-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41048 üzenetére
Most olvastam Bikemag-on a Marzo boncasztalos cikkeket és első ízben ismerkedtem meg a negatív rugóval, mint olyannal. Most a hsz-ed után már azt is értem, mi is a szerepe pontosan.
Amúgy az jó ötlet, h a zsíros villa aljába olajat öntök? Tanulmányaim során még nem találkoztam ilyen mixelt kenéssel.Készül már a villa szerelős weboldalad?
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41048 üzenetére
Villa tuningolásnál tulajdonképpen milyen módosításokat hajtasz végre (felsorolás-szerűen)?
Eddig csak a kenőanyagra és csillapításban működő olaj cseréjére láttam példákat. Esetleg elasztomer kivételére, vágására. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41051 üzenetére
A manitou és a magura is használ ilyen "mixelt" kenést (a DT -t nem ismerem még, lehet ők is). Én nem nagyon hiszek az értelmében, egyébként én is próbálkoztam vele a Manitou-nál.
Ha logikusan végig gondolod, akkor a lábban levő olajnak akkor van értelme, ha az a perselyt tudja kenni. Különben csak ott el utaztatod magaddal, viszed túrázni, stb, neki lehet jó, neked annyira nem mert még plusz súly is.
Az alsó persely is azért eléggé magasan van, odáig meg nem töltheted meg. A nyílt olajas csillapításnál, pl az F100 ban kb 160ml olaj van a jobb oldalban, (abba van a csillapítás ugye) az azért tetemes olaj mennyiség, azt könnyebben fel lötyköli a teló a szimeringig. A másik oldalban úgy emlékszem 35ml olaj van. Nah most ha utána nézünk a fox telóknak, akkor találunk olyan képeket, ahol a bal oldali becsúszó szár komolyan fel van kopva. Ezeket a villákat nem tartották karban. Na most a bal oldal a tárcsa fék miatt természetesen jobban van terhelve, de szerintem ez nem okozza a bal oldal durva kopását, hanem az hogy ott sokkal kevesebb kenést kap a villa.
Visszatérve a manitou-ra, én abba próbaképp bele locsoltam egy 20-30ml olajat, lehet többet is, csak éppen ott a láb alján, a nyomórúdra van húzva egy gumi ütköző, és szerintem azt sikerült elérni, hogy az a gumi ütköző úszik az olajban, de hogy onnan az-az olaj fel nem fog menni a perselyekig, azt tutira veszem..
Persze szokták mondani hogy fejre kell állítani a bringát néha, és akkor felfolyik az olaj..
Mozgatás nélkül nem hiszem hogy nagyon felfolyna a perselyeken, hacsak nincsenek bele hornyok vágva, bár ha elég sűrű olajat töltöttünk a lábba, akkor azokon a kis pár mm átmérőjű réseken nem hiszem hogy fel fog folyni..
Zsíros villáknál inkább az a lényeg, hogy megtaláld az olyan viszkozitású és típusú zsírt, ami optimális ahhoz a perselyhez, villa felépítéshez.
Pl zsírból meg olajból szokás kikeverni olyan állagú zsírt, ami viszonylag folyik, de nem annyira hogy lefolyjon a teló lábába, csak ne az legyen hogy bekened a persely fölé, aztán ott marad örökre, mert az nem ken semmit. Műanyag perselyes telókhoz pl nekem a lágy szilikonzsír nagyon jól bevált.Villa tuningolás? Amiket leírtál a következő hozzászólásban, azok egyrészt sokat segíthetnek, főleg amikor a rugóban van egy elasztomert, ha könnyű súlyú vagy, azt kiveszed, akkor csodákat lehet elérni. Manitou nál én a rugó gyári előfeszítéséből vettem ki alátéteket, mert a leglágyabb rugó is kemény volt nekem, akkor a rugót próbáltam elgyengíteni, körbe köszörültem, hogyha összenyomod nehogy megszoruljon meg a becsúszóba (nem ajánlom senkinek, rugó töréshez vezethet) aztán abban van odaút csillapítás, ami nagyon visszafogta a teló mozgását a súlyom alatt, ott a "passzív" dugattyúra fúrtam nagyobb lukakat, hogy kisebb ellenállással menjen át rajta az olaj.. levettem róla az O gyűrűt.. Kisebb viszkozitású olajat töltöttem a csillapításba, játszottam az olaj szinttel. Ilyesmi.
Szeretnék ebből a szakmából megélni is, ahogy sokan mások, ha megtanítunk mindenkit biciklit javítani, akkor a saját kenyerünket adjuk nekik, én pedig ha egyszer egy ilyen weboldalt megcsinálnék, ami egyébként rengeteg idővel jár, idő meg megint csak pénz, akkor én nem úgy csinálnám meg, ahogy a legtöbben, hogy megjavítani nem tudod belőle, csak maximum elrontani. Ha én valakinek valamit el akarok magyarázni, azt úgy teszem hogy mindenféle tapasztalat és ismeret nélkül is megértse és tudja alkalmazni. Ezzel pedig a szakmát adnám ingyen és bérmentve a kezébe. Ezt nem szeretném megtenni, már csak azért sem, mert így a barátaim alatt vágnám a fát. Nem arról van szó, hogy nem szeretek segíteni, mert szeretek, ez szerintem látszik itt a topicban is, csak itt más dolgokat is szem előtt kell tartani, gondolom átlátod.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
-
szki
őstag
Attól függ kinek mit jelent a nulla edzettség, egyedül, és segítség nélkül Nem tudtam, hogy bárki képes dombos terepen 168-224 km-t tekerni!? Jelentkezzen, aki ma erre nem képes!
Viccet félretéve: a nem bicajos ismerőseim körében legtöbben 10 km-t nem tudnak 20 km-es átlaggal tekerni. De lehet csak az én környezetemben selejtesek annyira az emberekSzóval 06.01. a Velence? Én 05.19.-ig a futásra koncentrálok, és akkor futok egy nagyon keményet. 2 hetem lesz felkészülni erre a bicajos bulira. De lehet elmegyek nulla felkészüléssel, mert nekem akkor is menne a 16 kg-os bicajommal, 30+ átlaggal, egyedül, segítség nélkül a 280 km
Össze kellene már raknom a bicajos nyári versenynaptáramat. A futó megvan 05.19.-ig, és futok havi egy versenyt legalább
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Nem csak nálad "selejtesek" mi osztállyal 130km-t kemény 10óra alatt tettünk meg Páran a végére konkrétan agyf@szt kaptak h ennyit kellett bringázni, pedig a Balatonnál még emelkedőt is nehezen találni...Amúgy nem selejtesek csak nem bringáznak éjjel nappal, max el a boltig...
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41055 üzenetére
Nem arról van szó, hogy nem szeretek segíteni, mert szeretek, ez szerintem látszik itt a topicban is, csak itt más dolgokat is szem előtt kell tartani, gondolom átlátod.
Ennél bővebb magyarázatra nem szorul nekem a dolog, ennyiből el tudok indulni.
Amúgy nem szerelés technikusnak készülök, én nem veszélyeztetem a kenyered.Amúgy azt gondoltam volna, h egy nagy sebességű bemozdulás fellöki az olajat egészen a plafonig, de akkor ez a tipp nem jött be.
Annyi kérdésem van még, h a villaszereléshez kell spéci szerszám az egyedi típusokat leszámítva?
Van ehhez célszerszám, mint mondjuk egy hajtókar lehúzó, stb?
A szimmeringek szabványosak, vagy egyediek? Most épp a low-end kategória lebeg a szemem előtt, konkrétan az RST Capa sorozata. Hogy ha én egy ilyet megbontok itthon, akkor kapok hozzá alkatrészeket, vagy úgy szereljem szét, h ugyanazokat a szimmeringeket és tömítéseket kell visszaraknom?Lassan két éves a városi cirkáló villája és már kezd akadozni.
És az eddigi szervizes tapasztalatimmal nem biztos, h rábíznám egy kontár társulatra.
Amúgy mibe kerül egy teleszkóp karbantartás úgy nagyságrendileg? Esetleg úgy, ha azt mondom nekik, h "hát akkor tuningoljátok fel!" -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41059 üzenetére
Aki csak ezzel foglalkozik, ott egy egyszerű karban tartás 3 ezertől indul, határ a csillagos ég. Egy FOX talas szervizelése 25 ezer körül van, nitrogénnel kell tölteni olaj alatt patront 15 barral meg ilyen jóságok..
Aki nem ezzel foglalkozik, annál 5 ezer körül indul, mert el lehet vele szüttyögni sokat. Pl egyszer egy tora szét lett döntve, aztán a gyárilag megadott olajmennyiséggel meg se mozdult, úgyhogy laza 2 óra volt mire ki lett kísérletezve mennyi olaj kell bele. (Rock Shoxokkal foglalkozó szervizbe viszed, ott már ki tapasztalták ezeket, aztán felírta magának, így kevesebb idő alatt megvan például..) Főleg ha jó mocskos a belseje, és azt még mosogatni kell meg törölgetni, csomó rongy rámegy, könyékig fürdesz az olajba stb..
Meg persze attól is függ hogy milyen a teló, mert ha egyáltalán nincs benne csillapítás, így olaj sem kell bele, akkor egyszerűbb a móka.
Az RST Capa low endek low endje sajnos. Abba szerintem se csillapítás se semmi nincs, csak egy rugó van vagy inkább kettő, aztán ennyi. Abba szimeringet cserélni szerintem fölösleges. Más dolgot meg nem is lehet. Ellentétbe pl egy FOX ot ha megbontasz, már a csavaroknál illene O gyűrűt cserélni.. mert ott is van.. capa-ba szerintem egy darab sincs.
Alapvetően dugó kulcs meg hozzá fejek, villáskulcs, imbusz kulcs-al meg lehet bontani ezeket a nagyon egyszerűeket. Speciális alkatrész általában a becsúszó tetejébe betekert cuccokhoz kell, mint előfeszítés állító. Ezekhez kell speciális kulcs, amit előfordul hogy nem is mindegyik típushoz tudsz beszerezni. Suntour hoz pl be lehet itthon több méretben, nem is drága. Én szedtem már ki ilyen párhuzamosítós fogóval, de nagyon jól meg kell gondolni hogy fogsz rá fogóval, abba a típusba amit sikerült ilyen szakbarbár módon kiszedni, bele tudtam tenni egy acél cső darabot, hogy ne roppanjon össze a műanyag.. elég borzalmasak ezek..
Aztán szopás van még akkor is, ha alulról nem bontható teló, mert akkor a becsúszó alján van bent a csavar. Ilyenkor kell gyártani egy imbusz bit hosszabbítót amivel leérsz odáig.., régen adtak ilyen baromi hosszú kulcsokat a régi telókhoz.
Komolyabb telókhoz meg kell zérgergyűrű fogó. Meg nem árt nyomaték kulcs, hogy ne törd rommá a kikönnyített alu alkatrészeket, meg ne húzd túl az alu csavarokat, tömítéseket. Ezen kívül a legkomolyabbakhoz meg vannak különböző befogók, amikkel a csillapító egység csöveit úgy be lehet fogni a satuba hogy ne roppanjon össze, különböző méretű beütők stb. FOX nál pl lehet ilyen tanfolyamot is elvégezni.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41061 üzenetére
Részemről ezt még olvasni is öröm, köszi, hogy irkálsz
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szki
őstag
válasz lsebestyen #41058 üzenetére
Jogos! Nem selejtesek! Hanem a mozgásszegény életmód miatt nehezükre esik egy kis erőkifejtés is.
Azért 20 éve ez nem volt jellemző!
Nagyon csípem ezt a kis videót: Bringázz inkább te is! A biciklizés fitten tart.(#41060) deicide: A részleteket majd megbeszéljük
(#41063) hoffman_: mehet szinte mind az 1. hsz.-be ---Lasali----tól
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41061 üzenetére
Az RST Capa low endek low endje sajnos.
Nana! Akkor hova sorolnád az ipari hulladék Zoom villákat?
Elgondolkodtató, hogy a német turista Deora alatt nem közlekedik, nálunk meg "hiper horror" szemetet árulnak. -
Auratech
őstag
Van mit a fórumon végigolvasni. Érdekel. Végre van pár tag, akiknek természetes, hogy miért inkább bringázom a busz/kocsi helyett.
Infomókus vagyok, kell a mozgás.
Naponta kétszer kirándulok. Munkába menet, meg hazafelé. Fél- fél órát.
Mivel majdnem szép kerékpárút vezet Győrtől a Szigetközbe, minden autós rizikótól mentes az út.
Csak akkor buszozom, ha a fagyott latyakot rátolják a bringaútra. Akkor életveszély.
Endomondo alapján a rekordom 17.24 volt egy 13.85 Km-es távon.
Kicsit bringamániás vagyok de nem betegesen. Jól kiegészíti a szabadtüdőzést. Vagyis szerintem amiatt birom kicsit jobban, koromhoz képest.Auratech Field Recording
-
rekid
addikt
Kék bowdenezéssel bitang jol nézne ki Egyre inkább igényem van mtb mellé egy cross/trekre.. Asszem jon a tavasz..
Gyáva népnek nincs hazája!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #41066 üzenetére
A zoom -nak vannak mérföldekkel komolyabb villái mint a capa.
Pl: [link] [link] [link] Ebbe már nem vagyok biztos hogy tényleg ők gyártották: [link]
Amiket nem tudok hova sorolni, azok a tesco-ban kapható "biciklikben" levő "teleszkópok". Múltkor elszemezgettem ott egy 5 percig ámulva bámulva azokon a csodákon amiket legutóbb árultak.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz hoffman_ #41040 üzenetére
Akkor SID-et nyugodtan használhatnék. Azért ha belegondolunk, nem sok kerékpáros van 65 kg alatt.
(#41045) lorcsi: Én vagy így, vagy úgy, de biztosan ott leszek.
(#41068) lsebestyen: Nekem kerékpározás mellett is nehezemre esik a futás. Nincsenek meg mellé az alapjaim. Az úszásnál a rossz technika és a gyenge felsőtest szintén nem jó páros. Snowboard után (sosem próbáltam) valószínűleg két napig nem tudnék járni felegyenesedve.
-
lsebestyen
addikt
válasz fpeter07 #41071 üzenetére
Úsznom nekem is kéne, de egyszerűen nem tudom megcsinálni úgy a heti felvonásom, h rendszeresen tudjak járni ...Most elkezdtem kézilabdázni megint, meg erősítek is, de a bringa nagyon hiányzik...Sajnos időm sincs, meg azért ilyen hidegbe én nem szívesen tekergetek...
-
ludsimon
veterán
Példálózhatnék, hogy 0 edzettséggel, 0 rákészüléssel 2010-ben 8 kört mentem 90% egymagamban, lánctalpazás nélkül 25 km/h-s átlaggal, ami ilyen szintű nem épp alkalmas állóképességgel szép teljesítmény. Ráadásul fél 4 körül hagytam abba, mert annyira kikészült a térdem, hogy kinyújtani nem tudtam.
Egyáltalán nem szabad 0 edzettséggel ennyit menni, én azt mondom, hogy lehet, de nem tanácsos.
Kb 1 hétig megéreztem a térdem akkor azután, de nagyon nagyon tetszett már akkor is, csak sajnálom, hogy nem outit vettem, hanem fitness bringát..
De nem is lényeg, jelenben élek, nem a múltban. Nem 30 éves vagyok, még semmi sincs veszve.[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
De azis lehet, hogy a gének...
undefined
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41074 üzenetére
Nem is 65, hanem 60, kollega írt sokat, a DT Swiss-re írt 65-öt, de az most is áll azt hiszem.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz hoffman_ #41076 üzenetére
Hol találtad ezt az adatot? 60 kilót nem tudom elképzelni, 75 kiló rider limit biztost bír a régi black box is.. még elit, kis példányszámban gyártott holmiknál is ritka hogy csak 60 kilót bír ki. Az új SID meg sokkal erősebb mint a régi, annó cikkeztek is róla hogy annál vagy nincs limit, vagy sokkal magasabb, már nem tudom...
A réginél még nem ajánlottak tárcsa féket, azt hiszem garancia vesztést okozott ha raktál rá, az új meg már csak tárcsásban van úgy emlékszem..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #41077 üzenetére
Nem találtam, hallottam
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz ludsimon #41073 üzenetére
Akkor előállnék a saját ellenpéldámmal.
Még azt sem mondhatom, hogy nem voltam edzésben, hiszen heti 3 alkalommal edzettem napi 30-35 km-t szinte egész nyáron. (igaz, nagy részét terepen)
60 km volt a leghosszabb út amit aszfalton megtettem egy nap.Aztán a Balaton kerülésnél már a kb.120. km-nél erős szúró fájdalmat éreztem a térdemben. (azelőtt semmi problémám nem volt vele)
Az ízületi fájdalom 3 hónap múlva múlt csak el és még most is ropog a térdem erőteljesen.
Valószínűleg már nem lesz a régi.Egyszerűen nem voltam hozzászokva a hosszú túrákhoz, úgyhogy csak azt tudom javasolni mindenkinek, hogy óvatosan ezzel a "hirtelen sokat megyünk" történettel, nehogy sérülés legyen a vége!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Toomy
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #41079 üzenetére
+1 Ez az!
Igaz hogy komolyabban 2012 áprilistól kezdtem el a tekerést. Előtte már kb. 4-5 évig alig tekertem. Viszont 10-12 éve azért mászkáltam az országon belül mountival. Valamint gyerek koromban is gyűrtem napi szinten a ki kempinget. Elég sok hajtókar éket elnyírtam. gy hát csak emlékeztetni kellett az izmaimat. Na meg a nemdohányzás is sokat jelenthet. Mert ismerek olyan outist aki a megállásnál pihenésképpen elszív egy "blázt"-t.
Nekem pl. nem is a lábam és a szervezetem fárad el a tekeréstől hanem az agyam kezd el zsibbadni, de egy 24 órás menet után ez nem is csoda.
A reggeli -8 fokos 30km az most azért kemény volt.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Doki-HUN1978 #41079 üzenetére
Az egy kemény túra volt, hosszú táv, szembeszél...nem gondoltam, hogy ilyen komoly a helyzet.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Muton
addikt
Hú srácok, köszi az infót villa ügyben, sikerült még jobban elbizonytalanítanotok
Szóval nekem egyelőre a kényelem az elsődleges a megfigyelt gerincem miatt, nekem kell, hogy már a pici bukkanókon is dolgozzon (tulajdonképpen egy fully kellene emiatt), akkor mitévő legyek? Vagy maradjon a Tora, amíg javarészt amúgy is aszfalton tekerek, aztán meg áldozzak rá és vegyek egy mindenfelől beállítható drágábbat, ami könnyebb is persze (hátha addigra én is az leszek)?
más: azon gondolkodtam, hogy mi van, ha jövök le 70-el a normafáról, és szétválik a felni a hegesztésnél? Kampec dolores, vagy a külső és a küllők összefogják, és túlélhető?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
zoltanz
nagyúr
Tűzoltóságnál volt szolgálati jármű.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #41079 üzenetére
Neeem. Más miatt. Szoktatni kell a szervezetet de nem mindegy milyen pedálfordulaton, milyen pulzuson és milyen távon. Pl az említett 30 km az semmi, kb felülsz a bringára és már fordulhatsz is haza. Az tényleg semmi. De kezdésnek jó. Csak növelni kell szépen hétről hétre egy keveset mindig.
Én most nem azt mondtam, hogy kényelmesen végigmész 8 kört velence10x-en... hanem, hogy bárki képes arra a 8 körre csak akarat kell...
Balaton kerülés teljesen más, ne említsük most azt. Velence 10x sokkal könnyebb, mint a Balaton. Balaton se nehéz, nem azt mondom, de 1 fokkal könnyebb, nem kapsz agyf@szt, nem kell 1x se megállnod, míg a Balaton kerülésnél marha sokszor meg kell állni lámpák, sorompó, meg minden hülyeség miatt.
Nem mindegy agyilag tudsz e koncentrálni 100%-osan, vagy pedig csak 90%-on.
Nem véletlen Tour de France-on, Vuelta-n vagy akármelyik pro versenyen nem látod őket beszélgetni, mert 100% koncentrálnak arra, hogy minden apró kis energiát megspóroljanak a legvégére.
Ez ilyen.Tommy:
Én is ismerek olyan embert aki dohányzik és outizik, nem is értem ezt a kettőt, hogy lehet összehozni.
Mondjuk azoknak a tüdeje olyan szinten kormos, hogy egy erősebb versenytempónál elkezd fulladni. Ergo nem képes a versenytempóra. Dohányosoknak kb 170 -nél végük van, míg egy jól karbantartott sportoló végig tud csinálni versenytempóban egy versenyt 185-190 bpm átlagon.undefined
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #41043 üzenetére
Üdv!
Ludsimon
0 edzettséggel most 30 km-t nem tudtam egyben letekerni, többször meg kellett állnom pihenni. Pedig csak 3 hónapja nem biciklizek.Deicide
Ha nem jön közbe semmi, részemről rendben van a dolog, legfeljebb a 3-4. kör után a vízből szurkolok nektek. A tervem 3 kör, ha ez felett teljesítek, akkor már elégedett leszek magammal. A terep milyen? Sík vagy vannak nagyobb dombok is?Toomy
A vékony kerék megvan, ősszel vettem egy outit. Tavaly a leghosszabb utam egyszerre 60 km volt, utána egy órán keresztül nem tudtam mozgatni a lábamat. Mindezt 3 hónap biciklizés után, amikor 2-3 naponta legalább 25 km-t tekertem, de inkább többet. Szóval én nem fogom erőltetni a 10 kört. Ha végre kijön a jóidő (5-10 fok) úgy tervezem hogy a melóba biciklivel fogok járni, ez napi 2-szer 25 km. Mellette megmaradnak a hétvégi hosszabb tekerések, remélem elég lesz pár körre. Az eléhezésről csak annyit, hogy ha nem eszek kétóránként, akkor utána rosszul vagyok és elgyengülök. Szóval biciklizés közben akkor intravénásan tolhatom a tápfolyadékot.Egy kis adalék:
[Kerékpárút felújítás a Velencei-tónál]
Ha úgy fognak vele haladni, mint a velencei stranddal, akkor jó sokáig lesz feltúrva az út.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szki
őstag
válasz ludsimon #41084 üzenetére
Heti 3x30 km terepen az neked semmi?!
185-190-es versenypulzus? Aha, és milyen távhoz, mennyi ideig? Megnézném azt a sportolót, aki egy 3 hetes Tourt így nyom végig napi 4-5 órát tekerve A pulzuszónák egyénileg nagyon változóak, de bicajon ez mindenképpen magas pulzus. Mikor mérted ki, hol fulladnak ki a dohányosok?
Hihetetlen mennyi ostobaságot hordasz össze!! -
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #41085 üzenetére
Délen totál sík, északon van mit mászkálni! De nem olyan vészes.
Ha kezd fájni a lábad akkor azonnal abba kell hagyni, mert tényleg nem ér annyit az egész, hogy utána hónapokig szívjál miatta! -
ludsimon
veterán
válasz Szakbarbár #41085 üzenetére
Most nyilván aki 1-2 hónapja kezdte szó szerint 0-ról, annak mást jelent egy ilyen táv és más aki már régebb óta sportol valamit. Én utóbbiról beszélek. Azért én azzal nem büszkélkednék, hogy 100 km-t nem tud valaki letekerni 1huzamban, azt kb egy sportos 10-12 éves korú le tud tekerni. Ismerek olyan kis srácot a csapatból aki versenyzik és sok 20-30 évest megszégyenítő tempóval csinálja!
Az állóképesség olyan dolog, hogy ha egyszer megszerezted, nem felejt az ember. Ha sportoltál valamit azt megjegyzi. De ha szennyezted a szervezeted akármivel, azt is megjegyzi (cigi). Kb fél-, 1 év kell mire ezeket a rejtett képességeket újra előcsalod és akkor benne lesz az a + amit sportoltál fiatalkorodban, vagy később.
Én úsztam 2 évet 14-től 15 éves koromig, meg 16 éves korom óta bringával járok suliba minden nap. Az is sokat jelentett, tehát mikor újra kezdtem már volt egy alapom.
szki:
Egy napi szinten 200+ km-es versenyen, mint France, vagy Vuelta, avg 165 bpm-en mennek, utolsó 30 perc átlaga 188 bpm. Mondjuk ez igen csak az adott etap nehézségétől függő dolog, tehát kár ilyenen vitatkozni.
Heti 3x30 km terepen az nem állóképesség szerzés, csak szórakozás. Alap nélkül tetőt építeni lehet, de ha nincsenek falak akkor építhetsz te tetőt, semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
deicide
veterán
válasz ludsimon #41088 üzenetére
Legalább saját magadnak ne mondj ellent:
"míg egy jól karbantartott sportoló végig tud csinálni versenytempóban egy versenyt 185-190 bpm átlagon."
Ezt pár hsz-el előbb írtad, most meg azt, hogy nem is úgy gondoltad, hanem csak az utolsó 30 percet. De szerintem itt sokak szemében hiteledet fogod veszteni hamarosan.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
korikki
csendes tag
Szevasztok!
Van valakinek itt Ghost bicaja? Jók az alu vázaik? Tapasztalatok?
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #41089 üzenetére
Utolsó 30 percet csináld végig 185 bpm avgn! Bele tartozik az utolsó 30 perc is az átlagba.
Amúgy arról nem volt szó (akkor még!), hogy milyen hosszú távról beszélünk, szóval ne keverd a szart!
1 - 1,5 órán keresztül fenntartható az avg 185 bpm egy edzésben lévő embernél.
1 napos versenyről beszéltem amúgy meg..
A pro tourosok egész más dimenzióban mennek azt se felejtsük el, én egy normál edzett egyénről beszéltem, hogy pontosítsak. Nem profiról.De okostojásoknak ajánlom figyelmébe, ők profik:
37 éves
37 éves
32 évesVagy nézzen utána valaki, mielőtt valami eszméletlen hülyeséget jelentene ki, vagy pedig hallgasson.
Innentől kezdve nincs semmi mondanivalóm...[ Szerkesztve ]
undefined
-
szki
őstag
válasz ludsimon #41088 üzenetére
Mérem a pulzusomat rendszeresen. 202 bpm a max pulzusom, és 185-nél van a tejsavküszöböm futva (1 óra versenytempó). Mindkét érték az átlagnál magasabbnak számít. Pláne az én koromban
Nem vagyok profi bicajos, de elképzelhetetlennek tartom, hogy a profik sorozatterhelésben 165-ös átlagpulzussal tekernének egy touron 4-5 órákat, és ebből az utolsó fél órát 188-as pulzussal megnyomnák! Inkább emberi 110-120-as pulzusról van itt szó. Lásd egy írást amatőr szemmel: Mennyire vagy egy Tour versenyzőtől?
Tegyük hozzá, hogy a profik 1-1 tour szakasz előtt, és után is tekernek görgőn bemelegítésnek-levezetésnek. Nincs az szív, és szervezet, ami ezt bírná magas pulzuson!Ez megint akkora ostobaság tőled, mint mikor a Lovassyra hivatkozva írtad, hogy "napi 9 óra tekerés minden nap versenyidőszakban, versenytempóban". Fogalmad sincs a sportról!
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz ludsimon #41091 üzenetére
Aha!
Az 1. 2 óra 20 perc átlag 150-es pulzus. Ráadásul látszik, hogy az első 30 percet tekerte meg erősebben 168-as pulzusra, és utána kipukkadt vélhetően.
A 2. 6, azaz hat perc átlag 166-os pulzus
A 3. 1óra 50 perc kb ás átlag 153-as pulzusHol van itt sorozatterhelés, és 4-5 óra 165-ös átlagpulzussal, meg a végén fél óra 188-sal?
Költői kérdés. Nem várok rá választ. De tegyük tisztába, hogy a profik szíve sem verhet magas tartományokban tartósan![ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz ludsimon #41091 üzenetére
Én csak rávilágítottam a két hozzászólásod közötti ellentmondásra.
Azt írtad szó szerint, hogy egy versenyt, versenytempóban 185-190bpm átlaggal végigteker a versenyző, ez az én olvasatomban nem azt jelenti, hogy csak az utolsó 30 percre vagy 1-1.5 órára vonatkozik ez az átlagpulzus, még ha csak egy napos versenyre gondoltál is... De igazad van, szki és én beszélünk hülyeséget és keverjük a szart.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
ludsimon
veterán
válasz deicide #41095 üzenetére
Nem rólad beszéltem. Amúgy pedig ezt írtam:
"egy jól karbantartott sportoló végig tud csinálni versenytempóban egy versenyt 185-190 bpm átlagon."Nem azt írtam, hogy egy profi versenyző végigcsinálja minden stagen ezt a tempót, olvassátok el mit írtam.
"Egy napi szinten 200+ km-es versenyen, mint France, vagy Vuelta, avg 165 bpm-en mennek, utolsó 30 perc átlaga 188 bpm. Mondjuk ez igen csak az adott etap nehézségétől függő dolog, tehát kár ilyenen vitatkozni."Egész nyugodtan kiforgathatjátok a szavamat, de nézz meg akkor egy olyat aki 5-10 éve csinálja és majd meglátod, nem fogok most már példálózni. Ott van a példa egy profi versenyző elegendőnek kell lennie számodra.
De tudok olyat is mondani aki 40 éves és képes ezt a pörgést fenntartani óráig és nem profi versenyző
Lehet vitatkozni, csak semmi értelme.undefined
-
Auratech
őstag
Érdeklődve olvasom a profi sportélettani adatokat. Nekem rémisztő a150 feletti pulzus. Szabadtüdőzésnél inkább a másik fele érint. A minimum 17 volt 25m mélyen 2 percig 18fokos vízben.
Mikor versenyszerűen úsztam (kb 30 éve)gyakran toltunk 20x50-gyorsot 20 s pihenőkkel és közben pulzusmérés volt. Sokszor bőgtem, mert nem ment 140 fölé sosem és úgy tűnt, lazsálok a pulzusomból ítélve. Viszont néha elfelejtettem levegőt venni versenyen az első 50-en... Az 50 most is 26s. Uszonnyal 19.Tekerni viszont ma is naponta szoktam.
A legnagyobb táv, amit leszállás nélkűl nagy tempóban megtettem Ábrahámhegy- Csopak- Veszprém. Felpakolt bicajjal (sátor, batyu, kb 10 kg). A csopaki emelkedő tetején transzállapotba kerültem. Nem szálltam le egyszer sem. Kb 25- ös átlagot mentem a három órás úton. Ja, akkor még elég szar bringával..
A tempót addig szoktam fokozni, amí a légzéssel még oxigénegyensúlyban vagyok, tehát a nehezebb részeknél tudatosan lélegzem. A reflexesnél lassabban, de 70%-os térfogatokkal. Inkább mélyítem a légzést és csak a legvégén gyorsítom a tekerés valamelyik ritmusára.
A bringásoknak van speckó légzés tréningje? Úgy vettem észre, ez nincs annyira fókuszban, mint a pulzus...Auratech Field Recording
-
szki
őstag
válasz ludsimon #41096 üzenetére
Simon! ebbe rendesen belekeveredtél, mert nem vagy tisztában a sport szervezetre gyakorolt hatásával. Csak annyit kellett volna írnod, hogy "bocs tévedtem"! Erre leírod még egyszer ugyanazt, picit csavarva.
A Te korodban nekem már villamosmérnöki diplomám volt, és nem éppen a középiskola padjait koptattam az érettségiről álmodozva.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz Auratech #41097 üzenetére
Auratech:
Heti hányszor úsztál és hány éves korodban?
Az úszás nagyon jó kiegészítője a kerékpárnak! A legjobb!
Az úszás tanít meg a légzéstechnikára. Én is tervezem jövőre a jövő évi alapozást úszással vegyíteni heti 1x. A futás is jó, de nem a legjobb. Amúgy biztos jól megy a kerékpározás is, ha versenyszerűen úsztál.
Kb fél évet eltöltenél rendszeres edzéssel egész biztosan nagyon durva változáson mennél keresztül.
A pulzus pedig nagyon egyén függő kinek hol van a laktátszintje. Ez a bizonyos laktátszint kitolható egy bizonyos fokig amíg nem ütközöl bele a génjeid határába, de ez eszméletlen sok idő mire azt eléred! 5-6 év rendszeres és folyamatos edzés, nem csak ilyen 20-30 kmek!szki:
Meg kéne tanulni értelmezni is a mondatokat, nem csak írni.
Nincs több kérdésem, kérem kapcsujja ki.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz ludsimon #41084 üzenetére
"Pl az említett 30 km az semmi"
Nem ismerem a képességeidet, de ilyet írni azért mégiscsak nagyképűség!
Én valahogy sosem érzem azt edzés után, hogy semmi lett volna.Egyszer elhozhatnád a montain bike-odat aztán eljöhetnél velem egy körömre....
Azt garantálom neked, hogy a végére nem így fogsz vélekedni!(#41081) deicide Akkor nem tűnt annyira keménynek, mint utána...
Többet valószínűleg nem vállalkozok ekkora távra, maradok a "rövidebb" túráknál.
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest