Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz frame>24 #22139 üzenetére

    Igen, egy század. Csak a Gripenek kétülésesei teljes harci kapacitásúak, csak a hatótávolságuk kisebb némileg.

    Hülyeség, a Gripen az egyik legrövidebben felszálló gép jelenleg. A MiG-29 úgymond rövid felszállóhossza annak volt betudható, hogy kb soha sem tankolták őket 50% felé, és többnyire mindenféle függesztmény nélkül repültek. Ilyen körülmények között a Gripen ~200-250 m-en felszáll.

    A manőverező légiharc hőskora már Vietnám felett lejárt.

    A MiG-29 meg egy nagyon durván túlértékelt típus. Olyan helyeken, ahol arra használták, amire tervezték gyakorlatilag totális kudarcot vallott. Talána legújabb változata (K és KUB) ér valamit. Az, hogy nálunk parádésgépnek használták mindent elmond a magyar haderőről. Egyébkétn a jelek szerint gazdag ország vagyunk. Erre utal, hogy a 28 gépes állományból a parádézások következtében egy megsemmisült, kettőt már a magyar üzemeltetők sem engedtek repülni, további négyet pedig az oroszok selejteztek le a felújítások során. Ugyanis egész egyszerűen szét lettek repülve. Volt példány, amelyik még 800 órát sem repült, de a főtartói mér rommá voltak repedve. Ja és mellé a parádés pilóták alkalmatlanok voltak éles bevetésre, mert egész évben csak a programjukat gyakorolták, harci kiképzésen, gyakorlatokon nem vettek részt. Egyébként ügyes pilótáink már Horvátországban egy légibemutatón kishíján odavágtak egy Gripent vagy hat éve (kísértetiesen hasonló helyzet volt, mint anno Soproni Károlyé MiG-23-mal). Akkor a svédek szóltak is, hogy az ilyen veszteségeket nem fogják pótolni, hiába 14 gépre szól a szerződés. Hogy jelenleg milyen jól képzettek a pilótáink, azt meg az utóbbi évek balesetei bizonyítják. Mind a kettő egyértelműen pilótahiba volt.

    Egy kis témába vágó: legutóbbi csatában ~40 látható találatom volt egy Furutaka-n. 8 egészet be is regisztrált a motor. Ebből egy cit volt, és hogy, hogy nem, pont úgy adódott a sebzés, hogy maradt 385 HP-ja. Jó előfordul utóbbi. Node a csata későbbi részében egy 7k HP-os teljes oldalát mutató Königen (itt legalább csak 12 találat maradt észrevétlen a motor számára) egy teljes broadside pont annyit sebzett, hogy annak is 385 HP-ja maradt. Egyébként Kongo-val mentem. Omaha teljes oldalába menő lövedékek meg lepattantak időnként. Mert ugye az Omaha nem egy úszó citadella. Alig volt előre fixálva a meccs.

    [ Szerkesztve ]

  • redzsi

    senior tag

    válasz frame>24 #22139 üzenetére

    Egyáltalán nem fos. A szomszédos országokat tekintve overkill kategória. Az más kérdés hogy nincsenek kihasználva a képességei, a hozzá beszerezett fegyverzet meglehetősen hiányos, a repült órák alacsonyak, a kifizetett összeg meg brutális. De magával a géppel mint fegyverrendszerrel semmi gond nincs.
    Az általunk rendszeresített Mig-29A-kat a dogfight-ot kivéve mindenben veri. Persze ha lenne sisakcélzó meg Aim-9x vagy IRIST rendszeresítve akkor abban sem.
    Utánégetőt meg a Mig is használt felszálláskor, ebben az üzemmódban minden gép hangos.
    Ráadásul a hangáros magyarázat is már-már elképesztő, konkrétan a szabad ég aladt rohadtak szét a 29-esek (is). Tényleg sokkal vagányabb...
    Még jó hogy a svédekkel kötött szerződeésben szerepel hogy légkondis hangárban kell tartani, amúgy a Gripenek is így járnának.

    (#22140) daa-raa: Olyan helyeken, ahol arra használták, amire tervezték gyakorlatilag totális kudarcot vallott.
    Azért vegyük figyelembe hogy a szerb és iraki pilóták elég komoly hátrányban voltak. Azért ha az ellenfél repülőit folyamatosan egy E–3 légtérellenőrző, plusz légi utántöltők támogátják akkor légierő legyen a talpán amelyik helytáll ellene. A kiképzettségbeli különbségről már nem is beszélve.

    Az egyik Gripenünk nem futómű probléma miatt ment a levesbe?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák