Frissítés miatt leáll az Ügyfélkapu a hét végén

Az Ügyfélkapu fejlesztését követő legutóbbi hírünkben már megemlítettük, hogy a régóta várt új felület és webes szerkezet bevezetését az üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. február végére, egy ügyintézési szempontból csendesebb időszakra tervezi, s ezt a szándékot bizonyítja az, hogy a magyarorszag.hu oldalán már napok óta olvasható a figyelmeztetés: Tisztelt Felhasználó! Értesítjük, hogy a Kormányzati Portálon és az Ügyfélkapun 2010. február 26-án (péntek) 22:00 órától március 1-én (hétfő) 04:00 óráig karbantartás lesz. Ezen időszak alatt a kormányzati portál és az ügyfélkapu alá tartozó honlapok és szolgáltatások nem lesznek elérhetőek. Szíves megértését és türelmét előre is köszönjük!

Megkeresésünkre Szakmáry Ákos, a Kopint-Datorg üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy valóban, nekifogtak annak a munkának, melynek célja, hogy hétfőtől már az új portálon keresztül intézhessék ügyeiket a magyar polgárok. Az átállás előkészítése már folyik, elindult a szinkronizálás a régi és az új rendszer között, az eddigi teszteredmények kedvezőek, s minden esély megvan a zökkenőmentes átállásra.

Szakmáry Ákos ugyanakkor felhívta arra a figyelmet, hogy egy ekkora rendszernél a legalaposabb felkészülés sem tud minden változót figyelembe venni, s bár most úgy látják, egy százalék alatt van annak esélye, hogy e folyamat megakad, teljesen biztosan nem jelentheti ki, hogy hétfőn mindenképp az új portállal találkozunk. Kérdésre válaszolva Szakmáry elmondta, hogy több száz oldalas, egységekre lebontott visszaállítási tervvel készültek az esetleges, előre nem látható hibák megjelenésére, mivel ha úgy látják, hogy a rendszer stabilitását veszélyezteti egy váratlan probléma, akkor időlegesen visszaállnak a régi felületre (ha valamilyen okból most nem sikerülne a váltás, akkor az ügyintézési kampányok miatt legközelebb csak a tavasz végén próbálhatják meg újra).

Az átmenetre 50 órás keretet kaptak az üzemben tartó Miniszterelnöki Hivataltól, s ez idő alatt – ahogy korábban is leírtuk – nem csak a migrációt hajtják végre (ez önmagában néhány óra), hanem az összes érintett nagy állami, közigazgatási egység informatikusaival együtt tesztelik a rendszert – főként a tesztek miatt szükséges ilyen hosszú leállás.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NISZ

Azóta történt

Előzmények

  • Jön az Ügyfélkapu 2

    Bár a fejlesztés lezárult, a rendszer tavaly év vége óta kész van, az azonban még sok tényezőn múlik, hogy a megújult portál mikortól működhet élesben.

  • Ügyfélkapus regisztráció már az APEH-nál is

    November 10-étől már az APEH Központi Ügyfélszolgálatain is regisztrálhatnak az adózók az Ügyfélkapu rendszerébe.