Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #143 üzenetére

    Igen, én is a 2nd edition kezdetekor léptem be a játékosok közé. :K

    Utoljára abban a kiadásban kellett tényleg meggondolni milyen fegyvereket és milyen mennyiségben pakol be a seregébe az ember, mert a pontkeret nagyon gyorsan szűkössé vált. Egy Sm tactical egység egy Heavy Bolter és flamer felszereléssel 325 pont volt, most ugyanez a brancs 150 pont. Így befér az általános 1500-1850 pont közötti harcokba szép számmal egység is és speciális meg nehéz fegyver is.

    Az assault cannon meg nagyon erős tankbontó volt akkoriban, mostanság már csak közepesen jó. Anno messzebbre is lőtt, 8-as erővel, akár 9-et (vagy felrobbant azt kinyírta az általában más módon szinte sebezhetetlen viselőjét :DD ), találatonként D6 sebet vitt be az eltalált figurának és akár a legnehezebb járművet (Baneblade, mert már akkoriban is volt az Armorcast jóvoltából hozzá modell) védő legnagyobb páncélvédelmet (30) is át tudta ütni ha a kocka is úgy akarta (páncélátütése d20+d6+8 volt). Mellé még a terminátor rakétavető is ha ott figyelt a figurán (Space Wolf Wolf Guard terminátort nem láttam akkoriban nem ezzel a két fegyverrel egyszerre felszerelve) akkor nem volt az a jármű amit egy lövési fázis alatt el ne söpört volna.

    Egyetértek, hogy sok egység ami jelenleg a SM kódexben megtalálható, szükségtelen és csak pénzgenerátor szerepű. Azért akadnak kivételek is, még ha ellenfélként ki nem állhatom is, a Drop Pod nagyon illik a sereghez, ahogy a kismillió land speeder variáns is. A semmiből előkerült, de azért a fluff szerint már réges-rég óta meglévő Centurion és légvédelmi tankok, meg repülők nem kellenek. A másoktól lenyúlt vagy épp régi könyvekből előkapart és erősen feltuningolt fegyverekről nem is szólva.

    Szerintem nem ugyanazt értjük általános sereg alatt vagy nem ugyanazon módon állunk a harcokhoz.
    Én ez alatt azt a helyzetet értem, ha mondjuk nem ismerem a leendő feladatot, nem tudom ki lesz az ellenfelem és milyen sereggel, csak a pontszámot ismerem. Nagyjából verseny szituáció, csak most nem azzal kalkulálok, mert az egy más világ, más szemléletmód. Adok esélyt az ellenfélnek felállásom 1500 pont környékén magában foglal általában 2-3 IG veterán egységet gránátvetőkkel és nehéz lángszórókkal (az egyikben lehet plazma puska gránátvető helyett), kiméra csapatszállítókban (multilézere a közepes járműveket is képes károsítani, szörnyeket szintúgy, sima gyalogságot meg nagyon könnyen sebzi még ha nem is üti át lényegében egyetlen egység páncélját sem, ha sok mentőt kell dobni akkor ott el is lesz rontva pár, a nehéz lángszórója meg könnyű járműveket/szörnyeket és gyalogokat lekaszál). Melléjük általában jön két olcsó Leman Russ variáns (autocannon-os Exterminator) amik közül az egyik megy páncélvadászatra (multi-melta sponson-ok és lascannon hull fegyver) a másik meg vegzálja a gyalogosokat (heavy bolterek elöl és oldalt, meg egy stubber a tetejére, így lő mozgás után 17-et). Gyors kíséret és kisegítő erő az általában 2 hellhound és 3 sentinel. vezérkar egy komisszár és 2 pszíker szokott lenni, illetve pontszámtól függően vagy wyvern tüzérségi egységet teszek be (ha emlékszel a thudd-gun-ra, na lényegében az van rajta, egy négycsövű mortar) vagy helyettük egy manticore-t (4 baromi nagy rakéta, cudar erősek, bár nem túl jó páncéltörők). Van itt létszám a foglaláshoz, védelem és támadóerő pszí terén, kezelni tudom a tömeget és a gépeket is egyaránt. 10+ egységgel pedig elég jól le tudom fedni a pályát, készíthetek kis task force-okat adott célok elérésére és a veszteségek nem viselnek meg, mert mindegy mi esik le, a többi gépem és gyalogom egymagában is tudja kezelni a felmerülő helyzetek többségét.

    Egy IG versenysereg ezzel szemben tömve van vendetta repülőkkel (sok sok lacannon), legfeljebb 2 egységnyi gyalogossal és a legdrágább plazmás és tankvadász tankokkal meg tüzérséggel.

    SM sereg lazán kiállít ugyanannyi gyalogost és tankot, mi több, az új kódexük extra szabályai és formációi által akár összehozható egy teljes század kiállítása is 1500 pontból úgy, hogy ingyen kapja minden egység a csapatszállító járművét (ez legalább 10 járgányt jelent ami lehet Rhino, Razorback vagy épp Drop Pod), bőven lesz benne nehéz és speciális fegyver minden ellenfél ellenében, különleges szabályok sokasága támogatja őket és akkor még tankot nem is vettek pedig futná pontból (mert van vagy 3-400 pont még elköltetlenül az említett 1500-ból úgy, hogy 6x5 tactical marine, 2x5 devastator, 2x5 assault marine, 1 kapitány és 1 káplán is ott figyel 8 speciális és 8 nehéz fegyver kíséretében, nem számítva a csapatszállítók fegyvereit).

    CSM esetében 5 fős egységek egy káosz rhino-val, speciális és kombi fegyverekkel 150 pont alatt kijönnek. Chosen (lényegében a veteránok a káosznál) egység 150-160 pontért ugyanúgy 5 fővel de itt mindenkinél lenne speciális vagy kombi fegyver és az osztag rhino-ban furikázna. 100 pont egy dreadnaught nekik meltával. 600 pont alatt tehát behozható 2 CSM egység, 1 chosen egység és egy nagyon felcicomázott dreadnaught azt ekkor a pontérték 40% van még csak eltapsolva, viszont van a pályán 7 egység ami akár tömeget akár tankokat képes elfüstölni könnyedén. Azt ezek nagyon alap egységek igazi különleges felszerelések nélkül. Semmi nehéz eszköz, mégis kevesebb mint 2 knight pontértékéért igen szép tűzerő és ütőerő amit felvonultatnak.

    Eldáknál mondjuk a fire prism pont jó megoldás lenne tömeg és tankok ellen is, a bright lance meg egy könnyen behozható, sok egységnek elérhető, olcsó eszköz, így akár indulhatna is az elda játékos gondolatmenete úgy, hogy akkor ebből tegyünk be 3-3-at. A játékban mégsem nagyon lesznek jelen, mert nincs szükség rájuk.
    Olcsóbban elvégzik ugyanazt a munkát a jetbike egységek (egyaránt veszedelmesek gépekre és gyalogos hordákra, midnezt egy Sm szívósságával és védelmével), ráadásul ők piszok gyorsan átcsoportosíthatóak bárhová a pályán és elkapni sem lehet őket. Aztán ott vannak a wraith egységek vagy épp a tüzérség amelyek mind distorsion fegyverekkel rohangásznak, rettentő szívósak és jól páncélozottak és támadásaikból elég ha 1 becsúszik, ha a kocka úgy akarja egy lövéssel fújja el bármelyikük akár a knight-ot is. Wraith Knight is egy olcsó, mondhatni must have egység, ami olcsóbb mint az Imperial Knight és nem jármű, hanem gargantuan creature, sok sebponttal, ugyanolyan mozgékonysággal, öngyógyító képességgel, distorsion fegyverekkel).
    Amennyiben pedig a klasszikus elda aspect warrior sereg témát szereti az elda játékos, akkor meg hozza a fire dragon-okat csapatszállító járműben és mondjuk tömeg ellen warp spider/dire avenger aspect, esetleg swooping hawk csapat. Ezek közül a spider és hawk csapat fegyverei között akad olyan, ami csúnyán tönkreteheti bármely jármű kedvét is, tehát nem csak a tömegekre veszedelmesek.

    Ezek csak példák voltak. A lényeg, hogy nem kell rákészülni a knight-okra, egyszerűen adják magukat az egységek és opciók amiket az ember betesz. Nagyon nehéz úgy összerakni sereget, hogy ne legyen benne kellő számban horda és gépezet elhárító fegyverzet kellő mennyiségben. Teljesen hétköznapi eset, hogy mindenre készülni kell, mert bármi jöhet. Sok repülő, rengeteg gyalogos, sok jármű vagy éppen szörnyeteg (rosszabb esetben mindkettő egyszerre mondjuk egy tau/grey knight sereg esetében, szuper nehéz gépek és lények, mert ezek már részei a normál játéknak, tehát ha csak nem akarod önmagadat hátráltatni, akkor teszel be ezek ellen több egységet is, így mindegy mi jön, nem ér készületlenül.

    Átolvastam kicsit a régebbi szabályokat és rá kellett jönnöm, van is és volt is lassúságot imitáló szabályzás a terminátor páncélokra és hasonszőrű társaikra, csupán nélkülöz a szabályozás minden átgondoltságot. Van ahol a lassítás (amit folyton hangoztatnak) kimerül annyiban hogy nem üldözhet a delikvens aki viseli, míg mások üldözhetnek de folyton lassan mozognak (mindig nehéz terepen mozogónak számítanak, azaz véletlenszerű mennyit mehetnek), megint másoknál csak a futást nem engedi. Nem ritkán előfordult hogy ugyanazon seregcsoport (SM és CSM) egyazon szabályrendszer alatt ugyanazt a vértet kódexenként más szabályokkal kezelte. Azt hiszem az átgondolt és egységes szabályozást hiányolom leginkább csak nem tudtam rendesen megfogalmazni a nyűgömet. :B

    A regényekben és háttéranyagokban találkozni valóban elegendő ellentmondással. Van ahol a terminátor olyan dolgokat megcsinál amikre fizikailag nem képes. Például teljesen oldalra fordítja a fejét a viselője mint ha nem is lenne rajta a vért, vagy épp felnéz amit szintén nem enged a páncél kialakítása (néhány regényben kimondottan erre építenek egyes ellenfelek), netán feltartja oldalirányba a karjait amit a vállpáncél miatt nem tud megtenni. Másutt a power armor gyalog kakukká teszi a hétköznapi embert isazt ebből sem látni semmit a szabályokban sajnos.
    A terminátor páncélban a vértezet tömege nem akadály a viselőjének mert a páncél önhordó, megáll az magában is és a benne lévő exo-skeleton a mozgást lehetővé teszi a nagy tömeg ellenére is, így erősnek sem kell lenni hozzá. Azonban a játékban nem igazán jelenik meg például, hogy a mérete miatt akárhová nem fér be (az hogy bulky az szinte sehol nem jelent hátrányt), akárhol nem közlekedhet mert beszakadna alatta a padló. A karok szabad mozgásának iszonyat nagy hátrányként kéne jelentkeznie, mert így verekedni, vívni sem lehet, hogy oldalirányban a karok mozgása nagyon erősen korlátozott az irdatlan nagy vállvértek miatt. Ennek kompenzálása azért időt vesz el a viselőtől, azaz lassítja őt a harcban. Persze szigorúan csak szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák