Erre számíthatunk
Az egyik legvalószínűbb forgatókönyv a Microsoft Office integráció. 2 éven belül a Skype-hoz hasonlóan szinte biztosan az Office 365-el is összeköthetjük a Linkedines adatokat. Nagy kérdés, hogy a közeljövőben képes, és hajlandó lesz-e a Microsoft az Outlook-al, Exchange-el és Active Directoryval is összekötni a Linkedin profilokat. Ha ezt megtennék, akkor az emberek sokkal motiváltabbak lennének profiljuk naprakészen tartásában
A Yammer integráció is elkerülhetetlennek látszik. A Yammer felhasználói számai állítólag kevésbé meredeken nőnek, mint egy éve, illetve a kis- és középvállalati szektorban a Slack előretörésével több cég átpártolt. A Linkedin profilok integrálása, illetve a Linkedin feed megjelenítése a Yammeren (és viszont) nagyot dobhatna a Yammer használatán cégen belül. Emellett a Yammer csapat kellően pici és agilis a Microsofton belül, hogy egy ilyen integrációt hatékonyan végrehajtsanak - persze figyelembe véve, hogy végső soron ez a csapat is Scott Guthrie szervezetében foglal helyet.
Integrálni, de hogyan - ez itt a kérdés [+]
Persze a bevétel szempontjából kulcsfejlesztés a Dynamics CRM-be integrálni a céges Linkedines kapcsolati adathálót. Ezen a projekten várhatóan nagy lesz a nyomás, a Salesforce termékei ugyanis egyre több piaci részesedést vesznek el a Dynamicstől. Egy okos integrációval és árazással a Microsoft elkezdhet visszatámadni a CRM piacon.
Végül ott van még a Linkedin egyik nagy felvásárlása, a videós oktató portál Lynda.com. A következő években szinte biztosan meg fognak jelenni a különböző Office eszközök használatát tanító interaktív videók az Office-on belül: legyen az makrók szerkesztése Excelben, poweruser Word tanfolyam, stb.
Satya Nadella és Jeff Weiner [+]
Nehéz megmondani, hogy sikerülni fog-e integrálni Linkedin adatrétegét a Microsoft termékekeibe. A felvásárlás utáni megbeszélésen Weiner azt hangsúlyozta, hogy a Linkedin teljesen önálló marad a Microsofton belül. A minimális integráló nem feltétlenül jelent problémát. Ha a Microsoft értékesítési csapata fel tudja pörgetni a Linkedin eladásait a következő két évben, 30-40 százalékos erősödéssel már nullszaldóssá teheti a felvásárlást.
A cikk J. Dunn írása, mely eredeti formájában a Tech Inspiráció oldalán jelent meg,