- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- Netflix
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Már többen játszanak Kínában, mint amennyien Észak-Amerikában élnek
- Ha pornót néztél a neten, most megszívtad
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DIGI kábel TV
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fpeter07 #24458 üzenetére
Nincs jó öltözék. Az egyetlen megoldás, ha az ember viszonylag korán vagy későn megy bringázni. Én most nappal inkább tanulok a hűvös házban, aztán este 8 fele elmegyek tekerni, úgy is régen tekertem sötétben és legalább nem fog folyni rólam a víz. (annyira) Arról nem is beszélve, hogy nem kell félni a nap ezen szakában, hogy leégjen az ember és hasonlók.
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #24458 üzenetére
Nem is tudom milyen ruhában kellene nekem 30 fok felett menni.
Ahogyan Cathfaern is írta: bringás ruha. Ha utálod a tapadós cuccokat (én igen), akkor felülre megfelelő* focimez vagy túrázó póló, hasonló anyagból készülnek, és olcsóbbak is a bringás meznél. Alulra csak drága megoldás van, vagy egy jobb minőségű térdnadrág vagy kimondottan freeride nadrág kell.Lefelé meg nem tudtam felváltani, mert lecsúszott a kezem a váltóról.
Kesztyű a lesz a megoldás (vagy a markolatváltó cseréje). Nekem megéri a csuklónál húzódó "szép" csík azt, hogy a kezem szinte hozzáragad a kormányhoz.* Alapvetően kétféle meztípussal találkoztam: fényes-sima-csúszós vékony és matt-textúrázott-vastagabb (vagy enyhén fényes, de akkor sem csúszós). Textúrázott alatt azt értem, ahol az anyag felülete nem teljesen sima, hanem enyhén 3D-s, tipikusan csíkozott (egy vastagabb és egy vékonyabb réteg váltogatja egymást) vagy lyuggatott (kör alakú bemélyedések vannak, ott vékonyabb az anyag). Az utóbbi tökéletes középső-alsó rétegnek, az előző kerülendő. Javasolt beszerzési forrás a Háda Kft. angol használtruha-turkálója, 7-800 forintért lehet tényleg jó anyagminőségű mezeket venni, nekem így vásárolva annyiféle bringázáshoz használt mezem van (bármikor elő tudok kapni komplett garnitúrát), amit ha újonnan és kimondottan bringás változatban vettem volna meg, akkor a nyilvánvaló anyagi csőd mellett egy komplett középkategóriás bringa kijött volna az árából.
GeneraL_XTX: Ha jól értem ezt a váz aljától(ahol a monoblokk van) a nyeregcsőtartóig mérik, de a nyeregcsővel ezt végül is bármeddig ki lehet tolni nem?
Nem lehet. Minden nyeregcsőnél megadják, hogy mennyinek kell belőle a vázban lennie, különben eltörhet/elrepesztheti a nyeregvázcsövet. Másik probléma, hogy nem túl egészséges a hátsó tengely mögött ülni, ahová egy extrém hosszú 40 cm feletti nyeregcsővel kerülnél.Ezt a webshopot szerintem még senki sem linkelte be a topikban, de a bringaválasztásod határozottan jó, ennyiért csak rosszabbat tudnál venni. Arra készül fel, hogy a teleszkóp hidegben be fog állni. Azt sem árt tudni, hogy a hidraulikus tárcsafékben évente olajat kell cserélni, és a betétet is jóval drágábban mérik hozzá, mint V-fékhez.
JHONNY 79: ma délelőtt több Magellan Polaris összeállítás lett linkelve, ezeket árban-felszereltségben valószínűleg egyetlen bringa sem fogja megverni 160-180e forint alatt (elvileg beragadt készletekről van szó). Ha van a méretedben, én ezek között nézelődnék a helyedben.
Cathfaern: egyetlen helyen sajnos nem elérhető az óhajod, pedig igencsak lenne értelme. A grafikonos megjelenítést a Garmin Connect webes felülete tudja lejátszás üzemmódban. Meredekséget a Garmin BaseCamp program tud megjeleníteni (ingyenes + hozzá az ugyancsak ingyenes turistautak.hu térkép). Alapszintű trackinget tényleg nem nehéz írni, de a legjobban akkor jársz szerintem, ha egy jól bevált alkalmazással rögzítesz, és a saját felületedbe GPX fájlt importálsz. Szint- és meredekségszámításhoz ajánlanám valamilyen magasságtérkép használatát (és interpolálást a rács alapján) a GPS által rögzített koordináták helyett. Ha rákeresel a topikban a NASA szóra, akkor írtam ilyen megoldásról korábban.
Ma Budapest-Vác-Budapest 68 km ajtótól ajtóig 2:42 alatt, 25,2 km/h-s átlaggal 2,25"-ös Nobby Nic-eken, U lakattal és szokás szerint telepakolt hátizsákkal Odafelé igyekeztem 145-160 között tartani a pulzusomat, visszafelé megkaptam én is a szelet és haza akartam érni gyorsan, így csak arra törekedtem, hogy 175 alatt maradjon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
válasz fpeter07 #24539 üzenetére
Felesleges keresni.
Csabit viszont nem látom.Egy csomóan videóztak minket útközben lakók, autósok.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz fpeter07 #24633 üzenetére
Szerintem kezdésnek ha elolvas(ná) a wikipédiát mindenki aki laikus tudná milyen kellene neki.
Kezdésnek mehetne 1 hsz-be wikipédia link. Apró linkek, bikemag, vatera stb.
Aztán nem tudom még miket szoktak kérdezni, de utána már csak kiegészíteni kell mindig egy kicsit.
Ja, meg ilyenek is bele mehetnének, hogy ajánlott zárak illetve mini képekkel illusztrált drótzárak amit nem ajánlunk.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Vasinger!
nagyúr
válasz fpeter07 #24757 üzenetére
Ez még a jobbik eset. Felénk van egy olyan rész, ahol egy fahídon kell átmenni, ami alapból keskeny és egymásután több ilyen oszlop is van eléggé sűrűn. Emlékszem, hogy amikor a Haibikeom volt annak olyan széles volt a kormánya, hogy csak 1-2 centin múlt hogy ne érjen hozzá...
Egyszer már én is estem el egy ilyenben, bár az azért volt, mert nagyon sűrűn mentünk egy biciklitúrán és nem láttam, hogy mi következik.
Én úgy tudom, hogy valamire figyelmeztetnek ez a rudak, vagy csak simán az autósok miatt tették be.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz fpeter07 #24757 üzenetére
Szép sorba mindegyikünk perecel, de mi még szerencsésen megúsztuk
Ezt a képet pedig még hozzácsatolnám a tegnapi írkálmányomhoz. Az esésemnél ami Tát után volt a 10-esen, így kicsípte a külsőmet amivel még 135km-ert tekertem, persze ez akkor nem nézett ilyen durván ki, csak reggel vettem észre indulásnál mikor mentem be BP-re. De még kibírta a reggeli 25km-ert isrétisün - Ma kicseréltem az első váltóbovdenemet is a Tiagra fékváltókaromon és közben majdnem vertem a fejemet a falba, hogy ez tényleg milyen egyszerű. Én meg ripityomra szedtem a másik oldalit egy hónapja
-
belaazallat
addikt
válasz fpeter07 #24760 üzenetére
Legalább sárga csíkokat raknának rá, hogy messzebbről is látszódjon! "Szakértők" csinálták!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
válasz fpeter07 #24916 üzenetére
Neeem
Goldenberg (vagy mi a fene) szindróma.
Amikor A-ból B-be a teljes ABC-n át megyünk. Tudod
egércsapó, hogy elkapja az egeret... meglöknek egy golyót, ami leesik a kuka nyitójára, ami felcsapódik, ami megüti a sütőn a gombot, ami így felforralja a vizet, a kiáramló gőz megtekeri a szélkereket... stb stb stb, majd 20 perc játék után kiold az egérfogó.
Az egyszerű dolgok túlbonyolítása.
Teccikérteni'?どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
tvamos
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #25188 üzenetére
Működési elv miatt szerintem pontosságban nem nagyon lehet ezek között különbség, inkább csak szolgáltatásokban (bár ide bele kell érteni, hogy mennyire kényelmes az öv, nem vág-e valahol, óra milyen, stb). Szóval jó eséllyel jó lesz az Aldis is Illetve én nagyon javaslom, hogy intervallum határnál tudjon jelezni. Főleg ha nem tudod kormányon rögzíteni. Elvileg persze lehet nézegetni, csak pont ott nem jut eszébe az embernek, hogy ránézzen, amikor legjobban kéne (hegyen fel, meg a "na lejtő van tekerjünk bele". Mindkettőnél pillanatok alatt fel tud ugrani, tapasztalat )
-
TripleB
senior tag
válasz fpeter07 #25256 üzenetére
Váz - 6061 T6 dupla vastag alu, racing kialakítás, 1,9 kg L-es méretben. Ellenálló és könnyű.
Kerék - Rockrider Comp 32 lyukas Rigida dupla falú felnik. JT D041/D142 agy. 2 mm-es inox küllők. Vízálló csapágyak"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #25380 üzenetére
Egyszer majd kipróbálom a 2.4-es slick-et.
Sztem akkora tapadófelülettel bárkinél hamarabb meg lehet állni aszfalton. Meg gondolom a bringa bedöntése is merészebb lesz, a mostanival 45°-nál jobban nem nagyon merem, eléggé elkezd surrogni a bütyök rajta és baromira kúszik. 1,5 bar alatt már a mostani is kisimít minden apró úthibát, csak nem tudom hol van az a határ, amikor már megcsúszik a köpeny a felnin. Ilyenkor nem is megyek vele gyorsan -> félek haladni vele alacsony nyomáson."[...] még terepen sem"
Aszfaltnak kisebb az ellenállása, mint a laza talajnak. -
hoffman_
nagyúr
válasz fpeter07 #25841 üzenetére
Hátul mi a vége? Mert én sajnos hátul 16 alá nem tudok menni - és a 42-16 nekem 30 fölé kevés, 28-30at még ki tudok tekerni belőle, de efölött már nagyon pörög, nem jó, nem szeretem/akarom. De akkor 44 lesz belőle csak, meglátjuk, az olyan 4k körül van - a baj csak az, hogy fekete a tányért, szürkét/krómot nem találok, érdekes lesz a króm színű hajtókarral. Micsoda problémák
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #26067 üzenetére
Ne viccelj már! Ebben a szép időben!
Én azért eltekertem arra a PLT napra a Kis-Balatonhoz. Már hiányoltak idén a pecsételők, amit szóvá is tettek
4 óra, 117 km, azaz még épp középtáv lett számomra, de olyan igazi Zalai dombos terepen: [link](#26066) Bandi18: Szép táj! Az Alföld után meg pláne élvezetesebb is ilyenen tekerni!
#26079) csabi94: Lábad hogy bírta a hegymenetet a tegnapi sprintelgetés után?
#26080) ludsimon: Ne kockulj el! Tekerjél hétköznap 2x1órát, és hétvégén egyik nap 4-8 órásat
-
ludsimon
veterán
válasz fpeter07 #26174 üzenetére
Nem csak az. Az elpattogó első kerék a legnagyobb para nekem a montizásnál mikor annyira pattog, hogy levegőben megáll a kerék és mikor földet ér mindez kanyarban (!). Kicsúszik alólam a bringa, nekem ez a legnagyobb parám.
Nem, nem fogok monzitni bringa hiányában.
Meg persze nem is akarok el montisodni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
válasz fpeter07 #26631 üzenetére
Igen, ezt én is néztem, elég bátrak voltak az emberek. De ezen ne csodálkozz, az emberek hülyék. Amikor pályabíró voltam, amatőr autóversenyen, akkor csak és kizárólag oda akartak állni az emberek, ahova nem engedtük, mert a legveszélyesebb volt.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
csabi94
őstag
válasz fpeter07 #26842 üzenetére
Ilyenekkel kicsit jobban lehetne szaggatni. Ha nem gond a kiadás, meg hogy néha cserélgetni kell, aszfaltra mindenképpen ajánlom, én sem hittem volna, de egészen más.
Soha nem felejtem el, amikor elmentem először biciklistákkal bicózni. Előtte mindig csak itt a városban bicóztam, és beállítottam a találkozó helyére, 1,5 bar-os terepgumikkal, kormány fent az égben, ülés meg teljesen letolva. Persze vittem egy jókora hátizsákot is, 20 szendviccsel, +2 réteg ruhával, 3 doboz sörrel.
Így volt az első utam, persze jókat mosolyogtak rajtam, de ez kellett ahhoz, hogy megtanuljam a dolgokat. -
szki
őstag
válasz fpeter07 #27022 üzenetére
Na ez már frankó! Csak hajrá!
Inni pediglen kell! Sokat!
Bicajon jól lehet szállítani a kulacsokat, de én futva eddig nem vittem magammal inni, és így max 2 órát bírok futni. Bár ma nagyon kiizzadtam mindent egy terep félmaratonon#27030) csabi94: Így van nehéz bringával, és vastag gumikkal tekerni az igazi a 100-300 km-ket Pláne sok emelkedős aszfalton
Illetve az állóképességet országúti tekerésen megszerzed, és utána a terepen mindenkit lealázol(#27031) rt06: Én még a lerobbant autósoktól is meg szoktam kérdezni, hogy tudok-e segíteni.
1x volt hogy nem álltam meg: dec. 31.-én tekertem Pécsre (180 km), és a 45. km-nél egy lerobbant Zsiga mellett színes-bőrűek álldogáltak. Épp emelkedő volt, és nem tudtam száguldani, ezért volt idejük megszólítani: "Te figye má, ha jössz visszafelé, akkor hozhatná benzint Kanizsárú". Mivel csak másnap tekertem arra, ezért nem vállaltam a feladatot
Amúgy tavaly Siófokon gyalogosok segítettek ki minket pumpával, amikor rétisün defektet kapott a 2. Balaton körünknél.#27047) belaazallat: Na ez szép tekerés! Hát az a Kaposvárról körbe a Balaton nagy erőpróba lenne! Persze képes vagy rá, de kell egy útitárs oda már!
Mindig is mondtam, hogy országúton csakis a szél lehet ellenfél (és persze a tükörjég télen) -
ludsimon
veterán
válasz fpeter07 #27703 üzenetére
HULK
Na jó ne offoljunk.ON is legyen, lefényképeztem az új carbon alkatrészeket.
Tapasztalatok így 500 km után:
Jól tartja. Nem ugrik ki a helyéről még az 1 literes sem. Nagyon jól testre szabható, rengeteg luk van rajta. Könnyű. 2 db nyom annyit mint 1 db régi. 80gVasigner!
A legutoljára rendelt bottle cage még nem érkezett meg, szólni fogok!SRÁCOK! Nagyon pengék vagytok!!!
Ez nagyon jó első hozzászólás!! Mehetne még bele pár KRESZ is.[ Szerkesztve ]
undefined
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #27558 üzenetére
fpeter07, rétisün, Cathfaern
Szóval vasárnap a PLT nap Szalafőn lesz. Csak 2x45 km nekem. Nem tudom eltekerek-e oda, mert meló van idehaza, meg lehet esik az eső Teker vki arrafelé?#27720) belaazallat: Ma biztos nem tekerek a Balatonhoz. Biztos megáznánk
Ludsimon: Ugye milyen frankó hajnalban tekerni?! Bár 3 napja napkeltekor csak 5-6 C fok volt, míg tegnap és ma 20 C fok. Túl vagyok a reggeli aerobon. Jöhet a felsőtest edzés tűzifás melóval
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz fpeter07 #27811 üzenetére
speciális gördeszka, terepre.
Szerk:
ludsimon:
Az még csak hagyján, viharok is lesznek, abban meg nem egészséges tekerni.[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
ludsimon
veterán
válasz fpeter07 #27866 üzenetére
Én is a gépfüggőségre tippelnék, illetve a másik véglet, a felső test kigyúrása 'oszt jóvan.
A hölgyekkel mi a helyzet?
Én nem úgy gondolom, hogy ugyan ez a két véglet náluk.
Egy hölgytől kéne megkérdezni, vagy aki tudja.Ha tippelnék az egyik véglet, a bulizós, költekezős, mindig fontoskodó és minden apró mozzanatát meg kell osztani (hol van, mit vett, vagy valami random fas**ág) facen típus > másik fogalmam sincsen.
Csaba, Imre, SZKI, Tommy, Vénember Ti, hogy látjátok?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Xantomas
őstag
válasz fpeter07 #27879 üzenetére
Jaja. Aztán a kopaszok fejvesztve menekülnek. De amúgy jó motiváló erő, mert aki ott bármi plusz anyagot szed, azt szétkapják.
Tervezek én is menni, már kb egy éve, de egyszerűen nagyon-nagyon kevés vagyok oda (de leginkább lusta).
Havi ~2000 ft-ért korlátan kondi, és uszodabérlet nem pénz, de durván porig lennék alázva."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- lenovo DU9033S1 Onelink Pro Dock TÖBB DARAB Töltő nincs benne az árban
- Új Gyári Lenovo 65W Notebook adapter USB-C csatlakozóval
- iPhone 14 PRO - Arany - Gyönyörű
- iPhone 14 PRO MAX - 2026.10ig Garancia - Független
- Microsoft Surface Book 2in1 Érintős Szétszedhető Laptop Tablet 13,5" -60% i5-7300U 8/256 QHD+ Win 10
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen