-
IT café
VoIP
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz csimpas #10924 üzenetére
Ezt gondold át! Ha neten kapcsolódsz, akkor miért nem közvetlenül a telóról hívod a VOIP -ot? Mit nyersz a stick közbeiktatásával, ha nem GSM hívással teremtesz kapcsolatot? Neten stick nélkül is eléred azt az eszközt, ami működteti a sticket, ha az egyébként online van az otthoni neteden keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
-
#79335424
törölt tag
De a SIM -en keresztül csak azzal beszélhet ingyen, akivel egyébként a SIM engedélyezi (családi csomag, üzleti előfizu, flotta, stb.) Akkor hívhatnák egymást közvetlenül is, GSM -en. A GSM-VOIP átjáró csak két SIM GSM kapcsolatát teszi lehetővé. Tegyük fel, hogy neten felhívom az Asterisket. De hova küldi ki a hívást GSM -en úgy, hogy az ingyen legyen? Csak a SIM -mel egy csoportba tartozó számokra lehet. De azok közvetlenül is ingyen hívnák egymást. Ha nem GSM -en, hanem neten küldi ki, akkor minek a GSM modul? Az mit csinál? Sztem azt a VOIP -ot nem natolt ip -re is ki lehet küldeni. Vagyis közvetlenül a telóra. Pont úgy, ahogy egy Reenger hívás is kimegy.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
No, a hívás részét így már értem. De ennek a felhasználási módnak továbbra sem látom az értelmét. Ha jól rémlik, havi 10 rugó körül van egy ilyen kártya. Ok, összedobják tízen. De csak egy beszélgerést tud egyszerre kiszolgálni. Fe lenne osztva a nap, hogy ki, mikor, mennyit használhatja? További előfeltétel, hogy az Asteeisk minden kliensből hívható legyen. Vagyis minden telón mobilnet, méghozzá beszélgetésre alkalmas sávszélességgel. Akkor miért nem hívják egymást neten, közvetlenül?
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz instantwater #10938 üzenetére
Találtam egy érdekeset. Vodafone Max. Feltöltős és két Max ingyen hívja egymást. Vmi egy hónapot ír, hogy addig érvényes a feltöltött csomag, de ezt nem pontosan értem. Remélem, az ingyen hívásra ez nem vonatkozik. Így már érdekes az a GSM-VOIP átjáró. Nagyon gondolkodom egy számhordozásos átvitelen. Szerintetek megéri? Milyen mostanában ez a csodafon? Régebben elég negatív tapasztalatokat szereztem velük.
-
#79335424
törölt tag
válasz instantwater #10961 üzenetére
Engem nem érdekel a mindenki. Az egy másik fórumozó igénye volt. Én magamnak szeretnék egy GSM-VOIP átjárót, hogy GSM -en tudjam hívni az otthoni Asterisket de ne a visszahívós megoldással, hanem a másik kártyát előhívóként használva, elküldeni a számot. Mint most, a Local Access módnál, csak a "local" ingyenes lenne. De már látom én is, hogy ez havidíjas szolgáltatás, csak másképp csomagolják.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz felhasználóx #11052 üzenetére
A VOIP kimenő esetében híváskor küldesz egy kérést a VOIP szolgáltató felé, hogy GSM -en hívjon fel egy számot és kapcsoljon össze vele. Ekkor a Te készüléked kódolja a beszédet internetes adatfolyammá és a sávszélességeden továbbítja a szolgáltató felé. Ez átalakítja GSM adatfolyammá és továbbítja a hívott felé.
Callback esetén azt a digitális kérést küldöd neten a VOIP szolgáltatónak, hogy hívjon vissza téged GSM -en, egyúttal hívja fel GSM -en azt, akivel beszélni szeretnél és kapcsolja össze a két hívást. Értelem szerűen ekkor csak maga a kérés történik interneten. A központ már GSM -en hívja mindkettőtöket, tehát ez a Te számodra is GSM bejövő hívás. Tehát nem fogyasztja a netedet és a minősége nem függ a netes sávszélességedtől. Cserébe mindkét GSM hívást Te fizeted VOIP - GSM tarifa szerint, plusz a VOIP szolgáltató felszámít egy kapcsolási díjat. -
#79335424
törölt tag
Ha már a regisztrált számoknál tartunk, egy furcsaságot tapasztaltam. Az ActionVoip fiókomban két szám volt aktiválva. A barátnőmé és az enyém. Ez kb. két éve lett beállítva, azóta változatlan. A telón az enyém volt beállítva a MobileVoip -ban. Nemrég regeltem egy BC accountot. Nick és cím más, de a kártyaadatok és a telefonszám azonos. Miután aktiváltam a számomat, a barátnőmé teljesen eltűnt az ActionVoip fiókomból. Ezt csak azért írtam, mert ha valakinek van talonban aktivált, de már fiktív száma, az így elveszhet.
-
#79335424
törölt tag
válasz instantwater #11089 üzenetére
Érdekes, pár hete velem pont a fordítottja történt. Dollárban számolt a BC. Lehetséges, hogy ez a regisztrációnál használt IP -től függ? Amikor regeltem, akkor épp egy amerikai VPN -en voltam.
-
#79335424
törölt tag
Ahogy előttem is írták, egykártyással is megy. Csak annyi vele a gond, hogy ha a szolgáltató korlátozza a VOIP -ot, akkor nem jó a gyári SIP kliens (már ha egyáltalán van, mert nem minden teló menüje tartalmazza). A MobileVoip -pal viszont zűrösebb megoldani, hogy ne csörögjön bele egy bejövő GSM a VOIP -ba. Vagy Callback -kel telefonálsz. Kétkártyásoknál (MTK SOC) VOIP híváskor deaktiválni lehet a másik SIM slotot (persze automatizáltan, nem manuális kapcsolgatással).
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz instantwater #11211 üzenetére
Közben a rádióban egyfolytában úgy reklámoz a Voda, hogy a Telenor júliustól emel és ha a kedves ügyfélnek ez nem tetszik és egy pénzügyileg megbízhatóbb szolgáltatót szeretne, akkor térjen át a Vodához.
Tényleg, mennyivel jobb, hisz csak augusztustól emel! Sztem egyik kutya, a másik eb. Ma a T ügyfélszolgálatról jöttem el, mert nem voltam hajlandó aláírni azt az aljasságot, amit elém toltak. Közben végig egy név világított a gondolataimban: Molotov.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz n@p@lm #11218 üzenetére
Majdnem 3 éve fizetek nekik havidíjat egy asztalfiókban levő kártyára, amin soha, semmilyen forgalom nem volt. Az tény, hogy elmadásban voltam. Ma bementem, hogy tegyünk pontot az ügy végére. Először kicsengettem a havidíjak kb. dupláját, majd közölték, hogy ezzel nincs vége, mert folyamatban van még egy mittudoménmi. Kérdeztem, hogy mennyi az, ami még "folyamatban van", mert én erre most érek rá, most szeretném lezárni. Azt nem tudják megmondani (egy használaton kívüli kártyánál), de írjak alá egy papírt. Abban az állt, hogy kötelezem magam a T által, a továbbiakban még kiszámlázandó összeg azonnali kifizetésére. Kérdeztem, hogy ebben arról az összegről van szó, amiről még ők sem tudják, hogy mennyi? Hááát igen... Na, ezt nem írtam alá. Ugyan mitől nem tudják, hogy mennyi és mikor van ügyfélfogadás annál a bizonyos Rendszer úrnál, aki szerintük tudja?
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Hogyhogy a többit nem ajánlod? Biztos, hogy a túlforgalmazásért fizettél? A Telenornál talán 1-2 olyan tarifacsomag van, aminél van túlforgalmazás. Viszont a hó közben aktivált netcsomagnál, a következő hónapban felszámítják a teljes csomag árát, az elsejéig terjedő időszakra. Persze "cserébe" megkapod a teljes adatforgalmat, ami nem biztos, hogy örömteli a számodra. Nekem legalábbis nem volt az, amikor közölték, hogy 26. -ától, 1. -jéig fizessek 3rugót, viszont ezért lesz 2GB -om. 4 napra. Köszi, de ha mobilneten akarnék TV -zni, akkor nem 2GB -os havi csomagot vennék!
-
#79335424
törölt tag
válasz gabesszg #11272 üzenetére
3. Ez több összetevős. A beépített SIP klienst jobban kezeli a rendszer. Állítólag, ha ezt használod, akkor nem fog belecsörögni egy bejövő GSM hívás a folyamatban levő VOIP -ba. Viszont szabvány protokollon kommunikál, amit korlátozhat a szolgáltató, ha olyan csomagban vagy.
Ha pl. MobileVoipot használsz, akkor az:
-titkosított kapcsolaton kommunikál, a szolgáltatók nem tudják korlátozni
-állítható a mikrofon érzékenysége. Gyakori, hogy tolni kell rajta, különben halk
-működik a Callback funkció
-látod a kliensben a kreditedet és az aktuális hívással kapcsolatos költségeket.
Most ennyi jutott eszembe, de biztos van még érv pro és kontra. -
#79335424
törölt tag
válasz gabesszg #11280 üzenetére
A BC (vagy valami egyéb Dellmont klón) mindenképpen kell. Ezzel megfelelő kliensapp esetén elvileg mindhárom módon kéne működjön. Azért csak elméletileg, mert csak a VOIP hívás és a Callback működik. Sztem a Local Access -nél a Dellmontos kliensalkalmazásokban rosszul van megadva a Dellmont budapesti száma és ezért folyton azt mondja, hogy a szolgáltatás az én körzetemben nem elérhető. Ha viszont manuálisan bepötyögöm (vagy névjegyzékből indítom) a vezetékes számot, akkor működik. De Local Accessel csak Telenor kártya esetén (vezetékes hívó szolgáltatás) lehet spórolni a szolgáltatós mobil-mobil tarifához képest.
-
#79335424
törölt tag
válasz antal750 #11283 üzenetére
VOIP -hoz képest nem tudsz spórolni vele. Ez akkor jó, ha egyáltalán nincs neted, vagy butatelóról. A lényeg, hogy egy beregelt számról felhívod a Dellmont bp. -i, vezetékes számát, ahol egy gépi hang kéri, hogy add meg a hívandó számot. Ezt lehet úgy is, hogy a két számot szünettel veszed fel a névjegyzékbe. A Telenornak ingyenesen aktiválható a vezetékes hívó szolgáltatása, ami legutóbb még 7Ft/perc+5Ft kapcs díj volt. Ehhez jön hozzá a VOIP hívás percdíja, kapcs díj nélkül, mivel ez nem callback.
-
#79335424
törölt tag
Ez furcsa. Vmelyik régebbi verziónál volt olyan hiba, hogy nem jelent meg hívásindításkor a menüben, de ezt már javították. Nem lehet, hogy másik (pl. a gyári) hívóalkalmazás már ki van jelölve alapértelmezettnek és ezért, híváskor nem ajánlja fel a lehetőségeket? Ha ez a helyzet, akkor a beállítások - alkalmazások menüben törölni kell a jelenlegi hívóprogram alapértelmezését.
-
#79335424
törölt tag
válasz interstate76 #11300 üzenetére
Ha túl van tolva az érzékenység, akkor összegerjed a készülék mikrofonja a hangszóróval.
Szerk: lassú voltam
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Ok. Köszönöm mindkettőtöknek! Így már képben vagyok.
-
#79335424
törölt tag
válasz felhasználóx #11353 üzenetére
Én mondjuk nem erre használom. Sztem már eleve az hasznos, hogy lehet még egy hívószámod. De mivel vonalas tarifával hívható, így a család számára is költségkímélő. Még Dellmont -ről is olcsóbb, vagy ingyenes, account -tól függően.
-
#79335424
törölt tag
-
#79335424
törölt tag
válasz Terentius #11495 üzenetére
Részemről végig a Telenoros hálózatról szólt a story. Nekem is feltöltősöm van, elvileg egységes pecdíjjal. De a Telenor vezetékes hívó, az egy külön szolgáltatás. Ingyenes és tudomásom szerint minden díjcsomagnál aktiváltatható. Az enyémnél is. Korábban írtam, hogy teszteltem. Néztem egyenleget hívás előtt, mértem a hívásidőt és néztem egyenleget hívás után. A hívásdíjat megnéztem a Dellmont accountomban is. Sőt, Reenger szám hívásának a költségét is néztem.
-
#79335424
törölt tag
válasz Terentius #11498 üzenetére
A Local Access nem kiváltó módszere a Callback -nek. Nemrég írtam, hogy álmomban nem gondoltam volna, hogy a Balaton partján, a régi 7 -estől 100m -re, egy teljes hétvégén keresztül zéró a sávszélesség. Elég sokat járok az országban és Telenor hálózattal sajnos, ez gyakori szitu. Maradhattam volna a Callback -nél, csak akkor nem kommunikálok, mert nem tudom kiküldeni a híváskérést. A VOIP meg pláne bukó.
Ha Androidos a teló, akkor a kliens szempontjából annyi a különbség, hogy Gizihez az alap mellet, még egy szám van mentve a gyári névjegyzékben. A másik így: 003618088122,,0036xxxxxxxxx ,ahol x Gizi száma. Tehát erre bökve ugyanúgy egy "síma" hívást indítok. Csak töredékébe kerül. De nem vagyunk egyformák. -
#79335424
törölt tag
válasz Terentius #11500 üzenetére
Ezen nincs mit gondolkodni. A hívásdíj tekintetében sztem ez az ársorrend:
1.: VOIP
2.: Asterisk
3.: Callback
4.: Local Access (Telenor kártyával)
5.: Szolgáltatói mobiltarifa
Persze ez relatív. A VOIP -hoz drágább a net, az Asteriskhez meg kell vmi hardvert venni, üzemeltetni, bérelni. Nyilván a legolcsóbbat választod azokból, amikhez adottak a technikai feltételek. Ha meg nem adottak, akkor pláne nincs min gondolkodni. De az sztem nem logikus, hogy ha a Callback csak azért esik ki, mert nincs net, akkor a szolgáltatóit válaszd a Local helyett.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Terentius #11506 üzenetére
Hát igen. Főleg, hogy imádok ott lenni és nem csak miatta. Remélem, lesz lehetőségem ott élni.
Zseko:
Nem tudom, hogy milyen tarifára gondolsz. Dellmont részről ez egy normál, VOIP hívás díja. Nem Callback, tehát nincs Dellmont kapcs díj. Ha minden rendben lenne, akkor a híváshoz csak a Local -ra kéne bökni a MobileVoip -ban. Csakhogy ekkor jön egy hibaüzenet, hogy a szolgáltatás nálunk nem elérhető. Ez sztem azért lehet, mert a MobileVoip alkalmazáson belül rosszul lehet megadva a bp. -i szám (a webes felületeken is hibás). De mivel ez egy normál, kimenő GSM hívás, így tulképp független bármilyen VOIP klienstől. Símán, gyári névjegyzékből indítható, mint bármilyen más, GSM hívás. Nem muszály ebben a formátumban tárolni. Felhívhatod a központ számát. Ekkor bejelentkezik egy női géphang és kéri a hívott számot. Ezt bepötyögheted tárcsázóval is. A két számsor közti vesszők csak vesszőnként 3mp szünetet jelentenek. Ez késleltetés a szerver bejelentkezése miatt. Lehet, hogy egy vessző is elég lenne.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Jelentem, símán beregeltem a Reengeres számomat BC -ra. Így már teljes értékűen használhatom az Android miniPC -t telefonálásra. MobileVoip -ból tudok úgy hívni, hogy a Reenger számom iratom ki.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz
- Milyen GPS-t vegyek?
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motoros topic
- Milyen videókártyát?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs