinet #6798 üzenetére
Egy kutya nem kutya, de ezek ketten voltak (kaukázusi + németjuhász). Vhogy inkább nem mertem konfrontálódni velük.
Mondjuk nem a szokásos útvonalamon volt, hanem elkalandoztam kicsit egy-két kivilágítatlan utcára 2 perces nightride-ra.
Aztán picit gyanus volt, h előttem 20 méterre vmi beindította egy kapu refijét.
Ha a vak sötétben lepnek meg, esetleg csak úgy random felbukkannak a lámpám fényében pár méterre, na akkor még be is sz@rok. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #6718 üzenetére
Várjunk egy pillanatot, egy kétkerekű járműnél nem a forgó kerekek tömege adja a giro hatást? Vagyis ha könnyebb a kerék, kevésbé stabil a gép.
Bár másrészről meg kisebb is a rugózatlan tömeg, ami kisebb terhelést jelent az alkatrészeknek, felfüggesztésnek.
Érdekes téma ez.Össze kéne hasonlítani egy légies kerék+kő váz és a pille váz+robosztus kerekek esetét fizikailag, ahol az összsúly megegyezik. Milyen eltérések lennének vajon, amik milyen helyzetekben érvényesülnének?
-
Teasüti
nagyúr
nagy hülyeség azt hinni, hogy az időjárás, a légnyomás esése-emelkedése hatással van a kerékben uralkodó nyomásra?
Igen, létezik a jelenség. Elhanyagolható. Belsőben okozott nyomásváltozás is csak akkor léphetne fel, ha megváltozna az űrtartalom (ha tágulna a kerék alacsony légköri nyomáson).
A hőmérséklet már annál inkább befolyásolja. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #6904 üzenetére
Ez Alföldön még rendben is lenne. De kb sehol máshol, ahol csak egy minimál domb is van az útvonalban.
Még ha izomból fel is megy vki, a térdei nem lesznek hálásak érte.(#6930) dqdb: jaaah én is vhogy így érzem. Mondjuk respect nekik, de nem cserélnék velük.
De városban is, ahol domb van ott nekem elképzelhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vki egy körre Pécsen?
Kellemes az idő egy izzasztós tekeréshez.
Végre ki lehet mozdulni nap közben! -
Teasüti
nagyúr
Kellene némi tanács.
Racsnis 7-es koszorún lehet cserélni egyesével a kerekeket?
Illetve nézegettem ebike-on a lánctányérokat és érdekelne, h miért mérik őket ilyen méregdrágán??
Jelenleg 28-38-48 tányérjaim és 28-14 fogaskerekeim vannak, de ez így nekem túl nagy áttétel mászáshoz.
Azon töröm a fejem, h a 28-as tányért cserélni kellene kisebbre, mondjuk 22-esre, ha lehetséges és a 28-as kereket vmi jóval nagyobbra, pl 34-re. Így Kapnék egy 0,65-ös áttételt, amivel már jóval kényelmesebben lehet mászni, mint 1-es áttétellel.
Hogy lehet ezt olcsón megjátszani?
Ha beviszem egy boltba/szervízbe, akkor ott meg tudják ezt oldani nekem budget áron, akár használt alkatrészekből? Nem értem mi kerül egyetlen tányéron sokezerbe, mikor komplett koszorúkat lehet kapni azokért az árakért.Megirigyeltem a többieket a teljesítménytúrán, én beledöglöttem, h tartsam a pedálfordulatot (igaz be is előztem őket), ők meg szép kényelmesen jöttek fel nagyobb áttételen.
-
Teasüti
nagyúr
Néztem bikemag-ot és ott is drágán mérik a hajtóműveket/tányérokat.
Illetve még gondot okoz, h nem értek hozzá, nem tudom eldönteni ránézésre, h milyen állapotban van, hisz nem tudom milyen az ideális. Pl. az eltérő fogmagasság az rendben van?? Némelyik egész hegyes, másik meg alacsony és tompa.28 után nekem 24 van. De arra gondoltam, h a 14-est kéne ledobni a végéről és a 28-as elé felrakni egy nagyobbat.
Láncos kulcs az milyen?szerk: 38/34-en mászol 16%-os emelkedőig? Végülis ez rendben van. Aszfalton...
De terepen már nagyon hamar túl kicsinek bizonyul. Ott már 1 alatti áttétel kívánatos szvsz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na várjunk egy pillanatot!
Csak a legkisebb kerék menetes?? Tovább megyek, ez tartja a helyén a többit?!
Akkor valszeg halva született ötlet ledobni a legkisebbet, lejjebb tolni a sort és az elejére egy még nagyobbat.Más: azt a láncos kulcsot gondolom ki lehet váltani egy faékkel és kalapáccsal.
Egy felszerelt otthoni műhelyben csak meg lehet oldani egy lánckerék megfogását.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Szóval ez trekking kiosztású hajtómű...
Múltkor már szembesültem kicsit közelebbről szerelés közben, h egy összegányolt bicikli az enyém, de újabb és újabb meglepetések érnek. Hobbiterepejárókhoz tudnám hasonlítani autós példával élve - terepre szar, városba se az igazi.
És ha én trekking hajtóművel és 28-as fogaskerékkel mászok, akkor én erős vagyok?Igen, ekibe-os faq-ot olvastam én is, de ott nem magyarázzák a fogalmakat.
A másik már használhatóbbnak tűnik, mindjárt rá is vetem magam. -
Teasüti
nagyúr
Azért az is csúnya lenne, ha nem bírná ki üzemi szinten.
Arra vetted, h használd, nem? Biciklit nem sétáltatni szoktak.szerk: akár egy lassú 10 km/h-val nincs az az isten, h ne tudj leereszkedni vele biztonságosan bármilyen minőségű úton.
Ahol meg tényleg nem tudsz, az vagy nem út, vagy nem letolni, hanem ledobni lehet csak a gépet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #7207 üzenetére
Tudok én neked mutatni olyan műutat, ahol kiesik alólad a fully xc/am.
Erre felé Pécsen az olyasmi, mint útkarbantartás egész exotikus fogalom.
Ha meg vmi véletlen folytán mégis sor kerül rá, akkor az exotikus helyett a sci-fi jelzővel tudnám illetni.
Nem hiába erőltetem én a fullyt városba.
Tegnap egész elszörnyülködtem egy hatalmas tátongó lyukon az aszfalt közepén, amiben az első kerék úgy ahogy van eltűnne!Amúgy nem műútra asszociáltam, hanem általánosságban. A DH ösvények meg még mindig nem utak szvsz. Legalábbis meg merem kockáztatni, h a kollega sem ilyesmire gondolt.
-
Teasüti
nagyúr
Hát, őszintén remélem is, h létezik az mtb-k közt olyan, ami az erdei terepek limuzinja.
Az reális, ha egy durván 600k-s AM gép körvonalazódik a kívánságlistámon??szerk: Erre felé Pécsen a kerékpárút is exotikus jelenség.
Majd mutatok olyan képet, h besírsz a röhögéstől. A világ legrövidebb bicikliútja lesz az.
Sztem a két tábla többe került, mint maga az út.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Speciknél az ún. FSR rendszernek mi a lényege? Mármint a marketing bullshit-en kívül, ami semmi technikai infóval nem szolgál?
Az FSR annyi lenne, h a rugóstagot úgy helyezik el, h az a támvilla meghosszabbítása legyen?(#7216) Ariadne
Szép piros.
Tetszik a váz, én is hasonló felépítésű álomgépet néztem ki:
speci camber 2011.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #7232 üzenetére
A mechanikában a geometriákkal való varázslás még egy érdekes tudomány.
Emlegetnek még vmi fékfüggetlenséget is az FSR kapcsán, gondolom ez azt akarja jelenteni, h nem nyomódik össze a felfüggesztés fékezéskor.(#7233) amargo
Mutatok én ennél viccesebbet majd, csak járjak arra felé!
De igen, kb ilyesmi van itt is, h 20 m bicikli út, 20 méter járda. De hát EKF követelmény lehetett gondolom, h beleerőszakolták a városba ezeket az utakat.(#7234) ludsimon
A szánalmast még értem, de mitől veszélyes?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Más, ha kerekeket veszek, akkor érdemes lehet felemást venni?
Költség optimalizálás címén gondolom előre felesleges olyan erős, mint hátra.
Hátsón kétszer akkora terhelés van, mint az első keréken, ahogy méregettem.
Arra gondolok, h ha nem egyformákat vennék, akkor az elsőből kispórolt néhány ezresért hátra még erősebbet lehetne rakni.(#7236) venember83
Ennyire nem gondoltam bele, de remélem az sejthető a szavaimból, h ha a felfüggesztés nem a fékezéskor keletkező súlyponteltolódásokat kell kompenzálja, akkor "aktív" maradhat.
Ami pozitív.
Tehát erre irányult a feltételezésem is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
MTB-n egyenes háttal? Erre kíváncsi leszek!
Szvsz elengedett kormánnyal csak...szerk: na várjunk csak, egyenes hát nem egyenlő a függőleges háttal!!
Ezek alapján az egyenes hát a biciklizésben határozottan kerülendő, mivel így megszűnik a gerinc ütés- és rezgéselnyelő tulajdonsága. Épp ezért enyhén görnyedt tartásban szokás ülni a nyeregben.Más: erre a kormányos kérdésre én is kíváncsi lennék, pl mi a szerepe pontosan a stucninak?
Miért külpontos a kormány, miért nem a villanyak tengelyében helyezik el?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha jól tévedek, akkor a V-féknek nagyobb áttétele van, nem kell úgy megtépni, mint a canti-t ugyanakkor fékhatáshoz. Ezért is lehet V-fékhez felrakni 2-3 ujjas karokat.
Gondolom.Amúgy érezhető rajta a diéta?
Ezekkel a gumikkal tényleg nem egészséges durva felületű terepre kimerészkedni!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Ezekkel a gumikkal tényleg nem egészséges durva felületű terepre kimerészkedni!
Itt elsősorban köves, zúzott köves, kavicsos útra gondolok. Száraz, földútra nyugodt szívvel vinném ki.Hát, akkor erős a fogásod.
De egyébként V-féknek nem véletlen van jóval nagyobb ereje.
Könny belátni, h a pillangókra majdnem tisztán merőleges erők jelentkeznek a V-féknél, míg a cantinál már annyira nem. Ott kevesebb a pillangóra merőleges erő komponens. Persze ez függ a beállítástól is, láttam már átlag ember átlag biciklijén szép keskenyre állított canti fékeket, ahol a pillangók közelebb voltak a függőleges helyzethez, mint a széles, átlós, bowdenre merőlegeshez.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #7249 üzenetére
Még jó, h gyalog- és kerékpárúton 20-al lehet csak.
Más: fékkarokon egy, a konzolon kilógó csavar, aminek csak a szára látszik, annak mi a funkciója? Egyiken nálam alig látszik ki, másiknál meg erősen kilóg. Még nem szedtem szét fékkart, így el nem tudom képzelni, h milyen feladata lehet annak.
Azt gondolnám, h faék egyszerűségű szerkezetek ezek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pécsiek: kerékfűzéshez hova érdemes fordulni? Fitboys-ban elég cigány munkát végeznek, rá kellett döbbennem... Elnagyoltan szerelnek, nem elég alaposak és túlzottan önnállósítják magukat.
-
Teasüti
nagyúr
Ha a fogaskoszorú csámpázik (álló helyzetében vettem észre) forgó kerék mellett, akkor hol a hiba? Kerékben már 88-asok vannak, de a forgó kerék mellett miért imbolyog az álló koszorú?
Elferdült az agy?? Menetes, hagyományos fajta. -
Teasüti
nagyúr
válasz fungeld #7264 üzenetére
Háát... Szexuális kinézete van - b.ssza a szemem.
Amúgy sem egészséges, extra terhelést ró az alkatrészekre.
Meg nem létezik elszeparált hiba, hatással van az egész rendszerre.
Hosszú távon egy ilyen jelenség tönkreteheti idő előtt a teljes hátsó traktust.
Arról nem is beszélve, h ugye folyamatosan amortizálódik tovább. -
Teasüti
nagyúr
Gyorszáras tengelyeket ki tudom cserélni hagyományos menetesre?
-
Teasüti
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!
Nézegettem bikemag-on a kerekeket, és meg kéne lesnetek őket, h melyik az, ami vállalható minőségű!
[link]
[link]
[link]Az agy típusa nem érdekes, ha muszáj, vennék hozzá kazettás koszorút, de ha menetes, az csak előny. Ami viszont zavarba ejtő, az az, h nem tudom milyen méretem van most.
Csak a köpenyen van egy 1,95x26" de a felnimen semmi felirat nincs.Jah, remélem ezek mindegyike 9-es menetes tengelyhez való!
Gyorszárakat cserélném hagyományosra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #7277 üzenetére
UP!
Vmint ez még tetszik. -
Teasüti
nagyúr
válasz DemonDani #7300 üzenetére
Kb amennyibe ezek kerülnek, ez szimpatikus ár lenne. Számoljuk bele, h arányosan szeretnék a bicikli értékéhez mérten. Olyan feltűnően nagy értékű kereket nem szeretnék bele rakni, már nem szándékozom nagyon vadulni vele, rájöttem már menet közben, h ez nem arra való. Enyhe XC, de inkább városban használnám.
Egyelőre csak kerék, mivel könnyen meglehet, h áttérnék kazettás koszorúra, ha azok az agyak időtállóbbak.
De ha racsnis agy van benne, az se baj. A lényeg, h 9 mm-es menetes tengelyhez legyen.A hírdetők állítása szerint alig futott példányok ezek. Naivitás lenne hinni a szövegnek?
Kétlem, h azalatt a pár km alatt különösebb amortizáció lenne.
Elvégre nekem a szimpla falú felnijeim ismeretlen aggyal és küllőkkel bírták idáig a vadulást. ...meg még mindig, csak már nyolcas nyolcas hátán figyel benne.A fentiek közül melyik a legkevésbé szar? (alkalmazkodva az itteni mércékhez )
-
Teasüti
nagyúr
Megarange koszorúkhoz kompatibilis váltó is kellene?
-
-
Teasüti
nagyúr
Ebike-on bökjetek rá nekem egy-két felnire 5000 ft-ig, ami jó lesz az 1,95 széles külsőm alá!
Most csak hátsó kerékben gondolkodok per pill.
32 vagy 36 lyukast érdemesebb venni?(#7317) Mewryck
Jó, ez stimmt. Csak ezúttal a felnit szeretném illeszteni a külsőmhöz.
Amúgy minél szélesebb, annál erősebb is gondolom, nem? Ha esetleg arányaiban széles felnit rakok alá, akkor a kevésbé ballonos külső elszenved vmilyen hátrányt?Mi a különbség ez és ez között? Pár plusz csapágygolyó nem ér meg nekem ekkora különbséget. Vagy van más szemmel nem látható különbség is?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Értem.
Tehát akkor a kosaram most így néz ki:
-alivio kazettás agy [FH-M430] 32L
-mavic x221 32L
-Shimano Tourney '11 (CS-HG20) sima alap koszorú (HG láncom van, remélhetőleg ez HG koszorú)
-egy 3 mm-es hézagoló a koszorúhoz.
Ehhez 2.0-ás DT küllőket kérek, és lábjegyzetbe odabiggyesztem, h szereljék össze nekem a fenti 4 tételt.Ez így már okés? Bmeg, 13k-nál járok és még nincsenek küllőim, meg még a fűzés munkadíja és még a utánvét összege.
Nem vagytok rám jó hatással, ott tartok, h 20k-ból lesz hátsó kerekem.
Ennek örökös darabnak kell lenni!Vmint nézek még egy gumileszedőt.
szerk: noname küllőanya elég lesz nekem? Vagy mik a szempontok itt? Az én avatatlan szemeimnek mind egyforma...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #7326 üzenetére
Nem érdemes, de a mostani kerék már kezd kiesni a bringa alól.
Egy 42k értékű bicikli, amin a váz kivételével már szinte mindent lecseréltem.
Új tag, új villa, nyereg, markolatok, kiegészítők (amik külön számolva is egy kisebb vagyon, de ez általános biciklis felszerelés). Még egyszer ráment az ára.
Ha most 20k-ért veszek még hátsó kereket, akkor ott vagyok, h 60k-ért tuningoltam a 40k-s neuzert. -
Teasüti
nagyúr
válasz Manitou #7350 üzenetére
Csak tájékozódok.
Épp ma voltam lent vásártéren, be is támadtam a zsibvásárt.
Már ki is néztem magamnak egy jobbos mbt hajtókart 24-34-44-es tányérokkal, kemény 450 Ft-ért. Csak azért nem hoztam el azonnal, mert nem tudom milyen kell nekem.Amúgy biciklibolt lesz a következő lépés, én is úgy gondolom, h ott raktárról is tudnak adni komplett kereket.
Igazából jelengleg ez a hobby-m, meg kiegészítő sportom is egyben. Szóval hajlandó vagyok rá költeni. Ha kell, egy 20k-s kereket még ki tudnék nyögni per pill, de nyílván jobban örülnék, ha a bicikli értékéhez vmi arányosabbat találnék. Ehhez a rendszerhez kompatibilis kerék ráadásul nem lenne beleilleszthető egy esetleg jobb bringába, szóval nem kell túlméretezni a jövőre gondolva.
Pont egy olyan kerék kéne, ami még kibír némi XC-t amolyan túrázó stílusban, ha rám jön az 5 perc, de nagyrészt városi közlekedős bringába lesz (viszont a padkákat továbbra sem tisztelem).
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- iPhone topik
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Amazon Fire TV stick/box
- Kés topik
- DIGI Mobil
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
- Ricoh Theta Z1 360 fokos kamera
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs