Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Na végre én is csatlakoztam a táborhoz. Eddig csak bele-bele nézni tudtam a játékba, de most majdnem egész hétvégén gyűrtem, hogy megismerjem egy kicsit jobban.
Eddig eléggé tetszik. Bár érdekes, hogy itt is, meg a World of Warplanes-ben totál béna vagyok, annak ellenére, hogy én alapvetően az igazi szimulátorokhoz vagyok szokva (pl: IL-2 sorozat). Ezt annak tulajdonítom, hogy ez az árkádos repülési modell teljesen másféle viselkedésre ösztönzi a gépeket, mint egy igazi szimulátorban. Ez nem baj, ez más stílus. De félre is toltam a joystickot, egérrel jól el vagyok.
Nagyon tetszik, hogy nem jutalmazza a játék a bámészkodást és a balfaszkodást. A World of Tanks-ben elég csak a nyertes oldalon lenni és nulla munkával is jön a kredit meg az XP. Itt hamar rá kellett jönnöm, hogy muszáj csinálni is valamit a jutalomért. Szerintem ez jó. Arra ösztönzi a játékost, hogy tanuljon vagy aki lusta hozzá, inkább feladja és elmegy lemmingnek valamelyik Wargaming játékba. Bár ki tudja mi van itt is magasabb szinteken, de egyelőre így látom.
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, az már sokkal komplexebb, de az is inkább csak olyan, mint a konzolos IL-2 Sturmovik: Birds of Prey nehezebb fokozaton (PC-re Wings of Prey néven adták ki, elhagyva az IL-2 előtagot, ami tényleg komoly sértés lett volna).
Csak ott eddig mindig sokkal többet kellett várnom csatára, pedig arcade módban sem mindig sieti el a dolgot.
Meg nekem nincs bajom az arcade móddal, csak egy kicsit bénázok vele amíg rá nem érzek erre a "súlytalan" repülési modellre.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is még inkább az arcade módot tolom. Kipróbáltam pár historical csatát, nagyon hangulatos volt, de most elsősorban az a célom, hogy gyorsan kifejlesszek pár táposabb vasat. A német vonalra mentem rá erősebben, de az angoloknál is haladok.
Még csak ismerkedünk, igyekszem kiismerni a különbségeket a fejlődési rendszerben a World of Tanks-hez képest. Meg kíváncsi vagyok, hogy itt mikor jön el a pillanat ahol már illik prémiumra költeni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én is Steam-ről szedtem. Korábban még a closed bétába volt alkalmam belenézni, de idő hiányában elmaradt a nagy felfedezés. Amióta van open, azóta tervezem, hogy végre leszedem, de most a Steam adta meg a végső lökést. Két kattintás, negyed óra alatt lejött és már bent is voltam aprítani.
Remélem ad egy kis felfrissülést a játékos állománynak, mert a Steam azért nagy húzó erő tud lenni.
Csak ne túl sokat... a World of Tanks is ott csúszott félre, hogy hihetetlenül populáris lett, ez pedig rányomta a bélyegét az egészre. Túl sok ott a csökkentett módban működő zokni.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Nincs webkamerám, ezért kérdezem én is. Mert inkább egy 5 ezres kamera, mint egy 40-50 ezres Track IR!
(#298) raggg: Ez nem szimulátor. Főleg arcade módban nem, ahol gyakorlatilag egy egérrel meg a "W" gombbal bőven elvagy. Nekem ebben a játékmódban például be sem jött a joystick használata, pedig van az igazi szimulátorok (IL-2, Lock On, FS2004, FSX, stb) miatt. Kezdésnek szerintem jó lehet az X360 kontroller vagy az egér+billentyűzet még historical módban is.
De ingyenes. Töltsd le, próbáld ki.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az arcade módban rögtön indult a dogfight és ha le is szednek sincs semmi, mert több gépet vihetsz a csatába (alapból hármat, de bővíthetők a helyek). Historical módban sincs szükség hosszas "szenvedésre", hogy harcot láss.
Ez a játék tényleg egy sokkal lazább és könnyedebb szórakozás, mint az igazi szimulátorok. Bár az IL-2 sorozatban is lehetett dogfightot indítani, rögtön légi indulással, de azért érezhetően tök más a kettő.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szemeztem egy időben a DCS sorozattal, csak kevés olyan géptípus van ami érdekel is. A KA-50 pont hidegen hagy.
De a hosszas indítási folyamat nekem is ismerős a polgári szimulátorokból. Egy jó add-on repülőgéppel ott sem kevesebb lépés. Hát még az FMS beprogramozása meg persze a fónia a földi és légi irányítással. Van aki szerint az FSX arról szól, hogy rögtön a kifutó végére teszi a gépet, ad egy kövér tolóerőt és már fent is van, de én szeretek a nyomtatott (!) checklisten végigmenni, taxizni a kifutó végéig, stb.
Mondjuk a nagyobb vasakkal még kicsit bajban vagyok (sajnos mostanában nagyon kevés az időm ezzel foglalkozni, szóval még a B737NG vagy az A320 mellé még elég sok segítséget be kell kapcsolnom), szóval inkább csak VFR repkedek LHBS - LHDK - LHHH - LHPR és hasonló viszonylatokat C172 Skyhawk vagy Beechcraft B200 madarakkal (még egyik sem glass cockpit verzió, bár olyanom is van). Ezekkel is órákat el lehet szöszölni, többre meg nem nagyon van időm.
Időrabló egy elfoglaltság ha komolyan akarsz szimulátorozni. Mondjuk most tervezem, hogy ezeket a viszonylatokat élőben is kéne már repülni. Sajnos még messze vagyok a saját PPL szakszolgálati engedélytől, így egyelőre csak utasként, bérelt gépben.
-
Stauffenberg
nagyúr
A WoT-ban tier 8 a legmagasabb prémium tank. Minél magasabb szinten vagy, annál inkább figyelned kell rá, hogy jól vidd be a lövést, helyezkedned kell és csak a gyenge pontokra érdemes lőni, minden más esetben csak pazarlás a lőszerrel. Én közel sem látom ennyire borúsan a WoT-ban a fizető és nem fizető játékosok közötti különbséget. Én rendszeresen fizetek, de ilyen előnyökről nem tudok beszámolni. Prémium lőszert meg lehet venni kreditért, de felesleges csak azzal lőni, mert még prémium előfizetéssel is veszteséges lesz a kör (nagyon csúnyán veszteséges), így érdemes csak kiélezett szituációkra eltenni egy párat, semmi többet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem életszerű, hogy random csatában valaki csak prémium lőszert puffogtat. Sem aranyért, sem kreditért nem érné meg. Egyszer mentem KV-3-mal egy csak premium ammo kört... Kaptam 50k kreditet, majd lőszerre költöttem 80 ezret.
Be kell raktározni 5-6 darabot és csak akkor elővenni, amikor már nagyon kiélezett a küzdelem és ezen múlik.
Én játszom a WoT-ot az első zárt béta óta és nem igazán látom azt (főleg a kredites prémium lőszer óta), hogy a fizető játékosoknak előnye lenne a harctéren. A prémium tankokkal sem, mert azok sokszor még gyengébbek is kicsit az ingyenes társaiknál (csak jobban pörgetik a kreditet).
-
Stauffenberg
nagyúr
Tudsz orsózni meg egyéb manővereket végrehajtani egérrel is, csak feleslegesen nyakatekert, meg arcade módban nem is biztos, hogy van rá szükség. Billentyűzeten "A" és "D", én legfeljebb csak gyors menőverhez használom, hogy gyorsabban bedöntsem a gépet, mintha az egérmozdulatot követné le.
Engem leginkább az zavar, hogy nincsenek alapvető navigációs műszerek külső nézetben (legalább egy műhorizont lehetne, rajta egy pöttyel, hogy éppen melyik irányba húzod az egeret, ami mondjuk huroknál vagy felhők között manőverezve jó, ilyen helyzetekben sokszor nem tudni, hogy merre van a fenti és a lent), de azt is szoktam fájlalni, hogy nem ismerem az állásszögem, hogy tudjam meddig húzhatom a gép orrát, hogy a lehető legoptimálisabb szintemelkedést érjem el (sebességvesztés nélkül).
De persze az is lehet, hogy túlságosan szimulátoros igényekkel vágok neki egy teljesen arcade játéknak.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Aki nem tudja mit kell csinálni az már arcade módban sem tudja letenni a gépet. De elég ha a pilóta életben marad és a feltöltés/javítás végeztével visszarakja a kifutóra a játék, mindegy mennyire verte oda a kifutóra és sokan ezzel meg is elégszenek.
Szerintem sokan azt sem tudják, hogy a terelőlapoknak nem csak "combat" és "rised" fokozata van és azt sem, hogy meddig kéne fékezni a gépet, hogy ne ugorjon vissza a talajról mikor leérinti. De sokan ott is hibáznak, hogy veszettül fékeznek a földön és nem engedik el időben, ekkor átbukik a gép (főleg az orrmotorosok).
Nem tudom mit tennének ha még olyan időjárási elemek is lennének, mint a szélnyírás vagy a jegesedő szárnyak.
De azért szerencsére sokan vannak akik tudják mit kell tenni, mert odafigyeltek a tutorialra, ami egyébként sokkal informatívabb és hasznosabb, mint amit a World of Tanks volt képes felmutatni laza 2 év után (addig nem volt semmi ami bevezetné a kezdőket a harckocsi hadviselés alapjaiba, csak pár videó), de az sem lett túl informatív.
Tetszik a War Thunderben, hogy kicsit jobban istápolja a kezdőket, egyelőre meg is látszik, sokkal kevesebb a teljesen káposzta a WoT-hoz képest. Ez persze részben annak is köszönhető, hogy kevesebben is játsszák, de azért bízom benne, hogy itt később is kevesebb marha lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ha valaki a reptér fölött 2000 méterről kezd zuhanva rárepülni a kifutóra az nem a netkapcsolat hibája. A legtöbben rossz szögben és túl gyorsan közelítik meg a földet, majd talajt érintve pattogni és bukfencezni kezdenek. Volt olyan, hogy valaki mögöttem jött, én már a földön gurultam, mikor cigánykerekezve letarolt. De rendszeres, hogy egyszerre többen próbálunk leszállni, én szépen becammogok, míg ők hatalmas sebesség többlettel libasorban törik össze magukat. De van olyan aki biztosra akar menni, ezért nagyon alacsony szögből, teljes gázelvétellel, fullra kiengedett terelőlapokkal és légfékkel kezdi a megközelítést, majd a pályaküszöb előtt 100 méterrel átesik és földbe vágódik.
Ezek módszertani hibák, nem a manőverezést rontják el. Mondjuk ők nem is figyeltek oda az oktató módban. Ha jól emlékszem fel- és leszállás tutorialt csak az első HB csata előtt ajánlja fel a játék. Sok adatlapot láttam, ahol több száz arcade csatás emberek még egyetlen HB vagy FR csatát sem próbáltak ki.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem is akartam ezt sugallni, csak sokszor látom, hogy azért töri össze magát valaki, mert nem jól próbálkozik a leszállással. Tömegek valóban nincsenek a leszállópályán, de volt már olyan velem, hogy egyszerre négyen próbáltunk leszállni.
A sérült géppel leszállás a legmókásabb szerintem, bár oda már kevés a billentyűzet + egér, mert sűrűn kéne mondjuk a függőleges vezérsíkkal korrigálni, de az billentyűzetről túl durva. De összességében elég izgalmas már arcade módban is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy ideális világban nem kell rétegjátéknak lennie valaminek ahhoz, hogy ne legyen tele marhákkal. A WoT-nak például szerintem az a legnagyobb baja, hogy nem ösztönzi gyakorlatilag semmi a játékosokat arra, hogy fejlődjenek, mert elég csak a nyerő csapatban lenni és máris pörög az XP meg a lóvé. Baromi nagy tévhit sok fejlesztő részéről, hogy a játékos nem szeret megküzdeni a sikerért, hiszen nem véletlenül játszik valaki multiban mások ellen.
A War Thunderben eddig azt vettem észre, hogy nudli teljesítményre nudli jutalom jár, mindegy, hogy a nyertes csapatban vagy-e. Nagyon helyes!
De másik jó példa a Battlefield, ami kasszasiker, sok (tíz-)millió aktív játékosa van és ha nem csinálsz semmit, akkor nem is kapsz semmit. Fegyver upgrade nulla, szintlépés nulla, stb...
A WoT-ban meg bőven elég ha beviszel 2-3 jobban sikerült találatot, nyer a csapat és ezzel már bőven elvagy. Lassan, de biztosan eléred a legmagasabb szintű tankokat, csak idő kérdése. Igazi melegágya a lustaságra nevelésnek... Ezért vannak tele a legfelsőbb szintek csupa gyökérrel. Míg Battlefieldben egy magasabb szintű játékos megérdemelten viseli azt a plecsnit és tudod, hogy nem nulla teljesítménnyel jutott oda.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy kis segítség leszálláshoz ami arcade módban is jól jöhet ha nem akarod odaverni a földhöz:
Tisztes távolságból kezd a megközelítést és állj rá a pálya vonalára majd nagyjából a pályaküszöb utáni métereket vedd "célba". A motor teljesítményét vedd le 15%-ra (nullára csak akkor ha már szinte talajt fogtál), engedd ki a terelőlapokat (flaps) amit "landing" állásba kell tenned, ez segít alacsony sebesség mellett is elég felhajtóerőt generálni, nem pottyansz le az égről túl hamar. Engedd ki a kerekeket (már mondták melyik gombbal). Arra figyelj, hogy ne a gép orrát billentsd előre-hátra ha manővereznél (pl: látod hogy túl korán érsz földet vagy túl messze a pályaküszöbtől), mert így könnyen átesésbe mehet a gép vagy éppen túlságosan felgyorsulhat, inkább gázadással-elvétellel játssz. Minden gépnek más az átesési sebessége, de a kezdetek kezdetén ilyen 160 km/h körüli értékekkel számolhatsz, tartsd felette a sebességet ha pedig túl gyors, akkor használd a "légféket" (ha van), ez azt hiszem a "H" betű alapból. Föld értés után vedd el a gázt és húzd be a kerékféket (B gomb), de arra figyelj, hogy ha már eléggé lelassultál akkor ne nyomd tovább mert átbukik az orrán a gép (főleg az orrmotorosok).
Igazából ez így nagyon bonyolultnak tűnik de nem az. Párszor eljátszod és utána már menni fog. Ez nem szimulátor, itt gyerekjáték letenni a gépet, csak érdemes tudni az alapokat (de azt hiszem van erre tutorial is, abból is sokat tanulhatsz). Csak mert látok sok olyan kezdőt akinek nincsenek repüléssel kapcsolatos ismeretei, sosem szimulátorozott és nem tudja, hogy miként kell az ilyesmit csinálni. Rendszerint túl nagy sebességgel mennek és belecsapódnak a földbe, szétesik a gép, letörnek a futóművek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem húzok egyik irányba sem. Bár a nickem eredeti viselője megpróbálta felrobbantani a bajszost, ez talán kifejezi a viszonyomat bármilyen totalitárius rendszerrel szemben.
Egy időben történelem tanárnak készültem, aztán inkább a sajtó és a fotográfia világában kötöttem ki (innen meg az avatarom jön). Ha már második világháború a téma, akkor főleg az európai hadszíntér nyugati és déli frontjai azok, amelyek leginkább kiváltják az érdeklődésem.
Szerintem a B17 miatt egyszer az amerikai ágnak is nekiállok és ha meglesz, akkor Memphis Belle lesz a neve!
-
Stauffenberg
nagyúr
"Én először a nácikat meg a japókat szeretném kimaxolni..."
Nem akarok történelmi vitát szítani, de maradjunk abban, hogy felszínes kijelentés minden német katonát lenácizni. Ezt a történelmi korrektség és Claus von Stauffenberg gróf öröksége nevében kérem megjegyezni! Ahogy az egykori brit, kanadai, szovjet, amerikai vagy magyar katonák sem mind voltak egységesek a politikai nézeteiket tekintve.
Megjegyzés: A játékban nem Stauffenberg néven vagyok fent. Rég nem használom ezt a nicket, csak itt a fórumon nem lehet megváltoztatni.
Hanselbeck néven lehet keresgélni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na meg aki hallotta már a 12 hengeres Rolls Royce Merlin motor hangját annak végképp kimosták az agyát!
16 Spitfire az angliai csata hetvenedik évfordulójára emlékezik meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Szuhojokról jut eszembe Kecskemét ahol a hónap elején a repülőnapon (a második napján, ez még fontos lesz) volt szerencsém a Ruszkije Vityazihoz, akik Szu-27 gépeken repülnek. Az első napon állítólag nagyon szar műsort nyomtak, de a második napon... na az már brutális volt. Nagyjából hat vagy hét ponton sértették meg a biztonsági előírásokat (nézőtér feletti rendkívül alacsony nagy sebességű áthúzással nyitották a bemutatót... ez volt rögtön az első). Egyik-másik utánégetős manővernél már lepergett előttem a beszakadt dobhártya miatti kórházi kezelés rémképe...
Amúgy ahhoz a Jak-3-ban lévő VK motor hangjához volt már nekem is szerencsém, de az egy Jak-9-ben volt. Vaddisznóbb a Merlin hangjánál a VK motor, nagyon tud döngetni, viszont a Merlin egészen más szimfóniát csinál. A Merlin egy szmokingos úriember, tele izommal, a VK meg nem törődik a jó modorral, az csak dönget.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nálam is ez van, még csak a két győzelmet sikerült bezsebelni kb 10 csatából. Meg ahogy elnézem most alacsony tierben is rengeteg a tapasztaltabb játékos. Gondolom a könnyű győzelem reményében jöttek kezdő noobokat darálni.
Bár azt is csípem, hogy bázis foglalós játékmódban az ellenség kezén van a bázis és a sajátjaink meg sem próbálják elfoglalni. Én a legutóbbi körben leszedtem 9 ellenséges gépet, háromszor foglaltam el a bázist, de mindig visszavette az ellenség, mert a sajátjainkat valahogy nem érdekelte az egyetlen reptér sorsa.
-
Stauffenberg
nagyúr
Hát ezt nem hiszem el... alig pár perc alatt elvesztettük a kört.
40/40 tank volt mindkét oldalon, szerintem 5 perc telhetett el, mire nálunk az összeset lelőtték és az ellenségnek még volt 32 tankja.
Azt hittem szopóág csak a World of Tanksben van...
-
Stauffenberg
nagyúr
Ugyan az a szindróma, mint WoT-ban... az egy dolog, hogy nem egészen érzi a taktikai oldalát annak, hogy éppen mikor mit kell támadni. De a beépített parancsokat és a chatet egyaránt mellőzik. A WoT-ban is ez a legidegesítőbb... szerintem 100 csatából 1 olyan akad ahol ha beírsz valamit chatbe vagy beépített utasításokkal akarod valamire felhívni a figyelmet, akkor érdemben történik is valami.
Ebben a csatában is másodpercenként benyögtem, hogy a földi célokat is kéne támadni, de semmi nem történt. Kergetőztek az égen, amíg a kevésbé elfoglalt ellenséges gépek meg szépen ledarálták az összes földi egységünket.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem igaz... beadta ugyan azt a csatát. Most sikerült 4 perc alatt elveszteni az összes földi egységünket.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az sem jó amikor mindenki csak a földi célokkal foglalkozik, hiszen valakinek őket is kell fedeznie. Főleg a bázis foglalásnál ütközik ki leginkább az, hogy ha a csapat nem ismeri fel mi lenne a dolga, akkor nagyon hamar veszítünk. Tegnap sikerült olyan reptér foglalós kört menni amit szintén perceken belül elvesztettünk, mert senkit sem érdekelt, hogy a reptér el van foglalva. Senki sem próbálta megakadályozni, visszafoglalni, stb. Aki meg próbált foglalni (én), azt senki sem fedezte.
Csapattárssal való ütközésem nekem is volt. Bombázásra indultunk és egy két fős squad rátapadt egy PBY Catlinára és kötelékbe fejlődtek, amire később én is felcsatlakoztam. Erre az élen haladó PBY teljesen indokolatlanul elkezdett jobbra-balra manőverezni és a vége az lett, hogy mind a négyen lezuhantunk.
-
Stauffenberg
nagyúr
Engem az nem zavar, hogy a többségnek nincsenek repülési alapjai és ismeretei. Ez egy arcade játék amibe bele lehet tanulni "előképzettség" nélkül is.
Az inkább zavar, hogy a többség kommunikációra képtelen. Hiába próbálnád őket tanácsokkal ellátni vagy megmondani, hogy mire kéne koncentrálni... egyszerűen mintha a falhoz beszélnél.
A WoT-ban is ez a legidegesítőbb. És ott az a mentsége sem lehet a sok lengyel, horvát, szerb, ukrán meg persze magyar játékosnak, hogy nem beszélik az angolt, mert a saját nyelvükön szól hozzájuk a beépített parancsokkal együtt.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem csak attól függ, hogy taktikailag melyikkel jársz jobban. Van olyan, hogy nem hagyom magam, nagy nehezen, szétlyukasztott szárnyakkal is visszavergődök a reptérre, máskor meg inkább rárontok sérült géppel is az ellenségre, ha elvesztem hát elvesztem. De én alapvetően inkább védem őket amíg lehet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezért is mondtam, hogy ami a taktikailag helyesebb döntés. Ha túl messze a reptér, akkor én sem töröm agyon magam, hogy nagy nehezen visszamenjek ha van még más gépem játékban. De sokszor a saját reptér közelében folyik a harc, olyankor nem nagy kitérő. Meg jó érzés látni a végén, hogy mennyit repültem egy adott géppel, ami akkor jó ha az adott gép annyit repült, amennyi ideig az egész meccs zajlott.
-
Stauffenberg
nagyúr
Úgy értettem a saját reptér közelében folyó csatát, hogy mondjuk elválasztja például egy hegy. Átrepülöd, aztán már kezdheted is az ereszkedést a reptérre. De egyébként sokszor rámegyek a bombázókra is amik a saját repterünket támadják ha esetleg pont a közelben vagyok és olyankor megesik, hogy nagyokat harap a szárnyamba a lövészük. Öngyilkosság helyett inkább leszállok és megjavítom.
Persze lehet, hogy én vagyok hülye. De akkor is szeretem minél tovább húzni az adott géppel, persze csak ha nem vesz el feleslegesen sok időt a javítás. Ha HB miatt amúgy is ki van húzva a javítási sebesség skill, akkor meg főleg gyorsan megy.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én arcade-ban igyekszem úgy összeválogatni a gépeket, hogy nagyjából egy szintben legyenek, mert az gáz ha ellövik az összes normálisat, te meg ott maradsz egy olyannal, amire elég ha ránéz az ellenség és rögtön lepottyan. Amikor Brit vonalon meglett a Spitfire azt inkább csak HB-ba vittem addig amíg fel nem hoztam arra a szintre még 2-3 másik vasat, mert arcade-ban ha lelövik szegényt, akkor csupa olyan géppel maradok ott, amivel semmi esélyem.
Amúgy igen, szimulátoros reflex. Néha azon kapom magam, hogy túlságosan óvatoskodom, nehogy túlterheljem a szerkezetet, aztán rájövök, hogy ez egy arcade játék, ahol a gépeknek sokkal nagyobb a tűréshatáruk...
(#471) PAtr0n: Nálam meg a Beaufort járt úgy pár napja, hogy az egyik légelhárító lövedék ketté tépte az egész törzset a szárnyak mögött nem sokkal. Éppen a bombavetőben kémleltem, amikor elkezdett pörögni a világ körülöttem, mondom mi a tosz, átváltottam külső nézetben és azt látom, hogy a gép farokrésze versenyt fut velem a föld felé...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Játszik valaki laptopon? Most az asztali gépem mellé vennék egy laptopot és gondoltam megpróbálom belőni, hogy miként futhat majd.
Amúgy így nézne ki a gép:
Core i5-3337U
Radeon HD 8730M 2 GB
4 GB 1600 Mhz RAMAzt már tudom, hogy az ajánlott meg minimum gépigényt felesleges nézni, szinte soha nem ér semmit. Ezért gondoltam aki játszik laptopon az leírhatná milyen részletesség mellett és milyen vason (meg persze, hogy mennyire folyamatosan fut).
-
Stauffenberg
nagyúr
Igen, én is ez alapján akarom összehasonlítani. Milyen i7-es CPU van a gépedben? Mert az sem mindegy. Meg az sem, hogy Turbo Boost mellett meddig megy el az órajel.
Meg szólj ha esetleg kipróbálod a WT-t a notidon.
Mondjuk a WoT is érdekelt, de az ugye inkább CPU-ra éhes, illetve az órajelre, mert csak egy szálon fut. Attól kicsit tartok, hogy sovány lesz neki a 2.8 Ghz maximális órajele amit az i5-3337U tud turbo boost mellett. A GPU viszont szerintem nem lesz annyira gáz, az még a GT640M-et is előzi egy hajszálnyit.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A proci teljesítmény ahogy nézem az enyémnél kicsit gyengébb lesz, de nem sokkal. Viszont a tiédben lévő GPU messze megveri a 8730M-et (inkább a nagyobb tesó 8790M-mel van párban). Azért ha már közepes grafikára belőve elmenne a leendő vason, az már elégséges lenne. Amúgy is inkább asztalin játszom, csak ha utazgatok, nem vagyok otthon, akkor is jól jön esténként megpihenni és játszani kicsit.
Azért jöhetnek még ilyenek olyanoktól akik a korábban ismertetett vashoz közeli hardveren tolják.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nálam a 28-30 fps még nem elég gyors, bár tény, hogy az már úgy alakul. Viszont kíváncsi lennék, hogy közepes beállítással, néhány spéci effekt kikapcsolásával mit hozna.
Asztalin nálam is ki van húzva maximumra a grafika és hozza a tempót (50-60 fps stabilan), pedig a World of Tanks közel sem megy ennyire jól, azzal közepes és max között van beállítva és úgy hozza a 40 fps körüli minimumot, de eléggé ugrál 40 és 60 fps között, látszik, hogy a WoT nem képes kihasználni a többmagos CPU-kat, ami így 2013-ban már nagyon gáz (de még 2010-ben a béta idején is enyhén vicces volt).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz aNorganiK_ #501 üzenetére
Inkább maradjunk a joystick, illetve botkormány mellett. Amúgy igen, repülőgépes játékokat/szimulátorokat eredendően jobb azzal játszani.
Ha autó kormányra gondolsz, akkor meg talán rosszabb is, mint az egér+billentyűzet.
-
Stauffenberg
nagyúr
A szándékos ütközéssel ritkábban találkozom, ott nagyobb tétje van a géped épségének. Viszont az ott sem ritkább, hogy baráti tűz által kapok sérülést, mert nem érdekli, hogy én már rá vagyok tapadva valakire, szépen beszáll vonatozni és persze én is kapok belőle.
Viszont amit eddig észrevettem:
- Többen hajlandók a kommunikációra. Arcade-ban hiába írok be a chatbe, sokszor nincs válasz. Könnyebb összehangolni a játékot.
- Jobban vigyáznak a játékosok a gépeikre.
- Sűrűn megesik, hogy egyszerűen megüresedik a légtér. Mindenkinek egyszerre fogy ki mindene és indulnak vissza a reptérre. Ilyenkor érdemes földi célokat támadni háborítatlanul.Meg úgy általában jobb a hangulat. Kicsit jobban észnél kell lenni, ami tetszik. Arcade módban nem tudsz mit kezdeni azokkal akik nem értik a játék lényegét, nem akarják érteni és eszük ágában sincs csapatban összejátszani.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ma nekem nagyon nem adja a játék...
Historical Battle alatt negyedik egymást követő körben játssza el, hogy repülök ezer évig, hogy végre csatába keveredjek, erre alig eresztek meg egy sorozatot, már rögtön "gun jammed" és fordulhatok vissza a reptérre, de rendszerint nem élek már sokáig, mert az ellenség pillanatok alatt szétkap, mivel teljesen harcképtelenné válok 2 másodperc alatt.
Az arcade meg... az olyan amilyen.
Meg azt hiszem túl jól sikerült levetkőznöm a szimulátoros énem, mert elkezdett zavarni, hogy az egyes gépek között hatalmas erőviszonybeli különbségek vannak. Tök idegesítő, mikor egy velem teljesen egy szintű vadászgép egy három lövéses sorozattal ripityára tud szakítani, én meg tunkolom tunkolom tunkolom a gépébe az ólmot, de semmi sem történik...
-
Stauffenberg
nagyúr
Most a német vonalat erősítettem meg kicsit, mert ott leragadtam a hármas szinten. Kihasználtam a free XP váltási akciót (csak a németeknél van), szóval rögtön léptem a 6-os szintre. Megvan végre a Bf-109, ami elég fasza, bár szerintem pont azt hozza mint a Spitfire. Viszont még mindig azon morgolódom, hogy a szovjet vonalon meg már sokkal hamarabb az öledbe pottyan a LaGG-3 sorozat brutális tűzerővel, de a legalacsonyabb szinten is ott a Csajka, ami egy sorozattal széttépi a német, angol, stb gépeket és sokkal jobban manőverezhető is.
Viszont hatos német szint lévén meglettek a heavy fighter Dornierek (217 J-1 és J-2). Na az már jobban tetszik tűzerő tekintetében, bármit szétrág egy sorozatból, szárny letépéssel meg törzs szétszakadással együtt, öröm nézni és röhögni. Bár szegény elég lomhán fordul, így ha valaki rátapad, akkor nem egyszerű lerázni. Igyekszem inkább bombázókra rámenni vele és a lövészek holtterében maradni.
-
Stauffenberg
nagyúr
"a taktika számít, a jó helyezkedés és persze a szerencse"
Meg a csapattársak... sajnos itt sem nagyobb a csapatszellem, mint a WoT-ban. Hiába kerülök bajba, soha senki nem segít. Ha rám ragad valaki, akinek esetleg még a fegyverzete sem szar, akkor garantálható, hogy ott vége a dalnak és 3 másodperc alatt lenyesi a szárnyaimat... már csak a rettenetesen óvodás szintű irányítás miatt is ami mellé mindegy milyen kitérő manővert dobsz be, csak annyi a játékos dolga, hogy egérrel egy kurzort rajtad tartson... a többit úgyis csinálja a számítógép...
Persze ez csak akkor vicces mikor te vagy ráragadva másokra. A joystickomat félre is toltam, nem kell az ide. Egy arcade játékhoz minek... csak magamat szívatnám vele. Egérrel bármilyen körülmények között, bárkire, tökéletesen levakarhatatlanul rá lehet ragadni különösebb erőfeszítés nélkül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Megnyugtat! Én is!
Ráadásul taktikailag is megéri segíteni, mert így egy olyan célpontra lehet tüzet nyitni, mely egy társaddal van elfoglalva és nem veled. Szóval van az önzőségnek is egy olyan megnyilvánulása amiből a társaid is profitálnak. Én mindig azt mondtam WoT-nál is, hogy persze a random csata csak rólad és a saját eredményedről szól, de ha egyszer neked is kifizetődik segíteni (nem azért mert érdekel a társad, hanem mert extra jutalom jár érte), akkor nem értem miért kell másokat a szarban hagyni...
Nem tudom már mi a neve a plecsninek ami azért jár ha elég sok ellenséget szedtél le a társaid nyakáról, de az egyik körben azért kaptam meg, mert 8 lelőtt gép volt a számlámon és mindegyiket egy társamról vakartam le.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az angliai csata német oldalon valami rettenetesen szar (HB persze). Az égvilágon senki sem védi a bombázókat... nincs is értelme a közelükbe sem menni, senki sem fedez, akkor sem ha kérem. Pedig ez az egyetlen teljesítendő cél... lebombázni az angol repteret, amihez persze meg kell védeni a gép által irányított HE-111 köteléket.
De ha oda megyek, akkor rögtön 10 vs 1 felállásban találom magam. Ha elkerülöm, akkor lecsipegetek 1-2 Spitfire-t, de a küldetést akkor sem lehet teljesíteni, mert védtelenek a bombázóink... mert ha még nem említettem volna elégszer, mindenki szarik bele megvédeni őket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- EAFC 24
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Vicces képek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...